Jus lemon penawar asma, selsema dan batuk yang mujarab

Jus lemon mempunyai khasiat yang pelbagai.Lemon mengandungi Asid Sitrik, Kalsium, Magnesium, Potassium, Phosphorus, Zat Besi, Zink, Vitamin A, Vitamin B6, Vitamin C, Vitamin E, Bioflavonoids, Riboflavin, Pectin dan lain-lain, yang meningkatkan tahap imun sistem, serta melawan sebarang jangkitan di dalam badan kita.

rawat-asma
Buah lemon berkhasiat untuk melegakan sakit tekak

 

Beberapa khasiat yang diberikan oleh Lemon adalah:

Melegakan sakit tekak.

Ciri-ciri anti-bakteria yang terdapat pada lemon boleh membantu melegakan sakit tekak. Jus lemon juga boleh membantu mengurangkan mukus atau lendir dan kahak yang terhasil dalam badan. Jika anda mengalami sakit tekak, selesema atau batuk berkahak, perbanyakkan minum air lemon yang dicampur dengan madu sedikit demi sedikit sepanjang hari.

Melawaskan sistem penghadaman.

Air lemon membantu dalam perkumuhan, mengelakkan sembelit, cirit-birit, serta melegakan simptom berkaitan kembung perut, gastrik dan pedih ulu hati.

Permulaan hari yang baik.

Lupakan kopi! Mulakan hari dengan secawan air lemon panas sebaik sahaja bangun tidur boleh membantu merangsang dan mengaktifkan sistem penghadaman. Minum air lemon pada waktu pagi juga memberi bekalan vitamin C semulajadi yang baik untuk kita.

Menghilangkan bau busuk.

Air Lemon adalah sumber paling baik dalam menghilangkan bau mulut di awal pagi. Lemon juga bersifat membersih, anti-biotik dan anti-oksidan yang penting untuk kulit, serta membantu mengurangkan bau badan. Orang zaman dahulu menggunakan lemon untuk meggosok ketiak dan menyental daki di seluruh badan, bagi menggantikan penggunaan sabun.

Kandungan pH yang seimbang.

Walaupun lemon bersifat asid, tetapi kandungan mineral yang tinggi di dalam lemon menyebabkan ia bersifat alkali apabila masuk ke dalam badan, seterusnya membantu membuang asid serta menyeimbangkan kandungan pH di dalam badan kita.

Anti-kanser.

Liminoid glucosides adalah sejenis flavonoid yang ada dalam lemon. Kajian mendapati ia mempunyai ciri-ciri anti-karsinogik yang boleh membantu melindungi sel-sel di dalam badan daripada rosak, seterusnya mengelakkan pembentukan sel barah.

Kredit kepada popsugar.com

Jus lemon adalah bahan utama yang terkandung didalam Jus Asmak Gold. Oleh itu, anda boleh mendapatkannya sekarang dengan hubungi kami:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

penawar asma kronik
Jus lemon adalah bahan utama didalam jus asmak gold

Apakah Cetirizine?

Cetirizine merupakan salah satu jenis ubat antihistamin. Ubat ini digunakan untuk mengatasi gejala-gejala alergi, seperti hidung berhingus atau tersumbat, mata berair, bersin-bersin, mata atau hidung yang gatal, serta ruam pada kulit.

asma-kronik
cetirizine

Cetirizine berfungsi dengan cara menghalang sebatian prestasi histamin yang dihasilkan oleh tubuh yang boleh menyebabkan gejala-gejala alergi. Tetapi Ubat ini tidak dapat mencegah atau mengatasi gatal-gatal di seluruh tubuh atau reaksi alergi yang parah seperti anafilaksis.

Maklumat Cetirizine

Jenis ubat Antihistamin
Golongan ubat resep
Manfaat Meredakan gejala alergi
Digunakan oleh Dewasa dan anak-anak berumur 2 tahun ke atas
Bentuk ubat Tablet, kapsul, ubat kunyah, ubat larut, ubat cair

Cetirizine tersedia dalam berbagai bentuk. Penggunaannya harus dengan nasihat doktor.

Peringatan:

  • Bagi anak-anak, wanita hamil, sedang menyusui, atau merancang kehamilan, sesuaikan dos dan pemakaian dengan saranan doktor.
  • Jika mengalami rasa mengantuk selepas mengambil ubat ini, jangan memandu
  • Harap berhati-hati bagi penghidap gangguan ginjal, gangguan hati, diabetes, dan porfiria, atau memiliki alergi terhadap ubat-ubatan terutama antihistamin.
  • Hentikan penggunaan ubat ketika gejala telah membaik.
  • Jika terjadi reaksi alergiatau overdose, segera hubungi doktor.

