Category Archives: Info Kesihatan

Syampoo rambut hilangkan bau hapak

RISAU betoi la, setiap kali pakai tudung, kulit kepala jadi berpeluh, buka je skaf keluar bau yang tak menyenangkan.

Ada tak rakan/adik-beradik/saudara yang mengalami masalah di atas? Don wori, sekarang dah ada penawarnya tau.

Gunakannlah syampoo bunga raya. Rambut dan kulit kepala rasa segar dan wangi je sepanjang hari. Selain itu, Ia jugak dirumus khas untuk merawat rambut yang gugur dan gatal kepala ekslusif untuk wanita yang bertudung.

Tapi jangan ingat wanita bertudung je selalu alami masalah keguguran rambut ni. Ada juga wanita yang ‘freehair’ atau lelaki yang mengalami masalah yang sama kan? Selain untuk masalah rambut gugur, syampoo bunga raya ini jugab bertindak sebagai anti-kelemumur, mengawal untuk kepala kering dan berminyak, di samping dapat menyejukkan dan sentiasa menyegarkan kulit kepala kita.

Apa kandungan yg best dalam Syampoo Bunga Raya ni????

Bunga Raya – Merawat rambut yang keguguran dan kulit kepala yang gatal juga melebatkan rambut, menghitamkan rambut, dan melembutkan rambut

Coconut Oil – Melindungi Rambut dari Kerosakan Akibat Sinar Matahari, Menyuburkan Rambut, Sebagai Kondisioner, Mengurangkan kelemumur , Mengatasi Rambut Bercabang, Menyehatkan Kulit Kepala, memberi Protein pada Rambut, Melembapkan Rambut, Melembutkan Rambut, dan Mencegah Uban

Babassu Oil – Menyegarkan kulit kepala

Tea Tree Oil – Melembapkan kulit kepala dan mengurangkan kelemumur dan rambut gugur

Jojoba Oil – Mengurangkan masalah rambut kusut dan gugur, membuat rambut lebih lembut dan bersinar , dan mengelakkan rambut bercabang.

Acerola – Menguatkan rambut hingga ke akar, menggurangkan masalah rambut gugur dan berpontensi memberi vitamin pada rambut untuk kekal sihat

Sis nak cuba ye?
Pey em je kak norah atau wassap di 0168313664.

#SyampooBungaRaya
#berkongsikebaikan
#TimFarrahCare

25299495_10210938008748806_1982577202079870062_n

FAKTA PESAKIT ASMA DI MALAYSIA

5% GOLONGAN DEWASA & 10% GOLONGAN KANAK-KANAK ADALAH PENGHIDAP ASMA
DAN ANGKA INI TERUS MENINGKAT!!!

Ini adalah fakta menakutkan yang dikeluarkan oleh Pakar Perunding Kanan Dada dan Pengarah Institut Perubatan Respiratori (IPR) Kuala Lumpur, Datuk Dr Abdul Razak Abdul Muttalif.

Menurut tinjauan mereka juga, 93 peratus responden di Malaysia tidak menganggap penyakit lelah mereka serius dan 79 peratus percaya mereka boleh menguruskan lelah tanpa bantuan doktor.

“Walaupun kematian asma di Malaysia tidak begitu tinggi, ia membimbangkan. Ini kerana ramai dalam kalangan pesakit yang meninggal dunia disebabkan mengabaikan rawatan atau tidak bertindak segera apabila mendapat serangan”

Apakah anda tahu gejala dan cara pencegahannya? Baiklah di sini kak norah kongsikan infografik mengenainya. Semoga mendapat manfaat.

Mahu mencari solusi tentang permasalahan ini? Jangan risau, Insya allah kak norah akan kongsikan lebih info mengenainya. Wassap je kak norah di 0168313664.

