KELEBIHAN TANAH LIAT UNTUK MERAWAT PENYAKIT KULIT

Siapa pernah guna tanah liat untuk rawat dan jaga kulit muka?
.
Tanah liat ni ada 1001 khasiat yang ramai sangat orang terlepas pandang. Sama ada tak tahu atau ambil ringan. Hakikatnya, tanah liat lebih baik daripada losyen kulit yang ada kat pasaran sekarang.
.
Norah akan senaraikan 5 benda yang tanah liat ni boleh buat kat kulit kita. Tapi hari ni Norah nak cerita pasal ekzema dulu ya.
.

gatal
penyakit ekzema

Khasiat #1 Merawat Ekzema
.
Kalau akak nak tahu, tanah liat ni boleh melegakan dan mempercepatkan proses penyembuhan kulit dari ekzema. Setakat ni, tak ada lagi ubat dari farmasi yang ada fungsi ni. Kalau ada pun, harganya beratus. Mahal.
.
Bila serbuk tanah liat yang halus tu terkena pada kulit, secara automatic sel-sel bakteria dan toksin tu akan melekat kat tanah liat tu dan membersihkan kulit.
.
Nak berita baik lagi? Kalau kulit akak ada alergi, tanah liat ni memang paling sesuai untuk merawat kulit.
.
.
#info by MHAM #bedakasma

Adakah anak anda masih mengalami ekzema? Perlukan rawatan yang mujarab? Mari dapatkan Bedak Asmak sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah MHAMSB.SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

TAWARAN HEBAT SEBAGAI PENGEDAR.

AMBIL PELUANG INI SEKARANG.
ADA 4 PAKEJ UTAMA!!!
SEBELUM DITAMATKAN BILA-BILA MASA SAHAJA.
.
[WANTED: STOKIS DAN AGEN DIPERLUKAN]
.
“Pada mulanya saya gunakan produk ini untuk kegunaan anak saya yang batuk berkahak berlarutan. Alhamdulillah, minyak herba asmak ini amat sesuai untuk anak saya. Selain itu, kami sekeluarga pun telah menggunakannya untuk merawat masalah seperti selesema, pening kepala, sengugut, luka-luka dan bermacam lagi. Saya amat berpuashati dengan keberkesanannya & terus mendaftar sebagai pengedar produk hebat ini. Kini, saya merupakan pengedar sah minyak herba asmak dan meraih pendapatan yang lumayan untuk kami sekeluarga. Terima kasih kerana memperkenalkan kepada saya produk yang hebat ini” – Puan yati, surirumah sepenuh masa.
.
.
Anda Ingin Menjana Pendapatan tambahan dengan menjadi STOKIS/SUPERAGEN /AGEN “MINYAK HERBA ASMAK” melalui perniagaan secara Online & Offline?
.
===============================
KANDUNGAN MINYAK HERBA ASMAK
===============================
100% BAHAN ASLI, HABATUSSAUDA, MINYAK ZAITUN, MINYAK KELAPA DARA, PATI GAMAT DAN HERBA TERPILIH YANG BUKAN SAHAJA SELAMAT TAPI SUCI
GUNAKAN TANPA WAS –WAS KERANA IA ADALAH HASIL DARI R&D (RESEARCH & DEVELOPMENT) MENGGUNAKAN TEKNOLOGI NANO.
MELEGAKAN ASMA, BATUK, KAHAK, RESDUNG, GIGITAN SERANGGA/ HAIWAN, TERSELIUH DAN BANYAK LAGI
JIMAT! TAK PERLU BELI UBAT BERASINGAN
SESUAI DIGUNAKAN UNTUK BAYI SEHINGGA DEWASA

==========================================
KELEBIHAN SEBAGAI AGEN, SUPERAGEN & STOKIS
==========================================
☑ Berpeluang menjual produk yang dibuat R&D khas dan terbukti mengandungi bahan yang selamat,suci,tidak overdose dan berkesan lebih cepat.
☑ Anda akan mendapat flyers dan bunting PERCUMA jika menepati syarat.
☑ Bantuan pemasaran PERCUMA dan bimbingan berterusan.
☑ Support group di whatsapp beserta perkongsian tentang bisnes.
☑ Bantuan pemasaran dan tambah jualan di telegram.
☑ Panduan dan bahan pemasaran di group FB Pengedar seluruh Malaysia.
☑ Menjaga harga pasaran dan mempunyai pelan jangkamasa panjang.
☑ Syarikat akan memperkenalkan beberapa produk dan pengedar layak menjual semua produk dari syarikat dengan harga ISTIMEWA.
☑ Bekerjasama dalam Jemaah yang saling bantu membantu
Dan banyak lagi.

