Kenapa Rugi Kalau Tak Pernah Makan Produk Wanita Atau Jamu Seumur Hidup

Asmak Queen
Asmak Queen terbaik

Kesilapan Besar Wanita Seluruh Dunia Adalah Dengan Tidak Mengamalkan Makan Jamu Dan Produk Makanan Yang Khas Untuk Masalah Mereka

Jangan biarkan perkara sebegini terjadi semasa kita datang haid:
Keputihan sehingga suami menjauhkan diri, entah ke mana
Senggugut sehingga apa tugasan pun tak menjadi
Kitaran haid tak menentu, kadang-kadang awal, kadang lewat.

Mengapa biarkan masalah berulang sedangkan ada jalan penyelesaiannya?

‘There are no problems, only solutions’ – John Lennon

Memperkenalkan Asmak Queen, permaisuri yang datang dari kerajaan MHAMsb.

Tablet perisa coklat dengan kebaikan:
Ekstrak Kacip Fatimah
Ubi Puteh
Betik Hijau
Akar Dong Quai
Serapat
Vitamin A
Kunyit
Perisa coklat

Permaisuri dalam bentuk tablet perisa coklat.
Mudah dibawa ke mana-mana

Hubungi kami dan dapatkan sekarang

Norah. Pengedar sah mhamsb.

SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

TERPAKSA CANTIK DAN KULIT BERSERI

Terpaksa Cantik Dan Kulit Muka Kelihatan Berseri Dengan Kos Rendah

Tak Perlu Lagi Bersusah Payah Cari Produk Kolagen Untuk Buatkan Kulit Cerah Berseri. Ye la, sapa tak nak, Kulit Muka Licin, Halus Dan Tegang, memang impian kita semua.

Memperkenalkan Bedak Asmak keluaran syarikat MHAMsb!

Kenapa patut pilih Bedak Asmak pulak?

Apa bezanya dengan produk lain??

Keluaran syarikat MHAMsb, yang hanya keluarkan produk berasaskan bahan semulajadi, premium dan berkualiti tinggi Jadi, Bedak Asmak ini diperbuat daripada tanah liat kaolin asli RM38 dengan berat bersih 150gram Teksturnya halus, mudah menyerap, tidak melekit dan sejuk bila disapu.

Cubalah hari ini!

Norah. Pengedar sah mhamsb.

SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

17555158_10208784408110136_426908166_n
Bedak Asmak 150g

 

Asmak Queen diformulasi khusus untuk wanita lebih anggun

Asmak Queen merupakan produk KE-5 keluaran syarikat MHAMSB. Selepas beberapa produk yang hot sebelum ini seperti minyak herba asmak, bedak asmak, asmah herbs dan jus asmak gold.

Asmak Queen didapati dalam bentuk tablet. Dirumus khas untuk wanita yang ingin menjaga kesihatan dalaman wanita dan tampil sihat serta bertenaga. Ia dapat membantu menyelesaikan masalah utama yang dihadapi wanita seperti kitaran haid, keputihan, payudara dan bahagian intim wanita. Sesuai untuk wanita berusia 18 tahun ke atas.

Asmak Queen
Asmak Queen khusus untuk wanita

 

Kandungan utama Asmak Queen adalah:

  • Ekstrak Kacip Fatimah
  • Ubi Puteh
  • Green Papaya
  • Kudzu Root Extract (akar Dong Quai)
  • Serapat
  • Vitamin A
  • Kunyit
  • Perasa coklat

semuanya dari bahan berkualiti tinggi (gred AAA) dan terpilih.

rawatan intim
Rawatan terbaik untuk wanita

Cara penggunan asmak queen:

2 biji selepas makan

Sekali sehari

 

Mahukan maklumat lanjut?

Hubungi kami:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

Kenali kulit wajah anda

Kulit merupakan bagian terbesar dan terluar dari tubuh kita. Penampilan kitapun akan dinilai dari kecantikan kulit yang kita miliki, terlebih lagi kulit wajah. Agar dapat merawat kulit wajah dengan baik, maka kita harus mengetahui struktur kulit. Dengan mengenal lapisan kulit, maka kita akan mudah melakukan perawatan yang tepat untuk menjaga setiap lapisan kulit tersebut.