#TimFarrahCare
#LeaderMhamsbNorah
#solusiasma

gejala_asma

cegah_srangan_asma

EKZEMA VS PSIORIASIS

Tahukah anda bahawa eczema & psioriasis boleh menyebabkan kematian. Walaupun kedua jenis penyakit ini berkaitan dengan kulit, maksudnya senang untuk dirawat, namun kesannya amat merbahaya jika tidak diatasi dengan segera tau.
.
Namun apakah beza keduanya. Sekejap lagi kak norah kongsikan infonya. Terdapat lebih kurang 5 perbezaan. Mari kita lihat satu persatu.
.
Ekzema dan psioriasis kedua-duanya adalah sama iaitu disebabkan kerengsaan kulit, termasuklah symptom seperti kegatalan dan kemerahan. Ekzema biasanya menyerang bayi dan kanak-kanak, manakala psioriasis menyerang pesakit berumur 15 hingga 35 tahun.

Keadaan keduanya dicetuskan oleh fungsi sistem imun yang rendah serta perasaan tertekan. Walaubagaimanapaun, penyakit eczema ini lebih berkait dengan kerengsaan ( dari benda-benda seperti produk penjagaan kulit) dan alergik.Manakala, penyebab untuk penyakit psioriasis masih belum ada jawapan yang jelas namun ia dipercayai dari kombinasi genetic, jangkitan, tekanan emosi, kulit yang sensitive disebabkan luka dan kadang-kadang kesan pengambilan ubat.

Berbanding psioriasis, kesan eczema menjadikan kulit terasa lebih gatal dan ingin menggaru tanpa henti. Luka berdarah disebabkan kuat menggaru kulit ini biasanya banyak berlaku kepada pesakit eczema berbanding pesakit psioriasis.

Kegatalan dan luka pada kulit biasanya berlaku disebabkan oleh eczema. Manakala psioriasis kesannya dirasai seperti kulit terbakar. Selain kesan kulit terbakar, psioriasis juga boleh menyebabkan kemunculan tompok-tompok serta keradangan kulit

Terdapat juga perbezaan untuk keduanya dari segi kemunculan simptom. Simptom kesan eczema biasanya berlaku di bahagian tangan, muka atau bahagian lipatan badan seperti di siku dan lutut. Manakala psioriasis biasanya muncul di lipatan kulit atau di bahagian muka dan kepala. Kadang-kadang muncul di bahagian bahu, tengkuk belakang dan kuku.

Sekarang boleh tak uolss bezakan ekzema dan psioriasis?

Uolss masih runsing untuk mendapatkan rawatannya?

Kak norah ada caranya. Klik saja link ni:

http://www.wasap.my/60168313664

21767959_10210402741967471_831592262459353716_n

KENAPA SAYA MEMILIH MADU ASLI ASMAK

Uolss kak norah ni lama dah cari madu asli. Selama ni duk beli dah yang kat pasaraya, pasartani dan yang persendirian. Dari yang hage murah sampailah mahal.

.
Perkara yg selalu bermain di fikiran kak norah masa tu adalah keaslian madu. Nak sihat, tapi kalau termakan madu yang dicampur gula kan naya tu.. huhuhu
.
Sekarang kak norah tak perlu dah banyak fikir. Madu asli asmak ni dah cukup puashati sebab:-

💖Madu asli yang diperakukan oleh sirim.
Sape-sape yang dah beli madu asli asmak ni, pastikan ada nombor SIRIM tercetak di botol.

💖Harga Jimat.
Harganya memang murah untuk kandungan 300ml. Jadi setiap bulan kita mampu restock dengan senang hati. Ye la, dah hage mampu milik, minumlah madu dengan gembira. Nak sihat ..betul kan?😉😉

💖Dijamin halal
Insya allah dijamin halal dan selamat diminum. Pengesahan oleh pihak berwajib.

Rasanya 3 benda ni pun dah cukup untuk kak norah konsisten minum madu. Insya allah kesihatan terjamin.

Uolss pulak bagaimana?
Nak info lanjut?