===================================
KUOTA pengedar adalah TERHAD dan kami akan menutup TAWARAN ini bila-bila masa.
.
==============
CARA DAFTAR
==============

Whatsapp “NAK JOIN” ke 016-8313664
Whatsapp “NAK JOIN” ke 016-8313664
Whatsapp “NAK JOIN” ke 016-8313664

Dengan berbesar hati, pihak kami ingin mempelawa Anda menyertai kami sebagai STOKIS/SUPERAGEN/AGEN sah di negeri, daerah & kawasan anda.
ADA 4 PAKEJ UTAMA SEBAGAI MODAL PERMULAAN.

Terhad kepada 30 orang sahaja untuk seluruh Malaysia . 100% bantuan pemasaran sepenuhnya oleh syarikat. Pihak syarikat juga akan membantu STOKIS/SUPERAGEN untuk melantik lebih ramai AGEN.

Whatsapp “NAK JOIN” ke 016-8313664
Whatsapp “NAK JOIN” ke 016-8313664
Whatsapp “NAK JOIN” ke 016-8313664

IKUTI KELAS BELAJAR FB BERSAMA COACH WANITA

ADAKAH ANDA SEORANG WANITA?

ANDA SEORANG PENIAGA ONLINE?

Nak join satu group rahsia di fb dan download pelbagai ebook mini berkaitan persediaan utk membuat fb ads?

KHAS UTK WANITA SAHAJA.

Sepanjang 2017 ni ebook mini bernilai lebih 4k akan di upload ke group rahsia secara berperingkat…

Bagaimana utk mendapatkannya???
Sertai kami di “shefumarketing sisterhood hub”

Yuran sekali shj seumur hidup.
Bukan ribu2, bukan jg ratus2..
Tetapi hanya rm30 selepas diskaun.

Senarai Ebook Mini yang akan diupload dalam group Shefumarketing Sisterhood Hub :

1) Introduction to Avatar Research
2) Introduction to Ads Targetting
3) Introduction to Headshot Copywriting
4) Introduction to Unique Selling Proposition ( USP )
5) Introduction to Ads Placement
6) Introduction to Ads Funnel Design
7) Introduction to Seeding for Raving Fans
8) Introduction to RETARGETTING
9) Introduction to Ads Creative Design
10) Introduction to Ads Budget
11) Introduction to Fan Page Mastery
12) Introduction to Fb Ads EVE-VOLUTION : The Game Changer

SERTAI GROUP TELEGRAM DI BWH UTK MENEBUS KOD KUPON DISKAUN ANDA.
(BKN GROUP IKLAN.)

https://t.me/joinchat/AAAAAArV9WKZnQT2uFXwNA
Buat pendaftaran di sini,

https://goo.gl/hj9J2Z

https://goo.gl/hj9J2Z

https://goo.gl/hj9J2Z

4 PUNCA UTAMA ALAHAN ASMA YANG MASYARAKAT TAK TAHU

Hai semua. Untuk kebaikan dan langkah berjaga-jaga, hari ni Norah compilekan semula punca kepada alahan yang ada di sekeliling kita ya.
.

