Rawatan batuk

Hari hujan.
Rasa sejuk.
Tidur pun sedap ni.

Sekali anak merengek.Batuk tak berhenti.Berjangkit dari suami la ni.Hidung masing-masing meleleh.

Mama is rimas tau.Ajak pergi klinik.Siap punya siap jam dah pukul 12.30pm.Sampai klinik pukul 1pm sebab cari parking lambat.Kena tunggu pulak doktor rehat katanya.Pukul 2pm masuk jumpa doktor.

Doktor check anak dan suami.Ok,ke kaunter lah nak buat bayaran.Mak aih,mahalnya kena.Ubat pun berderet.

Sekali ada yang tegur. “Kak,kenapa tak cuba Minyak Herba Asmak.Bagus dengarnya”.Dia pun bercerita dan bagi no seller terdekat.

Lepas call,akak pergilah jumpa pengedar tu dan dapatkan cara pakai.Balik akak bagilah si kecik dan bapanya pakai.

Alhamdulillah mereka nampak lega dan tidur lena.Esoknya ..
Eh,mereka dah makin segarlah.Tak sempat guna ubat-ubat tu semua.

Inilah cerita pembaziran masa,tenaga dan wang.Maka berhuhu la.

Serasi untuk saya sekeluarga,Insyaallah serasi untuk kalian semua.

Mai pinang sekarang.Berbaris stok bersedia untuk dipinang.Akak jual apa yang akak pun guna tau.

Hubungi 016-8313664 untuk keterangan lanjut.

#minyakherbaasmak
#rawatasmak
#rawatbatuk

rawatan-batuk

Cara Mudah Hilangkan Hingus Dengan Sekaligus

Bila hingus dah terlalu banyak dalam hidung, semestinya rasa tak selesa kan. Nak tahu tak teknik untuk hilangkan hingus dengan mudah tanpa apa-apa peralatan? Mudah je.
.
Caranya, baring dengan terlentang di atas katil, dengan kepala di pinggir katil. Seluruh badan dari bahu sehingga ke kaki berada di atas katil. Cuma kepala saja di luar katil. Pastikan kepala lebih rendah dari badan.ย 
.
Bila anda berbuat begitu selama beberapa saat (cuba buat selama 30-45 saat), anda akan dapat rasa cecair di dalam hidung turun secara perlahan-lahan. Bila dah dapat rasa macam tu, cepat-cepat ambil tisu atau sapu tangan dan hembus. Percayalah, hasilnya sangat memuaskanย ๐Ÿ˜‰
.
.
#infobyMhamsbย #MinyakHerbaAsmak

hilangkan-hingus

Anak ruam? Leher, pipi, punggung..

Mak-mak guna krim hospital & klinik.. Memang ok.. Kejap je dah hilang!

.
.
Tapi.. Tahu tak kesannya?

Tentang STEROID!

Ramai sudah mendapat kesedaran bahawa Steroid berbahaya kepada tubuh badan, Penggunaan jangka masa panjang boleh menyebabkan kesan kesan berikut :

๐Ÿ˜ฑPereputan tulang
๐Ÿ˜ฑKerosakkan buah pingang
๐Ÿ˜ฑKerosakkan organ dalaman
๐Ÿ˜ฑKulit menipis kemerahan dan kadang kadang kehitaman
๐Ÿ˜ฑUrat darah jelas kelihatan ( cream steroid)
๐Ÿ˜ฑCushing syndrome
๐Ÿ˜ฑย Strecthmark
dan pelbagai lagi
.
.
Namun ramai di luar sana tidak mengenali Steroid. Mari kita kenal nama-nama steroids yg digunakan dlm ubat ubatan.

Kenali NAMA Steroid:
———————————-

โ˜ Triamcinolone
โ˜ Crticosteroid
โ˜ Prednisolone
โ˜ Hydrocortisone
โ˜ Dexamethasone
โ˜ Betamethasone
โ˜ Deflazacort

Semak kandungan ubat atau cream yg anda gunakan. Jika mengandungi nama seakan akan nama di ats. Ianya mengandungi steroid. Ini cara mudah … kenali steroid dgn perkataan ini…
CORT, …CORTISONE…STEROID….LONE… METHASONE

Steroid selalunya berkesan dlm merawat pelbagai penyakit.Kesan pemulihannya memang cepat. Tetapi tidak boleh digunakan dlm jangka masa panjang. Ianya diserap kedalam tubuh dan ini membahayakan organ dalaman… terutamanya kepada bayi.

Cth cream Econazine, apa sahaja cream yg namanya begini xxxxCort dan lain-lain.

Cubalah Bedak Asmak
Diperbuat dari bahan semulajadi

Info lanjut?