Kulit mempunyai bahagian anatomi yang sangat kompleks. Sebagai bagian terluar, kulit secara terus-menerus memperbaiki diri, agar fungsinya sebagai pertahanan pertama dari dunia lingkungan luar dapat berjalan dengan baik. Secara garis besar, kulit manusia terdiri dari dua lapisan utama, iaitu :

struktur-kulit1
struktur kulit wajah

1. Lapisan Epidermis

Lapisan Epidermis merupakan lapisan paling atas dari kulit yang terdiri dari sel-sel yang secara terus-menerus membelah, berkembang dan bergerak ke permukaan. Saat mencapai permukaan kulit, sel ini akan mati sepenuhnya sebagai bentuk proteksi tubuh terhadap lingkungan luar.

Lapisan epidermis tersusun dari beberapa lapisan. Dua lapisan yang terpenting adalah :

  • Stratum Corneum (yang terletak paling atas)
  • Stratum Germinatum (yang terletak paling bawah).

2. Lapisan Dermis

Lapisan dermis berada tepat dibawah epidermis. Pada dermis terdapat Fibroblast yang secara terus menerus memproduksi kolagen dan elastin untuk menggantikan kolagen dan elastin yang telah rusak dan harus dimusnahkan akibat lingkungan luar.

Dua lapisan utama pada Dermis adalah sebagai berikut :

  • Kelenjar Minyak
  • Serat Elastin dan Kolagen
struktur-kulit_dermis
Lapisan Dermis

 

3. Lapisan Hipodermis

Ini merupakan zona transisional di antara kulit dan jaringan adiposa di bawahnya. (Sila rujuk gambar di bawah). Mengandung sel lemak demikian juga jaringan ikat putih dan kuning, kumparan dari sejumlah glandula sebasea dan radiks dari sejumlah rambut.

Pemberian zat makanan dermis atau porium tergantung pada vena dan limfatika. Baik saraf bermielin maupun tidak bermielin ditemukan dalam kulit yang berisi organ akhir dan banyak serat saraf. Organ ini memberikan respon sensasi panas, dingin, nyeri, gatal, dan raba ringan.

struktur-kulit_hipodermis
Lapisan kulit hipodermis

 

Fakta Ilmiah Tentang Kulit

  • Pada usia muda, kulit baru akan muncul ke lapisan epidermis setiap 28 – 30 hari. Dengan bertambahnya usia,    proses regenerasi berkurang secara cepat. Dan setelah usia di atas 50 tahun prosesnya menjadi sekitar 37 hari.
  • Lapisan dermis kulit adalah lapisan kulit yang bertanggung jawab terhadap sifat elastisitas, dan kehalusan kulit. Berfungsi mensuplai makanan untuk lapisan epidermis, dan sebagai fondasi bagi kolagen serta serat elastin.
  •  Vitamin C merangsang dan meningkatkan produksi kolagen kulit dengan cara meningkatkan kemampuan perkembangbiakan sel fibroblast tua dermis.

APA MAKANAN YANG MENGAKTIFKAN ASMA?

Kalau bab-bab makanan ni, ibubapa perlu memberi perhatian yang tip-top kerana ada sesetengah makanan yang mampu mengaktifkan asma anak.
.
Antara makanan yang paling biasa menjadi alergen kepada kanak-kanak adalah telur, produk tenusu, oat, gandum, jagung, coklat dan kekacang. Ibubapa boleh kenal pasti dahulu sama ada makanan-makanan tersebut menjejaskan kesihatan anak atau tidak.
.

elakkan-makanan
Makanan yang perlu dielakkan untuk pesakit asma

Jika tidak, maka boleh teruskan makan. Namun perlu hati-hati kerana lebih 90% kanak-kanak alah akan makanan tersebut.
.
.
#info by MHAMSB #minyakherbaAsmak #rndteknologinano

PERBEZAAN ORANG SIHAT DAN KURANG SIHAT .

Akak nampak tak perbezaan di dalam gambar ni?

pernafasan
sistem pernafasan

.
Yang sebelah kiri tu, adalah salur pernafasan orang yang sihat/normal. Yang sebelah kanan pula adalah salur pernafasan orang yang kurang bernasib baik – penghidap asma.
.
Keadaan yang sebelah kanan tu selalu terjadi semasa serangan asma berlaku. Nampak tak cecair berwarna kuning tu? Kalau nak tahu, itulah namanya mucus, yang dikeluarkan semasa serangan tu. Mukus ni pun salah satu yang menyebabkan salur tersumbat juga.
.
Kalau akak-akak perasan, dinding salur tu asalnya nipis je, tapi semasa serangan berlaku, terus jadi tebal. Daripada luas, kini dah jadi sempit.
.
Inilah gambaran mudah tentang perubahan salur pernafasan semasa serangan asma.
.
#info by MHAMSB #minyakherbaasmak #rndteknologinano

