4 Tips Penjagaan Kulit Bayi Yang Betul

bedak-asmak-kota-kinabalu

 

Tiada siapa dapat mengalahkan kelembutan kulit bayi. Namun, disebabkan kulitnya yang sensitif, maka kulit bayi juga perlu penjagaan yang khusus.

.

#1 Kerap Mandi Bukan Caranya

.

Seperti orang dewasa, kulit bayi juga mempunyai lapisan sebum (minyak semulajadi) yang melindungi kulit dari jangkitan bakteria. Bayi yang kerap dimandikan tak mempunyai lapisan minyak yang cukup.

.

#2 Hati-hati Dengan Basuhan Baju Bayi

.

Seeloknya, gunakan sabun basuh yang tanpa haruman ataupun pewarna. Bahan yang menghasilkan warna dan bau wangi mungkin tak sesuai untuk kulit bayi yang sensitive.

.

#3 Lembapkan Kulit Bayi

.

Losyen adalah pilihan utama ibu-ibu sekarang, tapi tahukah anda ada pilihan lain yang lebih baik? Gunalah minyak zaitun atau minyak kelapa dara. Dua jenis bahan ini memang terbukti bagus untuk melembapkan kulit.

.

#4 Petroleum Gel

.

Petroleum Gel sangat berguna untk mengelakkan kawasan lampin bayi basah dan seterusnya menyebabkan ruam lampin. Sapukan di kawasan lipatan atau di kulit punggung dan celah kelengkang bayi sebelum memakaikan lampin.

.

.

#infobyMHAMSB

Nama pengedar: Norah Tuah. SD03001. Stokis Kota Kinabalu

Bayi anda mengalami ruam ???

Anda boleh menggunakan bedak asmak. Ia diperbuat daripada tanah liat putih berkualiti tinggi. Cepat meresap ke dalam kulit dan kulit terasa sejuk serta lembut.

Mahu mendapatkannya???

N- 016 831 3664

N- 016 831 3664

N- 016 831 3664

N – +60168313664

 

7 Perkara Ini Yang Akan Membuatkan Asma Anda Makin Teruk

minyak-herba-asmak-kota-kinabalu-httprawatankeluargaonline-blogspot-my

 

Sejarah Asma Dalam Keluarga (Family History)

Jika salah seorang dari suami/isteri ada penyakit asma, peluang untuk anak menghidap asma adalah agak cerah.

Jantina dan Umur

Asma adalah lebih ketara pada peringkat umur kanak-kanak. Jika dibandingkan antara lelaki dan perempuan, anak lelaki lebih mudah terkena asma

Allergy

Jika anak anda ada alergi terhadap perkara yang menyebabkan serangan asma, maka risiko serangan asma akan meningkat.

Merokok

Tanpa perlu diterangkan lagi, tiada kebaikan yang boleh didapati dari amalan merokok. Anda sakit, anak menderita.

Pencemaran Udara

Mereka yang tinggal di bandar lebih mudah terkena serangan asma disebabkan udara yang tercemar.

Obesiti

Pakar menjelaskan, obesiti akan menyebabkan badan lebih mudah terkena keradangan dan seterusnya menyebabkan serangan asma.

Jangkitan Virus Di Peparu

Jangkitan di peparu seperti pneumonia sememangnya akan menyebabkan asma semakin kronik. Amalkan cara hidup yang bersih.
.

#info by MHAMSB

#MinyakHerbaAsmak

Norah Tuah

SD03001 (Stokis kota kinabalu)

Mahu mendapatkan rawatan asma secara semulajadi tanpa perlu makan ubat?

Mari dapatkan minyak herba asmak sekarang!!!

Minyak herba asmak ini boleh membantu merawat asma anda. Ia diperbuat daripada habbatusauda, Gamat Gold dan minyak kayu putih. Tidak panas, tidak berbau kuat dan selamat untuk semua lapisan umur.