Kenali kesan Sampingan dan Bahaya Cetirizine

Walau jarang, cetirizine berpotensi menyebabkan kesan sampingan. Di antaranya yang dapat terjadi ketika menggunakan antihistamin ini adalah:

  • Lemas dan lelah
  • Mulut kering
  • Sakit perut

Adakah anda masih mengalami Asma kronik? mahu mendapatkan solusi rawatannya?

Hubungi kami:

Norah. pengedar sah mhamsb.SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

PETUA MERAWAT RESDUNG MENGGUNAKAN AIR

Pelbagai kaedah semulajadi untuk mengurangkan resdung. Salah satunya adalah dengan menggunakan rawatan air. cara-caranya diterangkan seperti berikut:

Hidrasi

Banyakkan minum air mineral tanpa gula. Cecair ini akan bekerja membantu mendorong lendir keluar dengan cara mengencerkannya. Elakkan minum alkohol, kafein, minuman manis, dan jangan merokok. Semua zat pada minuman itu boleh menyebabkan lendir menebal dan menyumbat pada saluran pernafasan sehingga mencetuskan keradangan lebih teruk.

 

Sedut Wap Air Hangat

Petua hilangkan resdung dengan menghirup wap air hangat.

  1. Pertama, rebus air sebanyak satu gayung, lalu campurkan dengan air garam.
  2. Matikan api selepas air menggelegak.
  3. Letakkan kepala anda 30 cm di atas air, lalu hirup wap hangat dengan tenang.
  4. Supaya lebih berkesan, Anda boleh menyelubungkan kepala dengan tuala yang menutup wap air panas hingga terkumpul.
  5. Hirup selama 15 minit. Lakukan tiga kali dalam sehari hingga resdung reda.
rawat-resdung
rawatan air panas untuk resdung

Memampatkan Muka Dengan Air Hangat

Bila tidak kuat dengan menghirup wap, Anda boleh cuba petua kedua iaitu memampatkan bahagian pipi dengan air hangat.

  1. Panaskan air, lalu diamkan hingga hangat.
  2. Celupkan tuala ke dalam air, lalu peras airnya.
  3. Letakkan tuala untuk menutupi wajah Anda.

Cara ini dapat membantu menggalakkan rambut silian agar mengeluarkan lendir yang terkumpul di bahagian bawah mata dan kawasan sekitaran hidung.

Mahu rawatan asma yang mujarab? dapatkan Asmak herbs sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

Petua menghilangkan resdung menggunakan bahan semulajadi

Tahukah anda beberapa bahan semulajadi boleh dijadikan rawatan redung yang boleh diamalkan sendiri di rumah? Berikut diberikan contoh bahan-bahan tersebut.

Lidah Buaya

Mungkin sepanjang ini kita hanya tahu khasiat lidah buaya untuk merawat rambut. Namun faktanya, lidah buaya boleh dipakai untuk mengubati resdung sebab mengandungi sifat antiseptik. Cara pakainya adalah dengan menitiskan lendir atau gel lidah buaya pada hidung. Agar lebih berkesan, minumlah rebusan lidah buaya secara teratur.

rawatan-resdung
Daun lidah buaya boleh digunakan untuk rawatan resdung

Kunyit atau Halia

Kedua rempah ini biasa dijumpai di India dan beberapa negara di Timur Tengah. Pada kunyit terkandung sifat anti-inflamasi semulajadi dan antioksidan. Apabila digabungkan dengan halia yang dibancuh bersama teh, maka minuman hangat ini dapat membantu mencairkan mukus pada hidung serta membantu mengurangkan tekanan di kawasan wajah akibat sinus. Kesan positif lain dari halia adalah menenangkan perut.

Cuka Epal dan Madu

rawatan-resdung-kronik
Cuka epal yang mempunyai banyak khasiat

Petua menghilangkan resdung semulajadi selanjutnya adalah memakai cuka epal dan madu.

  1. Ambil tiga sudu makan cuka epal, masukkan ke secawan air panas atau teh.
  2. Tambah limau dan madu secukupnya, lalu minum tiga kali sehari.

Adakah anda masih mengalami resdung? perlukan rawatan segera ?

Dapatkan produk Asmak Herbs yang diperbuat dari herba-herba terpilih serta mujarab merawat resdung.

