Rawatan tekanan darah tinggi (hipertensi)

Tahukah anda satu dari 3 orang penduduk di Malaysia mengalami tekanan darah tinggi (hipertensi) ?
.
Yang lebih merunsingkan apabila hanya 25% daripada pesakit hipertensi mengambil ubat rawatan
.
Mereka takut untuk mengambil ubat-ubatan risau menjadi kebiasaan dan kebergantungan lebih dengan ubat. Oleh itu, mereka sanggup menahan sakit tanpa mengambil apa2 ubat.
.
Jangan biarkan perkara ini berlarutan, sekurang-kurangnya ambil langkah rawatan secara alami dengan pengambilan makanan seperti madu, bawang putih, lemon dll.
.
Madu jika diamalkan sangat bermanfaat untuk sistem peredaran darah, mengurangi tekanan dari hati, dan memberi kesan menenangkan pada pembuluh darah dan seterusnya dapat membantu mengurangkan tekanan darah tinggi.
.
Ada tak mak ayah / saudara / rakan yang mengalami masalah ini? Kak norah bersedia untuk memberikan khidmat nasihat PERCUMA untuk 20 orang yang pertama.
.
Inbox atau wassap ke 0168313664 atau klik

http://www.wasap.my/60168313664

#Timfarrahcare

#maduhaliabentong

Rawatan darah tinggi menggunakan madu halia bentong
Rawatan darah tinggi menggunakan madu halia bentong

Madu halia bentong baik untuk seisi keluarga

Produk berkualiti terbaru dari MHAMSB.

Ketahui kelebihan-kelebihannya:

🐝Madu halia bentong baik untuk merawat masalah batuk kering, batuk hingga hilang suara dan selsema
🐝Ia juga membantu memanaskan badan dan melembabkan hati
🐝Halia madu membantu pencernaan ke arah lebih baik
🐝Menguatkan antibodi badan
🐝Membantu melancarkan peredaran darah
🐝Ia juga berupaya mematikan bakteria dan sel kanser
🐝Boleh di gunakan untuk masalah saraf
🐝Mengurangkan tekanan darah tinggi
🐝Membekalkan tenaga
🐝Mengawal berat badan
🐝Baik untuk minda
🐝Membekalkan oksigen ke seluruh tubuh badan
🐝Melawaskan pembuangan air kencing
🐝Melegakan “morning sickness”
🐝Mengelakkan masalah usus
🐝Bagus diamalkan selepas bersalin
🐝Mencuci darah kotor

Berminat untuk mendapatkannya?

Hubungi:

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Pengedar sah produk mhamsb SD03001

18554994_10209214165933813_560119449_n

:: RESDUNG SANGAT BAHAYA ::

Kisah Benar : Pengalaman dengan Resdung ~

Assalamualaikum

Sebelum cerita pasal penyakit resdung ini dimulakan,
nuanisa mohon maaf banyak-banyak sekiranya ada yang tidak boleh menerima apa yang akan dipertontonkan dan dikatakan selepas ini. Apa yang nuanisa ceritakan dalam entry ini adalah hasil daripada pengalaman sendiri dan rujukan dari sumber-sumber yang boleh dipercayai. Bagi mereka-mereka yang mengidap penyakit resdung , atau masih keliru, marilah kita lihat penemuan-penemuan seperti yang akan diceritakan ini.

percayalah di saat saya menaip rencana ini, mata saya tengah gatal sangat, hidung pon sgt gatal…saya percaya effect ini pon anda akan rase apabila membacanya…saya minta maaf sgt tapi saya harus berkongsi dengan anda semua. Sekiranya masih sempat berubat, segeralah sebelum terlambat.