Tempah sekarang:

N –  016  831 3664

N – 016 831 3664

N – 016 831 3664

N – +60168313664

#minyakherbaasmakkotakinabalu

#minyakherbaasmakkk

minyak-herba-asmak-kota-kinabalu

 

Kenapa kulit makin SENSITIF?

Hari demi hari, kulit muka makin SENSITIF. Makin lama makin menjadi-jadi.
Tahu kenapa?
.
.
—–
Hai semuaa.. Farrah nak tanya, ada tak sesiapa yang pernah alami situasi macam ni:
.
Dulu kulit muka tak ada masalah sangat, tapi sekarang menjadi-jadi masalah dia. Sensitif sangat. Dulu setakat jerawat halus je, sekarang siap merah-merah, dan menggelupas pun ada. Padahal waktu muda remaja kulit tak pernah pun ada masalah tu. Kadang-kadang terkena debu sikit je pun dah gatal-gatal..Pelik kan? Kenapa sekarang kulit dah jadi sensitif??
.
.
Hmm..silap kita juga sebenarnya. Terlalu percaya kepada benda di sekeliling kita..
.
.
➣Air Paip – Musuh Utama Kulit Wajah
.
Akak, air paip ni kalau di negara luar dipanggil ‘hard water’. Bukanlah maksudnya air tu keras, tapi dalam air paip tu banyak sangat bahan yang mampu merosakkan struktur kulit. Klorin, aluminium, dan sebagainya. Sebab tu kulit boleh berubah dari tak sensitif kepada sensitif. Siapa-siapa yang masih guna air paip untuk membasuh muka, tolonglah berhenti ya..sayang dengan kulit tu..
.
.
➣Terlalu ‘Cerewat’ Basuh Muka
.
Walaupun kulit setiap orang berlainan jenis, tapi ada satu yang sama, iaitu minyak semulajadi. Orang cakap kulit berminyak tak bagus kan? Meh nak beritahu apa baiknya minyak tu.
.
Minyak ni fungsinya melawan bakteria di lapisan luar kulit. Bila minyak tu hilang sebab selalu cuci muka, percayalah, muka akak-akak akan jadi lebih sensitif sebab tak mampu lawan bakteria. Selain itu, kulit muka juga akan jadi terlalu kering tanpa minyak itu.
.
.
➣Bahan Dalam Skincare
.
Sebijak manapun kita mengelak membeli skincare yang tiada merkuri ataupun hydrokuinon, bahan-bahan kimia lain tetap hinggap kat muka kita. Cuma kesan dia lama sikit berbanding merkuri tu. Persoalannya, kita dah betul-betul pasti ke bahan tu selamat?
.
Terkejut ke? Itulah kebenarannya. Untuk sesiapa yang dah terlanjur buat benda-benda di atas tu, jangan risau dan ikut tips Farrah ni. Formulanya, bila baca label produk untuk kulit, cari perkataan “tanah liat putih” atau “white clay” dalam bahan dia. Tanah semulajadi ni fungsi dia memperbaiki struktur kulit, dan sesuai untuk semua jenis kulit.
.
Mana pulak nak cari produk yang guna tanah liat sebagai bahan utama kan?
.
Saje Farrah nak share la ni…
.
Dekat Farrah sekarang ada satu produk berasaskan tanah liat putih. Kalau nak tahu lebih lanjut pasal produk ni, bolehlah PM Farrah ye. Setakat ni kulit Farrah dah pulih, berbanding dulu sensitif dan menggelupas. Farrah guna Bedak Asmak . Memang berhasil.
.
PM Farrah ye dear? 😉

Apa yang MESTI anda tahu tentang RESDUNG~

Tahukah anda resdung juga boleh menyebabkan anda STRESS,lemah,dan tidak bermaya?

Ia juga adalah ibu segala penyakit di kawasan muka dan kepala

Anda mungkin resdung,tapi tak menyedarinya

Dan malangnya simptom dan gejala akibat resdung terus membelenggu diri anda berterusan!

Tahukah anda semua orang menghidap resdung?

Tapi bukan semua orang teruk dan memerlukan rawatan

Lihat simptom dan tanda-tanda di bawah :

Jika ada, maka sah lah anda RESDUNG!

