PAK ARAB PUN GUNA MINYAK HERBA ASMAK

Kisah benar


Masa saya bawa Minyak Herba Asmak,Asmak Herbs,Asmak Gold untuk digunakan semasa umrah,en suami dah tegur. “Ha,nak buat selfie dengan produk ke kat sana”

Saya jawab..”eh,taklah..nak gunalah”

Tujuan pergi nak beribadat kan.Tapi nak dijadikan cerita,masa en suami siap tawaf,duk pakai Minyak Herba Asmak,pak Arab ni minta sebab nak guna.

Adalah en suami rakam video dia.Punyalah syok tengok dia duk sapu.Selain untuk semput,batuk kahak,selsema,sakit kepala,MHAM juga memang mempunyai keberkesanan cepat jika digunakan untuk mengurut dan lenguh-lenguh badan.

Disebabkan dia suka sangat dengan minyak tu,en suami sedekah je kat dia sebab memang bawak lebih pun. Nak share video dia tapi nampak aurat dia sikit (lutut).

Nanti kalau dah edit nak share juga sebab seronok tengok dia syok dan lega bila sapu.Masa kat sana memang MHAM sempat berjasa pada beberapa orang jemaah dari Malaysia juga.Gembira dapat membantu.Ada yang dari tak boleh keluar bilik boleh keluar.

Sekarang Asmak ada FreshNCool dah,lagi mudah.Bagus untuk lenguh,sakit lutut,sakit belakang dan pinggang.

Hanya yang dah cuba je tau

Mai masuk meminang,saya menanti dengan setia di pintu mesengger

arab

CARA MENGHILANGKAN LENDIR DALAM DADA DAN TEKAK

Masalah utama kestemer yang selalu kak norah terima adalah mereka mengalami batuk berkahak yang agak lama.
Masalah ni dialami oleh semua peringkat umur, samada dari baby sehinggalah dewasa.
.
Baiklah. Di sini kak norah sertakan beberapa tips cara hilangkannya menggunakan bahan-bahan semulajadi. Boleh klik gambar untuk info lanjut.

kahak

 

kahak2

 

kahak3

 

kahak4

 

kahak5

 

kahak6

 

kahak7

 

kahak8


Sila LIKE dan SHARE dengan gembira. ?

TIPS RAWATAN BATUK TANPA UBAT

Batuk adalah runtunan pengecutan rongga toraks yang berlaku secara tiba-tiba dan biasanya berulang. Ia menyebabkan udara dikeluarkan dari paru-paru dengan kuat dan menyebabkan bunti yang tersendiri.
.
Batuk merupakan refleks biasa yang bertujuan untuk melindungi dan membersihkan lubang nafas. Membatuk membersihkan bahan material rengsa (contohnya merokok atau habuk) dan kelebihan rembasan (sputum atau kahak) dari kerongkong kita, lubang nafas (saluran pernafasan) dan paru-paru.
.
Biasa ramai orang membiarkan batuk pulih sendiri dan malas nak makan ubat batuk. Jadi di sini kak norah sertakan beberapa tips amalan rawatan batuk tanpa makan ubat.
.
Jika batuk berlaku 2 – 3 minggu itu biasa. Namun jika dah berbulan-bulan segeralah jumpa doktor untuk mendapatkan rawatan lanjut. Risau perkara yang tak diingi berlaku.

Tips rawatan batuk tanpa ubat

tip2

tip3

tip4

tip5

 

tip6

 

tip7

KISAH BENAR

AKHIRNYA HIDUNG TERASA LEGA,KAHAK YANG BERSARANG TIADA LAGI

Assalamualaikum dan salam sejahtera…
Klu dilihat pd pic kat tangan pasti tertanya2 ape benda tu..eeee gelinya…pengotornyaaa dan macam2 lagi la.

Ni yg terjadi pada sy , semalam sy demam panas , selsema beserta batuk2 berkahak…
Jadi ubat yg sy ambil hanya ubat tahan sakit dan selebihkan sy *LEBIHKAN SAPUAN MINYAK HERBA ASMAK*..
lepas mandi je , sy akan minta suami sy sapu dan urut sikit belakang badan sy ..bahagian depan dada dan sekitar leher sy akan buat sapuan sendiri..
Sy akan lebihkan sapuan pd leher, bila duduk2 tgok tv je sy sapukan minyak herba asmak, termasuk la waktu nak tido..

Nak dijadikan cerita , pagi ni sy ada sessi berurut bdan, masalahnya tekak rasa dan hidung terasa mcm ada lendir tersangkut2 je lagi, bila nak muntahkan lendir tu hanya keluar sikit2 je lendir tu… jadi sy minta mak cik urut , urutkan sy gunakan *MHA* , xsampi seminit dia sapu kat belakang badan sy…sy batuk dan termuntah lendir berketul yg agak pekat dan kemerahan.. *YA ALLAH* punya terkejut nya , selepas terkeluar lendir berketul tu , tekak dan hidung sy terasa lapang sesgat…..

Kejadian pd diri sy sendiri *NUR AIN*
Melaka

27.02.2018

kahak

DIY pemulihan Asma. 

Berbagai Faktor Utama Penyebab Asma

Asma merupakan sebuah kondisi penyakit saluran pernapasan yang termasuk kronis dan berjangka panjang. Walaupun belum begitu jelas apa yang menjadi penyebab asma, ada sejumlah faktor yang bakal dengan mudah memicu asma untuk timbul. Paparan zat kimia, udara yang sangat dingin, asap rokok, infeksi virus, aktivitas fisik berlebihan, bulu binatang, serta paparan debu adalah faktor yang dimaksud.