β€˜Resdung’ melalui istilah kedoktoran: penahanan mukus yang disebabkan oleh pembengkak-an membran (sel lapisan kulit). Bengkak ini terjadi kerana saluran tersekat. Mukus adalah bahasa saintifik kepada cecair berupa lendir (hingus) yang ada di dalam tubuh manusia. Petanda paling ketara mukus berlebihan adalah kulit wajah berminyak. Minyak yang boleh mengakibatkan wajah kusam dan lebih teruk lagi; jerawat dalam bentuk bisul atau bernanah. Simptom lain yang sering dikaitkan Resdung:

mudah sejuk, menggigil di sesuatu keadaan yang tak sepatutnya (baru hujan sikit saja, dah rasa macam nak demam)
batuk sampai terasa gatal kerongkong, anak tekak
telinga selau rasa tersumbat. Kalau teruk, kena dapatkan ubat doktor cairkan sumbatan (dititik dalam telinga). Contoh: ‘berdengung’ telinga yang sukar hilang apabila ketinggian berubah-ubah seperti dalam kapal terbang atau lif
Hidung kadang-kala meleleh air (tanpa hembusan)
Gatal mata yang apabila digaru, semakin menjadi-jadi rasa nak teruskan – sampai merah dan berair.
Bersin melampau, sampai pengaruhi suhu badan (jadi panas) dan sikap (baran)

Disudahi dengan satu lagi petanda paling ketara: hidung kerap sangat tersumbat kerana lendir / kahak dan amat sukar dihembus keluar. Akibatnya; suara menjadi agak ‘sengau’. Resdung juga dikenali dengan nama ‘Sinus’ (ketumbuhan dalam hidung) dan ‘Alergi’ (alahan kepada sesuatu jenis benda atau makanan).

PEMBEDAHAN SINUS MERUGIKAN

Para doktor merawat penyakit ini dari sudut yang berbeza pula. Pendekatan yang selalu diambil ialah mengesyorkan ‘pembedahan sinustis’. Pembedahan ini menggunakan suatu alat ‘laser’ atau ‘pemotong halus’ yang berupa pisau kecil tajam yang berupaya memotong lendir-lendir yang melekat pada daging. Lendir-lendir ini tidak lagi boleh dikeluarkan dengan sekadar hembusan. Ia melekat bagaikan sebahagian dari daging. Paling dikesali tentang pembedahan ini ialah:
kebanyakkan doktor gagal menyediakan rawatan susulan bagi menghalang lendir tu dari tumbuh semula! Maka dengan ini, sesiapa yang melakukan pembedahan tersebut, akan berdepan dengan kerugian.

So, lagi banyak anda faham, lagi jelas jadinya mengenai persediaan anda memerangi serta menghapuskannya. Resdung adalah suatu penyakit dan kita harus menghalangnya dari merebak lalu mengakibatkan kerosakan yang lebih besar.

Diadaptasi dari blog nuanisa.

Mahu mendapatkan rawatan semulajadi untuk menghilangkan resdung. Mari dapatkan Asmak herbs. Hubungi kami di talian:

016 831 3664 – Norah

PRODUK BERBAHAYA VS PRODUK SEMULAJADI

Sekarang ni kecoh banyak produk yang ada KKM sekalipun banyak yang tak selamat.Malah ada yang menyebabkan kanser.
Sejak bertahun lamanya saya memang cuba elakkan penggunaan produk mengandungi bahan kimia seberapa mampu yang mungkin.

Bila anak kena ruam dan sakit kulit,sekarang saya sapu bedak semulajadi ni je.Tapi lagi bagus kalau dapat elakkan ruam pada bayi ni.

Bagaimanakah dapat mengelakkan ruam panas?

Pastikan bayi anda sejuk dan selesa dengan memakaikannya pakaian yang ringan, longgar dan diperbuat daripada kapas, terutama sekali semasa cuaca panas.

Jika anda kurang pasti samada dia terlalu panas, sentuh kulitnya. Kulit yang panas dan lembap adalah petanda bahawa bayi anda terlalu panas. Semasa cuaca panas, duduklah dalam rumah atau cari tempat yang sejuk, teduh atau berangin apabila membawanya duduk dan bermain di luar. Pastikan bayi anda minum banyak cecair supaya dia tidak ternyahhidrat.

Atau cuba bedak Asmak ini
insyaallah puas hati

Mahu mendapatkannya?

Hubungi:

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

RAHSIA TANAH LIAT PUTIH KINI TERBONGKAR

Tahukah anda?

