KENAPA SAYA MEMILIH MADU ASLI ASMAK

Uolss kak norah ni lama dah cari madu asli. Selama ni duk beli dah yang kat pasaraya, pasartani dan yang persendirian. Dari yang hage murah sampailah mahal.

.
Perkara yg selalu bermain di fikiran kak norah masa tu adalah keaslian madu. Nak sihat, tapi kalau termakan madu yang dicampur gula kan naya tu.. huhuhu
.
Sekarang kak norah tak perlu dah banyak fikir. Madu asli asmak ni dah cukup puashati sebab:-

?Madu asli yang diperakukan oleh sirim.
Sape-sape yang dah beli madu asli asmak ni, pastikan ada nombor SIRIM tercetak di botol.

?Harga Jimat.
Harganya memang murah untuk kandungan 300ml. Jadi setiap bulan kita mampu restock dengan senang hati. Ye la, dah hage mampu milik, minumlah madu dengan gembira. Nak sihat ..betul kan???

?Dijamin halal
Insya allah dijamin halal dan selamat diminum. Pengesahan oleh pihak berwajib.

Rasanya 3 benda ni pun dah cukup untuk kak norah konsisten minum madu. Insya allah kesihatan terjamin.

Uolss pulak bagaimana?
Nak info lanjut?

#maduasli
#maduhaliabentong
#TimFarrahCare

21369341_10210199265400684_4435001215104068096_n

4 MANFAAT MEMAKAN MADU SEBELUM TIDUR

Penat seharian dengan kerja-kerja rutin? Mai ambik sesudu madu sebelum tidur. Banyak khasiatnya tau. Mai kak norah kongsikan.

1. Meningkatkan sistem imunisasi badan
Madu jadi satu alternative semulajadi sebagai antibiotik utama tubuh badan. Oleh itu, madu dapat menghindarkan pertumbuhan bakteria jahat. Ini menjadikan tubuh badan kita sentiasa sihat dan bertenaga sepanjang hari.

2. Menjaga kesihatan ginjal
Ginjal merupakan organ utama yang berfungsi untuk menyaring sisa-sisa metabolism dalam tubuh dan mengeluarkannya melalui urin. Ginjal mudah jadi rosak jika selalu menggunakan ubat kimia, zat pengawet dan pewarna dalam makanan.
Madu mempunyai zat vitamin dengan kualiti yang baik yang membantu memperbaiki fungsi ginjal.

3. Mencegah penyakit jantung

Proses oksidasi kolestrol jahat yang tinggit dalam tubuh akan mewujudkan plak dalam darah dan boleh mengakibatkan penyakit jantung dan strok. Memakan madu sebelum tidur setiap hari dapat mencegah gumpalan kolestrol di dalam pembuluh arteri. Ini kerana madu ada zat flavonoid dan anti oksidan.

4. Menurunkan berat badan
Penggunaan madu setiap hari dapat mengurangkan lemak didalam tubuh. Sebab madu ada zat vitamin dan mineral yang sangat baik untuk melarutkan gula dan kalori dalam makanan sehingga mencegah timbunan lemak.

Mai lah kita sama-sama berazam untuk menggunakan madu sebagai diet harian kita demi kesihatan tubuh badan

SUMBER: www.refillmadu.com

#maduasli
#maduhaliabentong
#Timfarrahcare

download-1

5 jenis pemakanan untuk menambahkan tenaga tubuh badan

Uolss badan kita ni makin lama makin kurang bertenaga. Cam kereta gak kan, lama-lama pakai ada-ada saja masalah timbul. Tiap bulan wajib gi servis. Terutama kereta yang dah berumur lebih 4 tahun ke atas.

.
Jadi camna nak menten kekal sihat dan bertenaga. Mai kak norah kongsikan beberapa makanan yang perlu ada dalam menu harian korang ye.
.
?Buah pisang – Buah pisang ni mempunyai segudang manfaat yang baik untuk sihat. Ada macam-macam khasiat seperti vitamin, mineral dan karbohidrat yang cepat memberikan tenaga kepada tubuh badan.
.
?Coklat hitam – Semua jenis coklat ada karbohidrat yang tinggi yang sesuai untuk sumber tenaga tubuh badan, namun coklat hitamlah yang paling baik. Sebab ia ada kandungan aktioksidan sekaligus rendah lemak. Tapi kena ingat, coklat yang ada di pasaran ni semuanya dah ditambah dengan gula bahkan pemanis sehingga menjadikannya makanan tidak sihat. Coklat hitam bagus untuk kurangkan stress, meningkatkan daya fokus dan menjaga kesihatan jantung.
.
?Madu – Sesudu madu menyamai sebotol minuman tenaga yang ada si pasaran, namun khasiat dan kesannya lebih baik untuk tubuh badan. Madu memiliki rendah indeks glikemik, iaitu pemanis semulajadi yang mudah ditukar sebagai pembekal tenaga.
.
?Telur – 30% keperluan protein harian anda boleh didapati dari telur. Kegunaan protein yang paling utama adalah dalam pembentukan otot dan penjagaan tulang. Telur juga mempunyai lemak baik yang beri manfaat untuk kesihatan jantung dan mencegah stroke.

.
?Sayuran – Pelbagai sayuran yang memberi manfaat untuk kesihatan dan sebagai sumber tenaga. Contohnya sayur bayam, brokoli dan wortel. sayur sumber terbaik vitamin, antioksidan, karbohidrat dan juga mineral. Sayur juga menganandungi lemak yang rendah dan amat sesuai untuk diet harian.

Semoga perkongsian ini memberi manfaat untuk semua. Jempu like dan share untuk manfaat yang lain.

#maduasli
#maduhaliabentong
#timfarrahcare
#agenrekruiting

Rawatan darah tinggi menggunakan madu halia bentong
Rawatan darah tinggi menggunakan madu halia bentong

Madu halia bentong baik untuk seisi keluarga

Produk berkualiti terbaru dari MHAMSB.

Ketahui kelebihan-kelebihannya:

?Madu halia bentong baik untuk merawat masalah batuk kering, batuk hingga hilang suara dan selsema
?Ia juga membantu memanaskan badan dan melembabkan hati
?Halia madu membantu pencernaan ke arah lebih baik
?Menguatkan antibodi badan
?Membantu melancarkan peredaran darah
?Ia juga berupaya mematikan bakteria dan sel kanser
?Boleh di gunakan untuk masalah saraf
?Mengurangkan tekanan darah tinggi
?Membekalkan tenaga
?Mengawal berat badan
?Baik untuk minda
?Membekalkan oksigen ke seluruh tubuh badan
?Melawaskan pembuangan air kencing
?Melegakan “morning sickness”
?Mengelakkan masalah usus
?Bagus diamalkan selepas bersalin
?Mencuci darah kotor

Berminat untuk mendapatkannya?

Hubungi:

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Pengedar sah produk mhamsb SD03001

18554994_10209214165933813_560119449_n