Hubungi kami di 0168313664 (Norah)

rawat-ruam

Apa Beza Asma Kanak-Kanak Dengan Asma Orang Dewasa? .

beza-asma-dewasa-dan-kanak-kanak
Secara general, simptom dan punca serangan asma di kalangan kanak-kanak dan orang dewasa adalah sama.
.
Jadi, apa yang bezanya?
.
Yang berbeza adalah kekerapan serangan berlaku. Serangan asma di kalangan kanak-kanak berlaku sekali-sekala. Manakala serangan asma di kalangan dewasa pula adalah lebih kerap.
.
Dengan kata lain, asma yang tidak dirawat semasa kecil akan menjadi lebih teruk apabila kanak-kanak tersebut menginjak ke dewasa.
.
.
#infobyMHAMSB
#MinyakHerbaAsmak

Apa Yang Akan Terjadi Apabila Asma Tidak Dirawat?

Ada beberapa perkara serius yang akan terjadi apabila asma tidak dirawat dengan baik. Dan perkara-perkara tersebut semuanya mempengaruhi hidup si penghidap asma.

Gangguan kualiti tidur
Tidur yang berkualiti adalah kunci kepada kualiti kerja. Tiada orang yang boleh bekerja dengan baik dalam keadaan mengantuk.

Kurangnya aktiviti fizikal
Apabila aktiviti fizikal berkurang, maka risiko obesity akan meningkat. Siapa kata obese bagus? Biasanya mereka yang obese akan mempunyai masalah-masalah lain di kemudian hari seperti sakit jantung, kencing manis dan sebagainya.

Perubahan di salur udara
Serangan asma yang semakin kerap akan mengubah struktur salur udara dalam jangka masa panjang. Dan biasanya, perubahan ini adalah kekal sepanjang hayat. Apabila salur udara berubah dan rosak, peparu akan mengalami kekurangan oksigen dan menjadi rosak dalam jangka masa panjang.

Hospital
Tahukan anda, asma adalah sebab ketiga terbesar kanak-kanak dimasukkan ke hospital di US. Dan mereka tidak akan dibenarkan balik selagi mereka tidak dapat bernafas seperti normal.

Kematian
Ada satu pertubuhan di US yang menemui kadar kematian disebabkan asma, iaitu 9 orang mati disebabkan asma setiap hari. Jika di Malaysia, mungkin lebih sedikit jumlahnya. Kebanyakan kematian tersebut adalah kematian yang boleh dielakkan dengan rawatan yang sepatutnya.

asma-tidak-dirawat
#infobyMHAMSB

#MinyakHerbaAsmak

Tips Melegakan Radang Ekzema Dengan Cepat

Apa yang kita rasa semasa ekzema berlaku?

Pedih. Terbakar. Gatal. Berair.

Macam mana nak melegakan keradangan ekzema dengan cepat? Begini caranya:

Ambil sebatang aloe vera dan masukkan ke dalam blender. Blend selama 1-2 saat sahaja sehingga menjadi pes (jangan terlalu hancur). Sapukan aloe vera ke atas tempat yang terlibat dan biarkan selama 10-15 minit.

Seeloknya, sediakan ramuan ini sebelum ekzema menyerang, dan sejukkan di dalam peti ais. Kesannya lebih baik.

Nak tahu cara yang lebih elok? Amalkan produk yang menggunakan tanah liat putih sebagai salah satu bahan. Itulah sebaik-baik penawar yang melegakan.

Mahu mendapatkan Bedak asmak?

Wassap / call 0168313664 untuk keterangan lanjut.


#infoย by MHAMSBย 

#MinyakHerbaAsmakย 

#BedakAsmak

legakan-ekzema

Rawatan penyakit Impetigo

Beberapa bulan yang lepas anak kak cyla dijangkiti sakit kulit yang agak serius. Doktor kata impetigo sejenis penyakit kulit seperti kudis buta. Kalau lihat muka die masa tu sedih sangat, lagi teruk dari kene chicken pox. Muka bintik merah & luka berdarah akibat di garu sebab gatal. Pergi ke klinik doktor cme bagi ubat sapu, tapi kak cyla tengok si icha semakin rancak menggaru pulak. Akibat semakin di garu kulit menjadi luka & semakin merebak ke tempt lain sehingga ke sekitarย badan.

impetigo

Mujur la ada nya bedak asmak & minyak herba asmak. Hari2 kak cyla konsisten sapu kejap bedak, dah kering sapu plak minyak asmak. Alhamdulillah setelah konsisten akhirnya luka cepat kering & akhirnya sembuh sepenuhnya. Hasil sapuan bedak asmak parut luka pun semakin lama semakin pudar dan terus hilang.

impetigo2

impetigo3

Masa kene sakit kulit tu ckup malu nak ble kite amik gambar die, segan.sekarang suh amik gambar serah jer kat die. Alhamdulillah, asbab asmak kini anak kak cyla kembali ceria. Tq founder Asmak Nor Fazilah Abd Mohd sebab keluarkan produk yang sangat berkesanโค๏ธ

Kredit: Kak Cyla

bedak-asmak

Mahu mendapatkan Bedak Asmak dan Minyak Herba Asmak?