Cauca-Penyakit asma juga dapat dipicu karena faktor cuaca. Faktor cuaca yang dapat menjadi penyebab asma biasanya yaitu pada situasi dingin, hujan, berangin, atau terjadinya perubahan cuaca yang sangat ekstrim di mana tubuh belum mampu untuk beradaptas

Rokok- Rokok mengandung zat-zat berbahaya yang dapat mengakibatkan berbagai penyakit, termasuk asma. Kandungan asap rokok terutama nikotin jika masuk ke saluran pernafasan selain merusak paru-paru juga dapat mengiritasi saluran pernafasan. Baik perokok aktif maupun perokok pasif, keduanya sama-sama untuk berisiko terkena asm

Stres- Hati-hati jika Anda menyimpan terlalu banyak beban pikiran hingga mengalami stres. Sebab stres juga dapat menjadi penyebab asma. Oleh karena itu kelola pikiran Anda agar selalu tenang dan damai agar terhindar dari stres. Selain itu atur waktu dengan baik agar pekerjaan tidak menumpuk. Sebab beban pekerjaan yang menumpuk juga berisiko tinggi untuk menimbulkan stres.

Jika Anda atau orang terdekat mengalami penyakit asma, maka sebaiknya konsultasikan kepada dokter untuk mendapatkan penanganan lebih lanjut. Selain mendapatkan pengobatan, biasanya dokter juga akan melakukan serangkaian pemeriksaan untuk mencari faktor pencerus dari asma yang Anda alami. Dengan mengetahui faktor pencetus tersebut maka penderita asma dapat mencegah terjadinya serangan berulang. Untuk mencegah penyakit asma maka jagalah kebersihan lingkungan agar terhindar dari paparan debu dan udara kotor di lingkungan rumah Anda. Hindari kebiasaan merokok dan menjauhlah dari orang yang sedang merokok karena perokok pasif juga tidak kalah bahayanya dengan perokok aktif.

Mahukan cara semulajadi untuk rawatannya?
Meh baca caranya.

#MinyakHerbaAsmak
#JusAsmakGold
#TimFarrahCare

utama

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

KINI minyak herba asmak didatangkan didalam pelbagai saiz.

Lebih pilihan untuk anda.
Waah seronoknya, #Minyakherbaasmak kini didatangkan dalam 3 saiz utama.
?10ml (mini) – boleh dijadikan sebagai tester dulu. Lagipun senang nak letak kat handbag.

?30ml – letak kat umah / opis. Sekeluarga boleh pakai. Dari baby sampai dewasa.

?50ml – lebih jimat dan tahan lama untuk lebih penjimatan wang anda.

Best best.

#minyakviral
#rawatanbatuk
#rawatkahak
#rawatanasma

23795352_10210814369537903_4401329547251616045_n

Minyak Herba Asmak telah berdaftar dengan KKM

Dua tiga kucing berlari,
Mana nak sama si burung merak
Dua tiga ubat bole ku cari,
Mana kan sama dengan minyak herba asmak.
.
Jarang sekali dapat makan dodol,
Juadah istimewa dihari raya,
Cuba anda dapatkan sebotol,
Dan rasai perubahannya.
.
Dari Selangor menuju ke Kuantan,
Hajat mencari barang antik dari tembaga,
Rm39 je,Harga berpatutan,
Berbaloi untuk dimiliki setiap keluarga.
.
Cantik berhias bakul dan raga,
Hendak diisi si buah sukun,
Tak perlulah bimbang akan kandungannya,
Dah berdaftar dengan KKM pun!!!

Haaaa…jawab! Jawab!

Sesuai digunakan untuk uolss yang menghadapi masalah lelah,asma,batuk,kahak dan selsema.

Dapatkannya sekarang di :

http://www.wasap.my/60168313664

20621890_10209971558788161_7402538589602637494_n

Tahukah anda dengan harga RM39/botol mampu untuk merawat asma/semput/batuk berkahak dan dll penyakit?

Eh, tak mahal pun. Sebab anak saya mendapatkan rawatan di klinik dan diberikan ubat asma,batuk,cair kahak serta nebulizer paling murah kos rawatan RM100. Itu di klinik biasa sahaja ye. Cuba bayangkan ada antara customer saya anak mereka terpaksa admit wad setiap bulan sebab asma.

Penggunaannya baru setengah botol minyak herba asmak ni anak saya betul2 sihat dari batuk berkahak dan selesema. Saya hanya menggunakan bila perlu.

Macam mana saya jaga anak saya dari asma dan juga batuk yang berumur 1 tahun?
1)kerap memberi air suam sekurang2nya 3 kali sehari.
2)mandi dengan air suam panas bagi mencairkan kahak.
3)memakai stokin pada waktu malam.
4)suhu aircond pada waktu malam tidak terlalu sejuk dan elakkan menggunakan kipas dengan laju. Anak saya mudah berkahak jika kipas terlalu laju dan menyebabkan kesejukan.

Jika kita tahu rutin anak2 dan kenalpasti punca sesuatu penyakit, InsyaAllah kita boleh elak anak dari jangkitan.

Penggunaan Minyak Herba asmak ni jika kita tak pantang, sapu 10 botol pun tak kan mujarab. Betul tak?

Pm sy untuk dapatkan
atau whatsapp ke 0168313664 sekarang

rawatan sakit gigi
rawatan pelbagai penyakit