#maduasli
#maduhaliabentong
#TimFarrahCare

21369341_10210199265400684_4435001215104068096_n

4 MANFAAT MEMAKAN MADU SEBELUM TIDUR

Penat seharian dengan kerja-kerja rutin? Mai ambik sesudu madu sebelum tidur. Banyak khasiatnya tau. Mai kak norah kongsikan.

1. Meningkatkan sistem imunisasi badan
Madu jadi satu alternative semulajadi sebagai antibiotik utama tubuh badan. Oleh itu, madu dapat menghindarkan pertumbuhan bakteria jahat. Ini menjadikan tubuh badan kita sentiasa sihat dan bertenaga sepanjang hari.

2. Menjaga kesihatan ginjal
Ginjal merupakan organ utama yang berfungsi untuk menyaring sisa-sisa metabolism dalam tubuh dan mengeluarkannya melalui urin. Ginjal mudah jadi rosak jika selalu menggunakan ubat kimia, zat pengawet dan pewarna dalam makanan.
Madu mempunyai zat vitamin dengan kualiti yang baik yang membantu memperbaiki fungsi ginjal.

3. Mencegah penyakit jantung

Proses oksidasi kolestrol jahat yang tinggit dalam tubuh akan mewujudkan plak dalam darah dan boleh mengakibatkan penyakit jantung dan strok. Memakan madu sebelum tidur setiap hari dapat mencegah gumpalan kolestrol di dalam pembuluh arteri. Ini kerana madu ada zat flavonoid dan anti oksidan.

4. Menurunkan berat badan
Penggunaan madu setiap hari dapat mengurangkan lemak didalam tubuh. Sebab madu ada zat vitamin dan mineral yang sangat baik untuk melarutkan gula dan kalori dalam makanan sehingga mencegah timbunan lemak.

Mai lah kita sama-sama berazam untuk menggunakan madu sebagai diet harian kita demi kesihatan tubuh badan

SUMBER: www.refillmadu.com

#maduasli
#maduhaliabentong
#Timfarrahcare

download-1

5 jenis pemakanan untuk menambahkan tenaga tubuh badan

Uolss badan kita ni makin lama makin kurang bertenaga. Cam kereta gak kan, lama-lama pakai ada-ada saja masalah timbul. Tiap bulan wajib gi servis. Terutama kereta yang dah berumur lebih 4 tahun ke atas.

.
Jadi camna nak menten kekal sihat dan bertenaga. Mai kak norah kongsikan beberapa makanan yang perlu ada dalam menu harian korang ye.
.
💖Buah pisang – Buah pisang ni mempunyai segudang manfaat yang baik untuk sihat. Ada macam-macam khasiat seperti vitamin, mineral dan karbohidrat yang cepat memberikan tenaga kepada tubuh badan.
.
💖Coklat hitam – Semua jenis coklat ada karbohidrat yang tinggi yang sesuai untuk sumber tenaga tubuh badan, namun coklat hitamlah yang paling baik. Sebab ia ada kandungan aktioksidan sekaligus rendah lemak. Tapi kena ingat, coklat yang ada di pasaran ni semuanya dah ditambah dengan gula bahkan pemanis sehingga menjadikannya makanan tidak sihat. Coklat hitam bagus untuk kurangkan stress, meningkatkan daya fokus dan menjaga kesihatan jantung.
.
💖Madu – Sesudu madu menyamai sebotol minuman tenaga yang ada si pasaran, namun khasiat dan kesannya lebih baik untuk tubuh badan. Madu memiliki rendah indeks glikemik, iaitu pemanis semulajadi yang mudah ditukar sebagai pembekal tenaga.
.
💖Telur – 30% keperluan protein harian anda boleh didapati dari telur. Kegunaan protein yang paling utama adalah dalam pembentukan otot dan penjagaan tulang. Telur juga mempunyai lemak baik yang beri manfaat untuk kesihatan jantung dan mencegah stroke.