punca-asma
Punca sakit asma

Punca #1 Debunga (53.5%)
.
Kalau penghidap asma di berada di luar dan terdapat bunga di sekitar, debunga-debunga yang halus ni bila-bila masa je boleh menyebabkan asma datang menyerang. Hati-hati ya.
.
Punca #2 Bulu, Sel kulit Mati dan Air Liur Haiwan (30%)
.
Penghidap asma dari kalangan pencinta haiwan (especially kucing) kena berkorban nampaknya. Sebab bulu kucing ni boleh dikatakan ada di mana-mana je.
.
Punca #3 Hama Tilam/Bantal (50-80%)
.
Ini lah punca yang paling bahaya dan paling halus sekali. Bukan setakat boleh menyebabkan alahan asma je, malah alahan lain pun boleh terjadi juga. Contohnya gatal-gatal di kulit. Kalau boleh, sekali dalam seminggu basuh cadar dan sarung bantal dengan menggunakan air panas.
.
Punca #4 Makanan dan Ubatan
.
Punca yang ini lain sikit. Sebab dah terkena baru boleh tahu. Ramai orang yang terkena pertama kali tak sedar pun yang makanan yang dimakan tu boleh menyebabkan alahan asma.
.
.
#info by MHAMSB

Adakah anak anda masih mengalami asma? Perlukan rawatan yang mujarab? Mari dapatkan Minyak Herba Asmak sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah MHAMSB.SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

ASAL MAKAN JE, TERUS TERKENA ALAHAN. MACAM MANA NAK MAKAN?

Debunga sudah.
.
Bulu kucng sudah.
.
Hama pun sudah.
.
Apa lagi yang belum?
.
Akak-akak pernah dengar pasal makanan sebagai punca alahan kepada asma? Haa..Norah nak kongsi info lagi hari ni. Ada sesetengah orang yang boleh diserang asma bila dia makan sesuatu jenis makanan atau ubatan.
.
Contoh jenis makanan tu seperti susu, kacang siya, telur, kekacang, ikan dan makanan laut.
.
Cabaran sebenar bagi masalah ni bukan masa terkena asma, tapi cabaran terbesar dia ialah macam mana nak kenalpasti makanan atau ubatan apa yang berisiko mendatangkan serangan asma.
.

alergik-makanan
Alergik terhadap makanan

Cuba akak-akak bayangkan, tengah sedap-sedap makan tiba-tiba asma datang. Tak ke kalut dibuatnya tu.
.
Apa yang Norah tahu, di US 6% daripada penghidap asma ada masalah ni. Nampak macam sikit kan? Tapi tetap kena kawal juga. Kita tak dapat nak jangka kan..
.
Akak-akak pernah kena allergy makanan? Boleh share di sini?
.
.
#info by MHAMSB

Adakah anak anda masih mengalami asma? Perlukan rawatan yang mujarab? Mari dapatkan Minyak Herba Asmak sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah MHAMSB.SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

 

PENYEBAB TERBESAR ASMA – SETIAP HARI KITA TIDUR DENGANNYA!

Sebelum ni Norah dah cerita pasal debunga dengan haiwan sebagai penyebab serangan asma. Ada yang kadar bahaya dia 50%, ada yang cuma 30%. Tapi apa penyebab yang paling besar dan paling bahaya?
.
Sebelum tu, Norah nak bagitau kat akak-akak, penyebab yang bahaya ni sebenarnya paling dekat dengan kita. Tiap-tiap hari kita ada bersentuhan dengan benda tu.
.
Benda tu adalah HAMA di bantal atau tilam kita!
.
Akak-akak nak tahu berapa kadar bahaya dia tu? Survey di US mendedahkan, 50-80% penghidap asma berisiko terkena serangan asma dan alahan yang disebabkan oleh hama. Maksudnya, kalau ada 10 orang penghidap asma, 5 hingga 8 orang ada alahan terhadap hama ni.

hama
Hama salah satu penyebab asma

Mungkin sebelum ni kita tak pernah sedar sebab kita bukan di kalangan penghidap asma. Tapi macam mana pula dengan ahli keluarga kita yang lain?
.
Nanti di masa yang lain, Izah akan beritahu macam mana nak hilangkan hama yang ada dalam rumah ni.
.
Sebelum tu, ada sesiapa yang ada alahan dengan hama? Gatal-gatal ke, sesak nafas ke..boleh kongsi di ruangan komen ye. Mana tahu boleh beri manfaat kepada yang lain.
.
.
#info by MHAMSB

Adakah anak anda masih mengalami asma? Perlukan rawatan yang mujarab? Mari dapatkan Minyak Herba Asmak sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah MHAMSB.SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

SANGGUP KE NAK BUANG KUCING JAUH-JAUH?