Hubungi kami:

Norah. pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

Petua menghilangkan resdung secara semulajadi.

Petua ini digunakan untuk pesakit resdung yang belum sampai tahap kronik lagi. Caranya adalah dengan memakai campuran limau nipis dan daun pandan.

resdung
Bahan-bahan untuk rawatan resdung

 

Ikuti langkah-langkah yang diberikan di bawah:

  1. Siapkan 8 buah limau nipis dan 10 helai daun pandan.
  2. Hiris halus-halus daun pandan.
  3. Peras buah limau hingga menghasilkan air limau yang banyak, saring air untuk memisahkan bijinya.
  4. Campurkan air perasan limau denga daun pandan.
  5. Ramas daun pandan beberapa minit sehingga air berubah menjadi kehijauan.
  6. Tapiskan sampai tertinggal air saja.
  7. Basuh atau cuci muka terlebih dahulu.
  8. Basuhkan air tadi ke wajah Anda, elakkan terkena mata atau bibir.
  9. Tunggu wajah kering lalu sapukan lagi.
  10. Lakukan setiap 3 jam untuk hasil yang lebih baik.
  11. Selepas berakhir, cuci wajah Anda dengan air biasa.

Cara ini tidak sesuai untuk kanak-kanak. Anda harus tahan sebab kesannya adalah pedih yang maksimum namun terkawal. Juga ada kesan berbeza pada setiap individu dan keadaan resdung anda. Bila tidak berani cuba petua ini, maka sila rujuk pakar terlebih dahulu.

Jika anda masih mempunyai masalah resdung dan ingin mendapatkan rawatan yang mujarab, boleh dapatkan Asmak Herbs. Asmak herbs diperbuat dari herba terpilih.

Mahu dapatkannya sekarang?

Norah. pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

 

Apakah manfaat tanah liat kepada kesihatan kita?

Menurut kajian, didapati tanah liat mengandung lebih kurang 67 mineral, termasuk kalsium, zat besi, magnesium, potasium, mangan, silica dan elemen-elemen trace lain. Mineral-mineral ini sangat diperlukan dalam diet (diet : pola makan) kita untuk tetap sihat. Lebih – lebih lagi zaman sekarang, di mana makanan yang kita makan tidak terjamin baik untuk kesihatan kita. Ini disebabkan kebanyakan makanan terproses yang dicipta mengandungi bahan kimia dan racun merbahaya.

Melihat sejarah, umur manusia sekarang akan semakin pendek. Bukan hanya semakin pendek, tapi juga seringkali sakit. Kita tidak boleh hanya mengandaikan makanan saja untuk tetap sihat, karana dimana-mana, kita susah untuk terlepas dari bahan-bahan beracun. Contohnya, sayur dan buah yang kita makan, telah tercemar dengan pestiside. Bahkan setiap tahun, jumlah pestiside yang dipakai makin lama makin meningkat, jadi kandungan pestiside dalam makanan kita makin lama makin tinggi.

ekzema
Sayuran mengandungi pestiside merbahaya

Selain itu air yang ada sekarang telah dicemari dengan bahan-bahan kimia (sabun, syampu, pembersih keramik, dll), ubat-ubatan, dan pestiside. Biasanya, orang-orang memakai air yang telah tercemar untuk memasak. Walaupun kita memasak makanan dengan baik, itu hanya bermanfaat untuk membunuh kuman atau bakteri sahaja. Namun kandungan pestisida dan bahan-bahan kimia itu sendiri tidak akan hilang atau hancur dengan kepanasan. Selain itu, kandungan nutrisi dalam makanan juga akan hilang 30-80% ketika dimasak.

Selain itu banyak produk makanan yang kita makan tidak dihasilkan secara semulajadi, Ini menjadikan tubuh kita terpaksa mengeluarkan enzim-enzim, vitamin, garam mineral dan lain-lain dalam jumlah lebih banyak untuk melindungi dan menjaga kita untuk kekal sihat. Oleh itu, semakin banyak kita makan makanan yang tidak sihat, maka kita akan makin hilang nutrisi.

Oleh kerana tanah liat mengandung 67 mineral yang penting untuk kita, maka tanah liat boleh  digunakan sebagai suplemen dalam diet seharian kita. Mineral-mineral tersebut akan membantu proses pencernaan kita dan membantu hormon-hormon, vitamin dan enzim untuk berfungsi dengan baik. Ketika kita gunakannya, tanah liat akan membersihkan saluran pencernaan kita dari logam-logam berbahaya, bakteria merugikan, racun dan bahan-bahan kimia.