•Sering mengalami hidung tersumbat
•Mempunyai lendir dari hidung dan tekak
•Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
•Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
•Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
•Gejala alahan hidung seperti kerap bersin terutamanya pada waktu pagi, gatal hidung
•Mengalami jerawat di muka dan badan
•Nafas berbau
•Kulit kepala berkelumumur gatal dan rambut gugur
•Sering berasa sakit kepala, pening dan migrain

Masalah resdung jangan dipandang ringan, tanpa rawatan ia bertambah parah

Kenapa anda mesti cuba penawar ini?

Sebab 99% pelanggan kami berpuas hati,ia diperbuat dari akar kayu 100%,tiada STEROID,tiada bahan KIMIA,murah,mudah dan mujarab dengan cepat!

#asmakherbs
#mhamsb

No untuk SMS/Whatsapp kami :

016-8313664
016-8313664
016-8313664

15094946_1303733656314979_1307640355415816608_n

NAK TAMBAH PENDAPATAN TANPA MODAL??? AGEN DROPSHIP KINI DIBUKA!

Tahun 2017 adalah antara tahun yang sgt mencabar dari segi ekonomi khususnya. Kita sudah mengalami sendiri perubahan yg besar di Malaysia seperti penutupan syarikat, pembuangan kerja, mengehadkan jumlah pekerja di dlm sektor industri dan kemungkinan besar EKONOMI MERUNDUM akan dijangka tiba pada 2018!! Jadi apa langkah ada sebagai persediaan utk menghadapinya?.
.
Sudahkah anda betul betul bersedia utk menghadapi situasi seperti ini nanti? Cukupkah simpanan anda dan adakah anda bersedia?
.
Ada 2 jenis golongan manusia yg berbeza drp segi cara mereka berfikir;
.
1- PERTAMA : mengeluh, berdiam diri tanpa melakukan perubahan, tidak mahu mencuba peluang baru dan membiarkan taraf hidup mereka di tahap yg sama
.
2- KEDUA : berusaha utk meningkatkan taraf hidup dgn berniaga dan mencari side income sebagai menampung kehidupan dan jika dilakukan secara konsisten blh mengubah nasib anda sendiri.
.
Pilihan ada di tangan anda sendiri 🤔
.
Kali ini kami ingin memilih hanya 40 orang sahaja 😱
.
🌷Yg betul2 nak berjaya tanpa putus asa
🌷Yg nak belajar memulakan perniagaan
🌷Yg betul2 nak tambah income
🌷Yg nak berjaya tanpa banyak alasan.

Akak akan guide macam mane cara berniaga hanya drpd rumah, menggunakan online platform.

ANTARA KELEBIHANNYA:
1. Tidak perlu simpan stok
2. Tidak perlu pack dan pos brg
3. Keuntungan jualan milik anda
4. Support yg berterusan dlm group utk membuat jualan
.

Whatsapp ” DROPSHIP ” hantar ke 0168313664 SEKARANG !!
Whatsapp ” DROPSHIP ” hantar ke 0168313664 SEKARANG !!
Whatsapp ” DROPSHIP ” hantar ke 0168313664 SEKARANG !!

dropship

ARGHH..BANYAKNYA RUAM!

Siapa yang kena je tau ok.Gatal dan sangat tidak selesa.Asyik garu je.Kulit pun dah merah,kadang berdarah.Paling sadis,satu keluarga kena gatal kulit.En abang ada psoriasis pulak.

Mujur ada Bedak Asmak.Baru guna beberapa hari dah lega rasanya.Ruam pada si kecik pun dah hilang terus.Syukur 🙂

Nak tahu apa yang best sangat Bedak Asmak ni?

* Bedak ini dihasilkan daripada 100% tanah liat yang mengandungi mineral semulajadi.

* Ia mengandungi mineral semulajadi yang bertindak menyerap segala kotoran dan toksik yang terdapat pada kulit.

* Cepat meresap dalam kulit. Kulit terasa sejuk dan lembut .