.
💖Sayuran – Pelbagai sayuran yang memberi manfaat untuk kesihatan dan sebagai sumber tenaga. Contohnya sayur bayam, brokoli dan wortel. sayur sumber terbaik vitamin, antioksidan, karbohidrat dan juga mineral. Sayur juga menganandungi lemak yang rendah dan amat sesuai untuk diet harian.

Semoga perkongsian ini memberi manfaat untuk semua. Jempu like dan share untuk manfaat yang lain.

#maduasli
#maduhaliabentong
#timfarrahcare
#agenrekruiting

Rawatan darah tinggi menggunakan madu halia bentong
Rawatan darah tinggi menggunakan madu halia bentong

Cara mudah hilangkan kerak di kulit kepala Bayi!!!

Uolss, Kerak kat kulit kepala bayi ni bentuknye bersisik tebal, berminyak dan color kekuningan. Biasanya ada kat dahi dan bahagian atas kepala baby tu. Kerak kepala atau ‘cradle cap’ ini akan terkupas sendiri dan menjadi kepingan nipis seperti kelemumur, jika ia sudah kering.

Biasa berlaku di awal umur kelahiran baby. Namun , lepas 12 bulan biasanya kerak kepala ni akan hilang le. Namun, ada jugak yang mengalaminya dalam masa jangka panjang. Kesian sungguh kan..huhuhuhu

Eh, uolss tau tak , apa sebenarnya yang sebabkan kerak kepala pada bayi berlaku???

Ia dipengaruhi oleh hormon androgen yang dibawa dari ibu ketika masih dalam kandungan. Hal ini menyebabkan kelenjar lemak menjadi aktif. Kelenjar lemak keluar dari tempat yang sama dengan keluarnya rambut.

Kelenjar lemak yang sangat aktif dapat mengeluarkan lemak dan menimbulkan lapisan yang menjadi kerak di kepala bayi.Masalah ini tidak mengganggu pertumbuhan rambut bayi. Kerak di kulit kepala bayi tidak berjangkit tetapi ia mungkin menyebabkan gatal kulit kepala pada bayi.

Jadi kak norah, ada solusinya kah?

Iya, ni dia #SevenisHairOil
Bersihkan kerak dikulit kepala si comel anda dengan Sevenis Hair Oil yang diperbuat daripada:

• Light Mineral Oil
• Tea Tree Oil
• Babassu Oil
• Virgin Coconut Oil
• Castor Oil
• Olive Oil
• Argan Oil

150 ml sebotol dengan harga mampu milik.

Maklumat lanjut:

http://www.wasap.my/60168313664

kerak-kepala

sevenis-hair-oil

Takut nak pakai tudung sebab rambut BERBAU!!!.

Dah banyak kali cuba syampoo dari murah sampai yang mahal. Namun hasil sama jerr. Lepas pakai dua tiga minggu, kulit kepala masih rasa gatal dan kelemumur tak berkurang. Palin sedih bila rambut masih kusut dan berbau hapak. Stress!! Lagi stress bila dapat tahu ada plumbum dan paraben dalam syampoo tu..huhuhuhuh
.
Dengan syampoo bunga raya ini, anda akan rasai kelebihannya:
🌺 Rambut wangi sepanjang hari
🌺 Anti-kelemumur
🌺 Rambut lebih lebat
🌺 Rambut lebih hitam dan lembut
🌺 Rambut tidak lagi bercabang
🌺 Tiada lagi masalah rambut gugur dan kusut
🌺 Kulit kepala rasa lebih lembap dan segar
🌺 Kulit kepala tidak lagi gatal
.
Bukan sekadar dapat kesan yang WOW tapi diformulasi dari bukan satu bukan dua bukan tiga tapi ENAM bahan yang boleh menghilangkan masalah KULIT KEPALA dan RAMBUT.
.
Kandungannya adalah:

Bunga Raya – Merawat rambut yang keguguran dan kulit kepala yang gatal juga melebatkan rambut, menghitamkan rambut, dan melembutkan rambut