Semalam Norah ada cerita pasal debunga sebagai penyebab alahan kepada penghidap asma kan? Hari ni Norah nak sambung cerita lagi, tapi kali ni pasal lain pula.
.
Akak-akak pernah dengar yang kucing boleh menyebabkan asma? Yes, kucing dan haiwan-haiwan lain boleh mendatangkan bahaya kepada penghidap asma.
.
Ada yang menyangka bulu kucing adalah satu-satunya faktor penyebab kenapa haiwan tersebut berbahaya kepada penghidap asma. Tapi sebenarnya lebih dari tu.
.
Kalau akak nak tahu, SEL KULIT MATI dan AIR LIUR haiwan pun boleh menyebabkan alahan juga ya. Bukan setakat bulu semata-mata.
.

rawatan-asma-kronik
Alahan kepada bulu kucing


30% dari penghidap asma boleh diserang asma apabila terdedah kepada haiwan dan bahan buangan mereka (bulu, sel kulit mati, najis)
.
Akak-akak yang baik semua, ada tak di sini yang ada asma tapi masih boleh bela kucing lagi? Boleh cerita macam mana akak buat untuk elak dari serangan asma tu? Kita share ya.
.
#INFO BY MHAMSB

Adakah anak anda masih mengalami asma? Perlukan rawatan yang mujarab? Mari dapatkan Minyak Herba Asmak sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah MHAMSB.SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

JANGAN BAWA ANAK BERMAIN DI LUAR RUMAH!

Assalamualaikum  semua.
.
Saya Norah, saya akan berkongsi info mengenai asma kepada semua 😉
.
Akak semua dah tahu kan, ada banyak benda yang boleh menyebabkan asma datang menyerang. Tapi, tahu tak setiap benda tu berbeza tahap risiko dia? Ada yang biasa-biasa, ada yang bahaya.
.
Dan, benda-benda tu semua ada di sekeliling rumah kita. Dalam rumah ada, di luar rumah pun ada.
.
Hari ni, kita cerita pasal debunga (pollens). Bahaya macam mana debunga ni ya?
.
Survey di US mengatakan, 53.5% penghidap asma mempunyai alahan kepada debunga. Bahasa mudahnya, separuh penghidap asma boleh diserang asma bila berada di luar rumah yang persekitarannya terdapat banyak pokok bunga.
.

asma
Alahan kepada debunga


Apa pendapat akak-akak semua? Dari pengalaman akak-akak, ada yang nak kongsi penyebab-penyebab asma yang lain?

#info by MHAMSB

Adakah anak anda masih mengalami asma? Perlukan rawatan yang mujarab? Mari dapatkan Minyak Herba Asmak sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah MHAMSB.SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

Penghidap psioriasis di Malaysia

Dianggarkan dua peratus populasi penduduk dunia menghidap psoriasis. Di Malaysia, seramai 14,486 orang dilaporkan menghidap penyakit ini (data Registri Psoriasis Malaysia 2007-2015). Psoriasis adalah sejenis penyakit kulit yang berpanjangan dan berulang.

Ia terjadi berikutan gangguan sistem imun badan yang menyebabkan pertumbuhan sel-sel kulit lebih cepat iaitu tiga hingga tujuh hari berbanding 21 hingga 28 hari dalam keadaan biasa.

Proses ini menyebabkan sel-sel bergerak ke atas kulit dengan cepat seterusnya menjadikan kulit muncul sebagai tompok-tompok merah dengan sisik yang tebal dipermukaan kulit.

Selain kulit tubuh dan anggota badan, penyakit ini juga membabitkan kulit kepala, kuku dan sendi. Saluran darah di bawah kulit juga menjadi lebih lebar lalu meningkatkan aliran darah. Peningkatan bekalan darah menyebabkan tompok merah jelas kelihatan.

Pakar Dermatologi Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr Azura Mohd Affandi berkata, psoriasis adalah penyakit keradangan kulit kronik yang menyebabkan kulit menebal lebih cepat.