Adakah anak anda masih mengalami asma? Perlukan rawatan yang mujarab? Mari dapatkan Minyak Herba Asmak sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah MHAMSB.SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

KESILAPAN PALING BIASA SEMASA MENGGUNAKAN INHALER

Anak akak guna inhaler? Doktor pernah ajar cara-cara guna inhaler dengan betul tak?
.
Hah, ini yang ramai orang terlepas pandang ni. Inhaler memang perlu untuk waktu kecemasan, tapi kalau guna dengan cara yang tak betul, dah tak berapa menjadi nanti.
.
Di bawah ni Norah dah tuliskan cara-cara dan step yang betul semasa menggunakan inhaler. Baca baik-baik dan share ya 😉
.
1. Goncang inhaler tu beberapa kali
2. Buka penutup dan pegang inhaler dengan terbalik
3. Dongak sedikit dan HEMBUS NAFAS (yang ni ramai tak buat)
4. Masukkan bukaan sprayer inhaler tu ke dalam mulut dan kemam dengan rapat.
5. Tekan spray, lepas, dan kemudian sedut nafas dalam-dalam melalui mulut dengan cepat.
6. Cuba tahan nafas dalam kiraan 10 saat.
7. Jika masih berterusan, ulang kembali dari langkah pertama

#info by MHAMSB #minyakherbaasmak

Adakah anak anda masih mengalami asma? Perlukan rawatan yang mujarab? Mari dapatkan Minyak Herba Asmak sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah MHAMSB.SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

CARA MENCUCI MUKA YANG BETUL DAN MENGEKALKAN KETEGANGAN

Hi semua, Norah hari ini berbesar hati nak kongsi cara mencuci muka yang betul. Bukannya main tenyeh sembarangan ye, kesian kat kulit muka tu.

Baiklah di sini Norah nak kongsi langkah-langkahnya:

  1. Sebelum memulakan cuci muka, pastikan tangan anda dibersihkan ye. Jangan dibiarkan tangan yang kotor menyentuh wajah anda yang comel tu. Ye la, seharian bermacam-macam aktiviti yang kita buat. Pasti terdapat kotoran-kotoran degil di tangan anda.
  2. Bila tangan dah bersih, boleh lah ambil pencuci muka anda. Ikut arahan cara pemakaian yang disarankan oleh produk tersebut. Terdapat 2 jenis pencuci muka yang ada di pasaraan iaitu samada jenis berbuih atau tidak. Sebenarnya pencuci muka yang baik mestilah tidak berbuih. Lagi banyak buih, lagi teruk dan akan mengganggu fungsi kulit. Buih akan mengganggu penghasilan minyak semulajadi atau natural pil pada kulit kita. Natural oil ini penting tau, jika kekurangan minyak kulit akan menggelupas dan menyebabkan kulit menjadi semakin sangat kering. Oleh itu, kulit akan lebih mudah terkena infection, jerawat dan premature aging.  Oleh itu, inilah sebab kenapa pencuci muka Ardini Cleanser tidak berbuih. (Boleh rujuk gambarajah )
fb-cleanser
Pencuci muka ardini essential tanpa buih
  1. Kemudian, gosokkan dengan lembut di wajah anda. Ikut seperti gambarajah di bawah. Elakkan berlaku kasar dengan kulit wajah anda.
cuci-muka-yang-betul
Cara mencuci muka yang betul
  1. Selepas selesai mencuci muka, bilas muka dengan air suam diikuti dengan air sejuk.
  2. Akhir sekali, lap muka anda dengan tuala khusus untuk muka sahaja ye. Tak mau tuala yang dicampur untuk mengelap tubuh badan tau.

Selamat mencuba

INHALER ADA BANYAK JENIS, ANDA GUNA YANG MANA SATU? .

Yes, memang betul. Inhaler ada macam-macam jenis dan fungsi. Dan biasanya jenis-jenis inhaler ni dapat dibezakan dengan warna penutup ni.
.
Kalau kita ada anak kecil yang menhidap asma, kita nak standby inhaler yang mana satu? Sebab kalau tersalah pilih inhaler, lain jadinya nanti.
.
Hari ni Norah nak cerita pasal jenis-jenis inhaler yang terdapat di pasaran.
.