Coconut Oil – Melindungi Rambut dari Kerosakan Akibat Sinar Matahari, Menyuburkan Rambut, Sebagai Kondisioner, Mengurangkan kelemumur , Mengatasi Rambut Bercabang, Menyehatkan Kulit Kepala, memberi Protein pada Rambut, Melembapkan Rambut, Melembutkan Rambut, dan Mencegah Uban

Babassu Oil – Menyegarkan kulit kepala

Tea Tree Oil – Melembapkan kulit kepala dan mengurangkan kelemumur dan rambut gugur

Jojoba Oil – Mengurangkan masalah rambut kusut dan gugur, membuat rambut lebih lembut dan bersinar , dan mengelakkan rambut bercabang.

Acerola – Menguatkan rambut hingga ke akar, menggurangkan masalah rambut gugur dan berpontensi memberi vitamin pada rambut untuk kekal sihat

 TANPA Midazolidinyl urea & Diazoldinyl Urea
 TANPA Methyl dan Proply dan Butyl dan Ethyl paraben
 TANPA Stearalkonium chloride
 TANPA Sodium Lauryl Sulfate (SLS)
 TANPA Syynthetic Frgarances

Mahu maklumat lanjut??? Klik link di bawah:
.
http://www.wasap.my/60168313664
http://www.wasap.my/60168313664
http://www.wasap.my/60168313664

Whatsapp segera sebelum kehabisan stok!😊

18892958_1529036537118022_5799175636696699443_n

Sevenis Hair Oil

Masalah rambut kusut dan kering???

Selain rambut rontok, rambut kering juga menjadi salah satu masalah rambut yang tidak bisa diabaikan. Rambut kering akan terlihat tidak sehat dan kurang bercahaya. Selain itu, rambut kering juga bertanggung jawab kenapa rambut mudah kusut.

Penyebab Rambut Kering:

1. Sering menggunakn hair spray dan bahan kimia dan lainnya.

2. Sering memakai catok dan hair dryer

3. Sering terkena sinar matahari secara langsung pagi dan sore

4. Sering terkontaminasi polusi udara

5. Memakai Shampoo yang tidak sesuai

6. Sering memakai semir rambut

Cuba gunakan Sevenis Hair Oil yang diperbuat daripada

7 jenis minyak berkualiti tinggi iaitu:

– Light Mineral Oil

– Tea Tree Oil

– Babassu Oil

– Virgin Coconut Oil

– Castor Oil

– Olive Oil

– Argan Oil

150ml sebotol dengan mampu milik Selamat tinggal rambut kusut dan kering Jadi tunggu apa lagi dapatkan sekarang.

PM atau Whatsapp kami

016-8313664 (Norah)

atau klik saja link

http://www.wasap.my/60168313664

sevenis-hair-oil

Asmak Baby Care !!!! baru di pasaran

Tepuk amai-amai
Belalang kupu-kupu
Tepuk adik pandai
Upah minum susu

Susu lemak manis
Santan kelapa muda
Adik jangan nangis
Mak nak buat kerja

Terjadi pada anda?
Susah nak buat kerja?
Anak selalu sakit keradangan kulit akibat gatal atau ekzema?
Ataupun pening kepala, kembung perut, selesema, batuk dan lain-lain lagi?

Lebih baik mencegah daripada merawat..

Nah ABC.
Sedap ke ABC tu?

ABC lain daripada yang lain.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Asmak Baby Care 5 dalam 1*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bedak Baby
Losyen Baby
Mandian Baby (Top to toe)
Baby Essential Oil
Sevenis Hair Oil

Stress? Katakan tidak pada stress. Berpindah kepada ABC.

Anak senang ibu tenang.

Hubungi kami untuk mendapatkan harga PROMOSI!

Norah 016-8313664
(http://www.wasap.my/60168313664)

asmak-baby-care asmak-baby-care-2 asmak-baby-care-3