Bedak Asma’ diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi.Selamat digunakan untuk semua peringkat umur.Bedak dari tanah liat telah digunakan sejak zaman -berzaman lagi dan menepati saranan Rasulullah saw berkenaan penawar dari tanah untuk masalah kulit.

Merawat ruam pada bayi,ekzema,psoriasis,kudis buta,kurap,panau,kayap,gatal,cacar air,luka dan lain-lain

Apa keistimewaan Bedak Asma’ ?

Selain merawat masalah kulit di atas,ia juga mampu mengecutkan jerawat,mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu.Boleh dipakai setiap malam sebelum tidur

Mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA,jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan.Tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit.

Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit,mengelakkan kedutan,menghilangkan jerawat,melicinkan dan menjadikan kulit wajah lebih halus.

Bedak ini telah terbukti merawat ekzema,psoriasis,ruam,kudis buta,kurap,panau dan lain-lain.

Boleh dimakan untuk masalah Cirit-birit dan gout.Selamat dan suci.

Teksturnya lebih halus,mudah serap,dan sejuk bila dipakai.

Beratnya 150g+-
Harga cuma RM38
Produk premium pada harga TERENDAH!

Mesti dimiliki oleh setiap keluarga.

Cara Pakai untuk masalah kulit : Dipakai sekerap yang mungkin.

Mempunyai permintaan tinggi semenjak dikeluarkan.

Pilihan Terbaik zaman-berzaman

Berminat untuk mendapatkannya?

Hubungi:

016 831 3664 Β – Norah

SD03001

Pengedar sah MHAMSB

14650597_1269502796404732_2847134405548799779_n

Senarai makanan yang perlu dicegah untuk pesakit gout

Berikut adalah 6 jenis makanan yang perlu dihindari oleh pesakit-pesakit Gout:

Makanan laut
Makanan laut
Sayur - sayuran
Sayur – sayuran
Organ dalaman
Organ dalaman
Daging Merah
Daging Merah
Cendawan
Cendawan
Yis
Yis

Namun Gout boleh dirawat secara semulajadi menggunakan #Bedakasmak. Ia diperbuat 100% dari bahan semulajadi. Oleh itu, ia selamat digunakan. Mahu mendapatkannya?

Hubungi:

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

 

Tanah liat putih untuk kulit cantik

Tips-tips kecantikan kulit wajah dan badan menggunakan tanah liat sebenarnya sudah lama diamalkan. Cuma, di Malaysia kurang didedahkan mengenai kaedah ini. Mungkin kerana stigma masyarakat Malaysia yang cenderung mengatakan β€˜tanah itu kotor’.
.
Asal tanah je, kotor. Asal kotor je, dikaitkan dengan tanah. Padahal manusia ni asalnya dijadikan dari tanah.
.
Tanah liat pula ada macam-macam jenis. Hari ni kami nak cerita sikit pasal tanah liat putih. Tanah liat bukan sebarang tanah tau.
.
Tanah liat putih ni kalau kat luar negara dipanggil White Kaolin Clay. Cantik je kan nama tu?
.
Dalam banyak-banyak tanah liat, tanah liat putihlah yang paling halus dan lembut teksturnya, iaitu paling sesuai dengan kulit muka orang Asia yang sensitive dan kering ni.
.
Pernah dengar pasal orang mandi lumpur untuk mengubati masalah kulit? Yes, lumpur tu asalnya dari tanah liat putih lah. Sebab tu lepas mandi lumpur, kulit halus mulus je. Ekzema pun boleh dipulihkan dengan mandi lumpur tu. Tapi dengan syarat selalu buat lah.
.
Jangan risau, anda tak perlu sampai mandi lumpur untuk cantik. Sudah ada produk yang menggunakan tanah liat putih sebagai bahan utama.
.
Yang penting, khasiatnya sama je.
.
Nak kulit halus tak? Jom slow-slow kita berubah kepada produk yang gunakan tanah liat putih sebagai ingredients dia.

Info lanjut:

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Tips Melegakan Radang Ekzema Dengan Cepat

Apa yang kita rasa semasa ekzema berlaku?
.
Pedih. Terbakar. Gatal. Berair.
.
Macam mana nak melegakan keradangan ekzema dengan cepat?