“Psoriasis adalah penyakit yang setakat ini tiada penyembuh, namun rawatan jangka panjang mampu mengawal penyakit ini. Ia berlaku disebabkan faktor keturunan, misalnya jika ibu atau bapa menghidap penyakit ini, kebarangkalian anak mendapat penyakit berkenaan adalah lebih tinggi.

“Bagaimanapun, anda juga boleh menghidap penyakit psoriasis walaupun tiada sesiapa dalam keluarga yang menghidap penyakit itu. Kawasan yang biasa dihidapi adalah kulit kepala, lutut, siku, lengan dan kaki. Sehingga kini, punca psoriasis masih tidak diketahui,” katanya ketika ditemui pada Mesyuarat Tahunan Persatuan Psoriasis Malaysia di HKL baru-baru ini.

psioriasis-kulit-kepala
psioriasis kulit kepala

Menurutnya, psoriasis tidak berjangkit. Namun, sejarah keluarga yang positif psoriasis meningkatkan risiko seseorang mendapat psoriasis.

Kira-kira 40 peratus daripada pesakit psoriasis mempunyai ahli keluarga yang menghidap penyakit berkenaan meskipun data daripada Registri Psoriasis Malaysia 2007 hingga 2015 menunjukkan jumlah penghidap yang disebabkan sejarah keluarga lebih rendah iaitu sebanyak 23 peratus.

Mengulas mengenai bahaya psoriasis, Dr Azura memberitahu, penyakit itu membawa kesan negatif kepada psikologi pesakit. Faktor lain menjadi penyebab psoriasis bertambah buruk termasuk tekanan perasaan, pengambilan alkohol berlebihan, jangkitan kuman, kecederaan kulit dan tindak balas ubat-ubatan tertentu seperti ubat darah tinggi, ubat tahan sakit dan antibiotik.

“Tahap keterukan psoriasis bermula daripada tompok kecil pada satu bahagian hinggalah ke keseluruhan permukaan badan. Psoriasis menyebabkan tompok tebal dan bersisik dikenali sebagai plak psoriasis.

“Seterusnya kulit menjadi tebal dan keras di kawasan radang serta mengakibatkan sisik di permukaan kulit. Ia sering terjadi di bahagian siku, lutut, tetapi juga boleh terjadi di mana-mana bahagian badan, termasuk kulit kepala, punggung, tapak kaki dan kemaluan,” katanya

Petikan Harian Metro

Adakah anda anda masih mengalami psioriasis? Mahu dapatkan rawatan semulajadi untuk merawatnya?

Mari dapatkan bedak asmak. Bedak yang diperbuat dari 100% tanah liat putih yang berfungsi merawat sebarang penyakit kulit.

Hubungi :

Norah. Pengedar sah mhamsb.SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

ORANG MANDI GUNA SABUN, DIA GUNA TANAH LIAT. GILA!!

Baru saya tahU, ada satu acara yang biasa disambut di negara-negara Eropah, di mana mereka akan mandi lumpur beramai-ramai sebagai tanda menghargai kecantikan yang diberikan tuhan.
.
Norah juga baru tahu yang di Malaysia, cuma ada satu je tempat yang boleh dikunjungi jika mahu merasai mandi lumpur. Iaitu di Sabah.
.

mandi-guna-tanah-liat
mandi dengan tanah liat

Persoalannya sekarang, kenapa orang suka sangat mandi lumpur? Bagus sangat ke lumpur ni? Tak nampak kotor ke?
.
Jawapannya mudah je. Sebab molekul tanah liat yang ada di dalam lumpur tu boleh melekat dengan bahan-bahan toksin yang terdapat di permukaan kulit. Dengan kata lain, lumpur ni sebenarnya mampu membersihkan toksin yang ada di dalam badan kita.
.
Tak hairanlah terdapat orang di selatan Indonesia yang makan tanah liat sebagai alternatif perubatan.
.
Jikalau anda rasa susah nak ke Sabah untuk mandi lumpur, Norah cadangkan anda gunakan bedak asmak yang menggunakan tanah liat sebagai bahan utama.
.
#info by MHAMSB

#bedakasma

Hubungi:

Norah. pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664