Apa yang tidak sihat kerana makanan dan minuman kita sehari-hari itu, akan diserap dan dibersihkan oleh tanah liat. Dan hebatnya, tanah liat juga akan membantu membersihkan organ dalaman kita, seperti misalnya ginjal, hati, dan lain-lain. Oleh kerana manfaat terapinya, ramai memakai tanah liat kerana menikmati hasilnya yang luar biasa, jauh dibandingkan dengan ubat-ubatan konvensional.

Tanah liat adalah kandungan utama yang digunakan dalam bedak asmak. Khasiatnya tidak dapat dipertikaikan lagi. Oleh itu, berminat untuk mendapatkannya?

Hubungi:

Norah. pengedar sah mhamsb.SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

Tanah liat putih penawar sakit luaran dan dalaman badan

Tanah liat putih mengandungi mineral-mineral semulajadi yang sangat diperlukan oleh kulit untuk menjadi sihat dan bersih. Mineral – mineral ini akan merangsang dan melancarkan peredaran darah pada kulit. Penggunaan gabungan tanah liat putih bersama air mineral semulajadi yang betul boleh membantu untuk membuang sel-sel kulit mati, membuang toksin dan racun yang terdapat pada kulit, membersihkan pori-pori muka dan lain-lain.

penawar-ekzema
Tanah liat putih penawar sakit dalaman dan luaran badan

 

Tanah liat telah dikenali sebagai bahan yang baik untuk kesihatan kita, baik secara luaran  mahupun secara dalaman. Penggunaan tanah liat untuk kesihatan telah dipraktikkan sejak dahulu kala oleh orang-orang Indian di pegunungan tinggi Andes, penduduk asli Mexico, oleh suku  di Afrika Tengah dan suku Aborigin di Australia. Dari sejarah, rawatan ini sudah dikenal 4000 tahun yang lalu.

Selain itu, beberapa suku di Indonesia juga memakan tanah liat untuk mengubati sakit perut mereka. Jika dimakan, tanah liat juga akan membantu menghilangkan racun dalam sistem pencernaan. Buruli Ulcer (mirip dengan lepra) dan tuberculosis mycobacterium (penyakit yang memakan daging) juga dapat disembuhkan dengan rawatan ini.

Untuk luka di  bahagian luar, tanah liat dipakai untuk mengurangi rasa sakit dan jangkitan, baik bagi manusia mahupun haiwan. Dari beberapa kajian menunjukan bahawa haiwan, secara semulajadi akan menjilat tanah sebagai diet seharian mereka dan berguling-guling diatasnya untuk meringankan luka mereka. Lumpur menyihatkan sapi dengan pneumonia. Doktor haiwan menggunakannya pada anjing, kucing, kuda, dan lain-lain untuk berbagai macam penyakit termasuk luka ,diarrhae, racun dan infeksi. Manakala, bagi burung pemakan tumbuhan beracun, memakan tanah liat untuk menetralkan racun tanaman yang mereka makan. Beberapa manfaat dari terapi tanah liat adalah untuk luka luar, colitis, diare, hemoroid, luka pada perut, masalah pada perut, jerawat, gondok,osteoporosis, anemia, kecantikan, membersihkan organ dalam, anti parasit, membersihkan racun, dan anti radiasi.

Anda boleh menggunakan tanah liat sebagai terapi dengan cara menyapukannya pada bahagian yang sakit, memakan/meminumnya, atau berendam dalam baldi air yang bercampur dengan tanah liat. Apabila Anda berendam selama 30 minit dalam larutan tanah liat, logam-logam beracun dalam tubuh anda akan ditarik keluar dan diserap oleh tanah liat tersebut.

Tanah liat putih adalah bahan utama bedak asmak. Oleh itu, jika anda mengalami masalah dalaman atau luaran anggota badan seperti yang disebutkan di atas, boleh dapatkannya sekarang.

Hubungi Kami:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

bedak-asmak-kota-kinabalu-2
Tanah liat adalah kandungan utama didalam Bedak Asmak

 

Khasiat Akar Mengkunyit

Akar mengkunyit atau nama saintifiknya coscinium blumeanum merupakan sejenis tumbuhan liar yang biasanya dijumpai di hutan dan belukar. Sejenis tumbuhan memanjat yang boleh tumbuh hingga mencapai ketinggian sepuluh kaki ( dengan memanjat pada tumbahan lain atau sokongan).

mengkunyit
Akar mengkunyit salah satu herba didalam Asmak Herbs

Daunnya lebar serta panjang dengan ukuran 7 x 20 cm. Terdapat dua jenis mengkunyit iaitu mengkunyit emas dan mengkunyit perak. Boleh dibezakan oleh warna daunnya.