Begini caranya:
.
Ambil sebatang aloe vera dan masukkan ke dalam blender. Blend selama 1-2 saat sahaja sehingga menjadi pes (jangan terlalu hancur). Sapukan aloe vera ke atas tempat yang terlibat dan biarkan selama 10-15 minit.
.
Seeloknya, sediakan ramuan ini sebelum ekzema menyerang, dan sejukkan di dalam peti ais. Kesannya lebih baik.
.
Nak tahu cara yang lebih elok? Amalkan produk yang menggunakan tanah liat putih sebagai salah satu bahan. Itulah sebaik-baik penawar yang melegakan.
.
Mahu mendapatkan produk berasaskan tanah liat putih? mari dapatkan #Bedakasmak sekarang!

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Kini tiada lagi masalah psioriasis

Bertindak sekarang sebelum psioriasis yang uolss alami merebak. Apa psioriasis tu kak norah?. Secara ringkasnya psioriasis ni berlaku apabila kulit pesakit bertompok – tompok (berkuping) dan bersisik. Ia biasanya terdapat pada siku, lutut, kulit kepala, dada dan bahagian bawah belakang badan. Walau bagaimanapun, ianya boleh timbul di mana-mana permukaan kulit termasuk di bahagian sulit. Psoriasis juga boleh melibatkan kuku yang menjadi rapuh dan kekuningan dan ada juga yang mengalami masalah sendi-sendi (arthiritis).

.

Ada tak solusi untuk masalah ni kak norah? Insyaallah ada. Kita usahakan berubat dengan cara menggunakan kaedah semulajadi iaitu #bedakasmak yang mengandungi 100% tanah liat putih. Uolss kena konsisten pakai ye sehingga psioriasis ni hilang. Caranya senang je, jas sapu di kawasan jangkitan tersebut.

.

Jom lihat apa kata kestmer kak norah. β€œAlhamdulillah emak saya suka sangat sis!, dia cakap psioriasis kulit dia semakin baik, selalunya bahagian yang sakit tu (area lutut) akan kering dan rasa panas je. Tapi sejak sapu bedak ni, Alhamdulillah kulit tu Nampak better and tak kering” – Puan Rina

.

Wahai sis sis sayang di luar sana, nak try #bedakasmak yang hot ni? . Jangan risau ye , #Bedakasmak ini selamat digunakan kerana tiada campuran bahan kimia merbahaya melainkan 100% tanah liat putih.

Jangan malu jangan segan, mailah hubungi kami di:

Norah- 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

bedak-asmak-kota-kinabalu-2

Rawat panau dengan bedak asmak

Kak ida (bukan nama sebenar) berasa resah kerana badan anaknya berpanau. Lebih-lebih apabila berpeluh, kuatlah anaknya menggaru di tempat yang berpanau. Suatu hari, kak ida berjalan menuju ke pasaraya dan ternampak orang menjual #bedakasmak. Lantas kak ida bertanya kebaikan dan manfaat bedak asmak tersebut.

.

Kak ida berasa tertarik kerana #bedakasmak ini boleh merawat sebarang masalah kulit. Bertepatan dengan masalah panau anaknya, kak ida membuat keputusan untuk cuba. Dia juga bertambah yakin sebab #bedakasmak ni diperbuat 100% dari tanah liat putih dan tiada bahan kimia merbahaya.

.

Sampai sahaja di rumah, kak ida sapu #bedakasmak di bahagian-bahagian kulit berpanau anaknya. Selepas seminggu, panau anaknya yang dahulu tebal dah semakin menipis. Kak ida rasa bersyukur sangat sebab sebelum ni dah try macam-macam cara tapi tak de perubahan. Tetapi dengan #bedakasmak, kak ida kini berasa lega.

.

Wahai sis sis sayang di luar sana, nak try #bedakasmak yang hot ni? . Jangan risau ye , #Bedakasmak ini selamat digunakan kerana tiada campuran bahan kimia merbahaya melainkan 100% tanah liat putih.

Jangan malu jangan segan, mailah hubungi kami di:

Norah- 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

13900108_1777961509150301_4430494475155172175_n