Hubungi kak norah di 0168313664.

#MinyakHerbaAsmak
#BedakAsmak

Cara Semulajadi Untuk Halau Nyamuk Dari Tempat Tidur Anak .

Nyamuk di dalam rumah memang jadi masalah besar, lagi-lagi jika ada anak kecil di rumah. Silap-silap kita pun tak tidur malam jadinya. Nak guna ridsect, risau pula kut-kut ada kesan jangka masa panjang kepada kesihatan kita. Tak semua bahan kimia tu selamat.
.
Nak halau nyamuk dengan semulajadi ada beberapa cara. Di bawah ni adalah antara cara-caranya.
.
โœ…*Hirisan kulit limau* โ€“ Nyamuk memang anti dengan aroma yang keluar dari kulit limau. Hiris dan bungkus dalam kain berjaring seperti bunjut, dan gantung di tempat yang sinonim dengan nyamuk. Contohnya di bawah kalit atau celah almari.

โœ…*Kapur barus* โ€“ Perasan tak, almari yang diletak ubat gegat atau kapur barus, biasanya nyamuk tak berani masuk. Jadinya, ambil kapur barus dan letak di tempat yang strategic.

โœ…*Ais kering* โ€“ Cara ini agak memakan masa, tapi sangat efektif. Nyamuk tertarik dengan gas karbon dioksida yang kita hembus dari nafas. Ambil ais kering yang diletak di dalam bekas dan letakkan bekas tersebut di satu tempat yang jauh dari tempat tidur. Seeloknya, letakkan 2-3 jam sebelum waktu tidur.
.
.
Selamat mencuba!
.
.
#infobyMHAMSB

#MinyakHerbaAsmak

halau-nyamuk

Tanda-tanda anda mengalami resdung

Tidak banyak orang yang sedar mengalami resdung pada awalnya sebab memang tandanya pun hanya berupa masalah kecil. Inilah beberapa tanda-tanda resdung yang perlu anda tahu:

๐Ÿ“ŒDi awal, akan muncul mukosa atau lendir berwarna kuning atau hijau daripada hidung.
๐Ÿ“ŒWajah akan terasa berat dan sakit di sekitar dahi, mata, dan dagu, terutama apabila ditekan.
๐Ÿ“ŒBersin-bersin, pilek, dan selsema. Merupakan jangkitan saluran pernafasan atas.
๐Ÿ“ŒDemam dengan suhu 38 ยฐ Celsius atau lebih.
๐Ÿ“ŒSakit gigi.
๐Ÿ“ŒSakit kepala.
๐Ÿ“ŒBerkurangnya kemampuan dalam mencium sesuatu.
๐Ÿ“ŒHidung bernafas dan tersumbat.
๐Ÿ“ŒNafas bau.
๐Ÿ“ŒMata gatal.
๐Ÿ“ŒTidur mendengkur.
๐Ÿ“ŒRambut ada kelemumur.
๐Ÿ“ŒTimbul jerawat.
๐Ÿ“ŒBertindakbalas pada makanan terperap dan suhu sejuk.
.
.
Jom rawat resdung anda dengan Asmak Herbs dan Minyak Herba Asmak. Cuba lah! Mana tahu berkesan๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
.
.
Maklumat lanjut:

wassap/call di 0168313664 (Norah)

resdung

Macam Mana Nak Bezakan Asma Dengan Pneumonia?

Ramai yang keliru pasal ni. Susah juga ni. Saya cuba ringkaskan seboleh yang mungkin ya.
.
Beberapa symptom asma sama dengan symptom pneumonia. Contohnya, sesak nafas, batuk, dan peningkatan kadar denyutan jantung.
.
Kalau tengok kepada โ€˜puncaโ€™ pula, pneumonia ni disebabkan oleh jangkitan. Manakala asma pula ada banyak punca, contohnya genetik (keturunan), pekerjaan dan sebagainya.
.
Orang yang ada asma, boleh ada pneumonia. Tapi orang yang ada pneumonia, tak semestinya akan ada asma.
.
Mereka yang ada asma, biasanya takkan disertai demam. Tapi mereka yang ada pneumonia, boleh jadi mereka akan demam dengan suhu yang tinggi.
.
.
#infobyMHAMSBย 

#MinyakHerbaAsmak

pneumonia