Khasiat akar mengkunyit digunakan sebagai ubat resdung yang berkesan dalam perubatan tradisional melayu. Selalunya diamalkan bersama dengan akar terung lemal. Kandungan flavonoid yang tinggi dalam tumbuhan ini menyebabkan ia bertindak sebagai anti oksida yang dapat mengeluarkan histemin dan zat zat alergi yang lain.

Satu lagi kelebihan herba ini ialan membantu meningkatkan kadar vitamin c dalam tubuh yang melindungi kerosakan akibat radikal bebas dan menguatkan sendi.

Akar mengkunyit adalah salah satu bahan utama yang terkandung didalam Asmak Herbs.

Asmak herbas adalah pil halalgel penawar resdung yang mujarab. Mahu mendapatkannya?

Hubungi

Norah. SD03001. Pengedar sah mhamsb

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

Solusi masalah asmak kronik

TERBARU DI PASARAN!!! JUS ASMAK GOLD SOLUSI UNTUK MASALAH ASMA KRONIK ANAK ANDA KINI DILANCARKAN.

PRODUK PREMIUM DENGAN HARGA MAMPU MILIK.
.
“Insyaallah doa2 mintak laaa Damia cepat sembuh..dgn amal minum jus asmak gold + minyak herba asmak..insyaallah cepat la baik asma kronik damia . Syukur sangat sebab Damia boleh minum jus ni, ditambah dengan sapuan minyak herba asmak di dada..lega katanya. Sekarang lebih senang untuk bernafas” – Pn NorShuhada, Shah Alam

“Alhamdulillah, saya demam selsema musim hujan diberi kesembuhan setelah 3 hari minum jus Asmak gold ini..bagus la” – Abu Shakirin, Pahang

“Alhamdulillah. Akak tak berani nak cakap lebih – lebih. tapi lepas amal jus tu pagi n mlm..akak rasa ringan nak bernafas. sebelum amalkan kerap kena attack dgn asthma…sekarang ni kurang..mmng kurang sgt. akak nak amalkan berterusan..in shaa allah. harap dapatla hilangkan asthma ni. rasanya masuk umur 40 ni yang paling kuat dugaan dgn lelah ni. sebelum2 ni mmng susah nak kena lelah. agaknya faktor usia jugak rasanya.” – kak ita, gombak

solusi masalah asma kronik
Solusi masalah asma kronik

=========================
JUS ASMAK GOLD
========================
.
Kandungan: 350 ml
.
Harga: RM44

.
Bahan: 12 Herba terpilih iaitu Lemon Juice, Apple, Ginger, Capsicum,Spinach, Garlic, Oregano, Cucumber, Echinacea,Stevia, Licorice dan Dong Guai. Serta mengandungi pengawal asid (Asid Sitrik) dan penstabil sebagai Kondisioner makanan yang dibenarkan.
.
Cara guna: Minum dua kali sehari. Sukatan untuk Dewasa, Sesudu pada waktu pagi ketika perut kosong. Jika dah makan, minum sejam selepas itu. Dan minum sesudu lagi di waktu malam sebelum tidur. Manakala untuk kanak-kanak sukatannya dikurangkan kepada separuh sudu sahaja.
.
==================================
KEGUNAANNYA & MANFAAT DIPEROLEHI
==================================
.
➡MELEGAKAN ASMA, SEMPUT, BATUK DAN SELSEMA.

➡MEMBANTU MENINGKATKAN SISTEM KETAHANAN BADAN

➡MENINGKATKAN KESIHATAN SUPAYA LEBIH CERGAS DAN AKTIF
SANGAT SESUAI DIGUNAKAN BERSAMA MINYAK HERBA ASMAK UNTUK KESAN TERBAIK
.
➡DIHASILKAN DARI KILANG BERTARAF GMP & PENERIMA PELBAGAI ANUGERAH

➡ SESUAI DIGUNAKAN UNTUK KANAK-KANAK BERUSIA 3 TAHUN KE ATAS DAN ORANG DEWASA.

NAK SEMBUHKAN ASMA, SEMPUT, BATUK DAN SELESEMA ANDA HARI INI JUGA?
.
Hubungi:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

 

Pusat Rawatan Keluarga Online