jenis-inhaler
Jenis-jenis inhaler


1# Reliever (short-acting)
.
Inhaler jenis ni biasanya berpenutup warna biru pekat. Inilah inhaler yang paling popular dan paling banyak digunakan. Kalau nak tahu, inhaler ni lah yang paling sesuai untuk waktu-waktu kecemasan, sebab kesannya pantas. Tapi tak sesuai untuk serangan asma yang lama.
.
2# Controller (long-acting)
.
Inhaler jenis controller ni tak sesuai untuk waktu-waktu kecemasan, sebab fungsi dia lambat sedikit. Kalau tanda-tanda serangan asma tu tak berapa jelas dan teruk, bolehlah pakai.
.
Tapi kalau serangan asma tu lama, selepas pakai yang reliever bolehlah pakai yang ni.
.
Biasanya inhaler ni penutup dia warna biru cair.
.
3# Preventer
.
Kalau nampak inhaler yang penutup dia warna merah, haa..itu lah dia inhaler dari jenis preventer. Kesan dia tak nampak sekarang, tapi boleh rasa dalam jangka masa panjang. Fungsi dia untuk mencegah serangan asma, tapi cuma sebagai ikhtiar je. Untuk mencegah ye, bukan untuk memulihkan.
.
Kesimpulannya, tugas inhaler ni cuma sebagai melegakan saja, bukan untuk memulihkan. Dan cara-cara menggunakan inhaler pun ada teknik-teknik dia, bukan sebarangan je. Kalau Norah nak terangkan, ada yang nak baca ke? Kalau ada nanti Norah cerita lagi.
.
.
#info by MHAMSB #MinyakHerbaAsmak

Adakah anak anda masih mengalami asma? Perlukan rawatan yang mujarab? Mari dapatkan Minyak Herba Asmak sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah MHAMSB.SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

Rahsia mencantikkan kulit wajah secara semulajadi

Ada pelbagai petua atau tips yang boleh dikongsikan untuk cantikkan kulit wajah menggunakan bahan bahan natural / organik dan yang mudah didapati.

Ramai yang lebih yakin dan percaya dengan penggunaan bahan bahan natural kerana ada yang TAKUT atau RISAU nak guna produk skincare yang tidak berasaskan bahan natural.

Macam saya dulu masa belajar di IPTA, saya ada mengamalkan beberapa petua atau tips untuk wajah. Masa jadi student dulu, manalah ada budget besar nak beli skincare sebab budget disalurkan untuk buku, buat assignment, project paper dan macam macam lagi.

Yalah, nak cantik kan, jadi macam macam cara kita cuba amalkan. Antara petua atau tips yang pernah saya amalkan ialah :

  1. Serbuk kayu manis dan madu
    Sedikit kayu manis dan sedikit madu disebatikan sehingga menjadi paste, kemudian disapu pada wajah sebelum tidur, memula rasa macam pedih jugak lah tapi lama lama semakin baik. Dibiarkan di muka sampai ke pagi, baru lah muka dibasuh dengan air suam. Yang best masa dicuci, gosok gosok perlahan dah macam scrub, sangat best. Lepas dicuci, rasa kulit muka bersih sangat.
  1. Tomato 
    Hirisan tomato yang masak digosok pada wajah. Tomato berfungsi sebagai pencuci muka. Gosoklah sehingga rasa muka bersih, kemudian dicuci dengan air suam. Mudahkan.
  1. Lemon
    Bagi mereka yang ada masalah jerawat yang teruk, boleh cuba guna lemon. Ia boleh dijadikan sebagai antiseptik untuk membunuh kuman jerawat. Sapulah jus lemon pada wajah sebelum tidur sehingga kering. Kemudian, basuhlah dengan air suam. Rajin rajin buat. Nanti lama lama jerawat mengecut dan mengering, malah jerawat baru pun insyaallah susah nak tumbuh
  1. Habbatus sauda dan zaitun
    Habbatus sauda Mempunyai anti-oksidan yang tinggi bagi merawat & meningkatkan kadar imunisasi kulit. Manakala minyak zaitu dapat menguatkan akar (sel kulit) dan melembutkan serta mencantikkan kulit. Kini kedua-dua bahan tersebut mudah dipakai kerana dipersembahkan dalam bentuk serum. Serum tersebut dikenali sebagai serum Ardini Essentials.Pemakaian beberapa titis dan disapu ke wajah sebelum tidur. InsyaAllah hasil yang awesome akan dapat anda rasai.

    Nak atasi masalah kulit wajah dengan cara yang mudah dan berasaskan bahan natural melalui serum ARDINI ESSENTIALS, boleh lah Inbox atau wasap 016-8313644.

    http://www.wasap.my/60168313664
    http://www.wasap.my/60168313664
    http://www.wasap.my/60168313664

habbatusauda_minyak

 

Dengan tindakan segera, cepatlah masalah kulit dapat diatasi.

InsyaAllah.

Lihat testimoni pengguna Ardini Essentail