* Satu bekas tahan agak lama. Selalunya saya guna beberapa bulan.

* Walaupun ia tidak semahal produk-produk lain, Alhamdulillah setiap kali sapu ruam atau penyakit kulit anak-anak kita semakin berkurangan.

* Bebas Paraben dan juga bahan-bahan kimia berbahaya.

* Selamatlah anak-anak anda terutama yang masih bayi, sebab kandungannya dari 100% bahan semulajadi seperti tanah liat putih dan air galian yang telah ditapis secara khusus.

* Bedak Asmak ini sememangnya sangat menjadi pilihan ibubapa untuk bayi mereka terutama masalah berkaitan ruam.

Ramai yang cakap berbaloi, murah dan berkesan! Banyak testimoni pelanggan yang sangat berpuas hati. Alhamdulillah!

100% semulajadi serta sunnah nabi S.A.W. Ini kerana ia salah satu cara Nabi SAW mengubati penyakit kulit seperti yang terdapat di dalam Hadith Sohih di atas yang membuktikan Nabi S.A.W. menggunakan tanah liat mengubati penyakit kulit dan lain-lain penyakit.

Jom tolong sebarkan produk yang bagus ini
keluaran Muslim
jika anda tidak memerlukannya,mungkin ada orang lain yang memerlukannya 😉

PM atau Whatsapp 016-8313664

#rawatruam
#bedakasmak
#rawatgatal

14656280_1271243122897366_2952642964882183292_n

JUS ASMAK GOLD

Kandungan: 350 ml
.
Harga: RM44

.
Bahan: 12 Herba terpilih iaitu Lemon Juice, Apple, Ginger, Capsicum,Spinach, Garlic, Oregano, Cucumber, Echinacea,Stevia, Licorice dan Dong Guai. Serta mengandungi pengawal asid (Asid Sitrik) dan penstabil sebagai Kondisioner makanan yang dibenarkan.
.
Cara guna: Minum dua kali sehari. Sukatan untuk Dewasa, Sesudu pada waktu pagi ketika perut kosong. Jika dah makan, minum sejam selepas itu. Dan minum sesudu lagi di waktu malam sebelum tidur. Manakala untuk kanak-kanak sukatannya dikurangkan kepada separuh sudu sahaja.

Ingin membuat tempahan:

call/wassap 016-8313664 (Norah)

pengedar sah mhamsb

SD03001

15741160_10154293437205945_9030416995931416963_n

ASMAK HERBS

Kandungan: 30 biji kapsul
.
Harga: RM35
.
Bahan: TIADA BAHAN KIMIA MAHUPUN STEROID Ianya diramuankan dari herba2 terpilih, antaranya;

•AKAR MENGKUNYIT

•AKAR SERAPAT

•LADA SULAH .
.
Cara guna: Makan dua biji sebelah pagi dan dua biji sebelah malam. Jika resdung yang teruk, tambahan dua biji tengahari. Banyakkan minum air masak, jika dah semakin pilih, makan apabila perlu sahaja
Untuk tempahan:

call/wassap 016-8313664 (Norah)

Pengedar sah MHAMSB

SD03001

15672877_1359675440720800_6614061815516654420_n

BEDAK ASMAK

Kandungan: 150 G
.
Harga: RM38
.
Bahan:  Bedak ini dihasilkan daripada 100% tanah liat yang mengandungi mineral semulajadi.

* Ia mengandungi mineral semulajadi yang bertindak menyerap segala kotoran dan toksik yang terdapat pada kulit.

* Cepat meresap dalam kulit. Kulit terasa sejuk dan lembut .

* Satu bekas tahan agak lama. Selalunya saya guna beberapa bulan.
.
Cara guna:  Pakai sekerap yang boleh ketika masalah kulit sedang teruk. selepas beberapa jam, jika bedak kelihatan pudar dan diserap peluh, cuci bersih dengan air, lapkan dan keringkan kemudian sapu

untuk tempahan:

call/wassap 016-8313664

pengedar sah MHAMSB

SD03001
13578701_10206653440557279_1119920131_n