Tag Archives: asmak herbs kota kinabalu

:: RESDUNG SANGAT BAHAYA ::

Kisah Benar : Pengalaman dengan Resdung ~

Assalamualaikum

Sebelum cerita pasal penyakit resdung ini dimulakan,
nuanisa mohon maaf banyak-banyak sekiranya ada yang tidak boleh menerima apa yang akan dipertontonkan dan dikatakan selepas ini. Apa yang nuanisa ceritakan dalam entry ini adalah hasil daripada pengalaman sendiri dan rujukan dari sumber-sumber yang boleh dipercayai. Bagi mereka-mereka yang mengidap penyakit resdung , atau masih keliru, marilah kita lihat penemuan-penemuan seperti yang akan diceritakan ini.

percayalah di saat saya menaip rencana ini, mata saya tengah gatal sangat, hidung pon sgt gatal…saya percaya effect ini pon anda akan rase apabila membacanya…saya minta maaf sgt tapi saya harus berkongsi dengan anda semua. Sekiranya masih sempat berubat, segeralah sebelum terlambat.

‘Resdung’ melalui istilah kedoktoran: penahanan mukus yang disebabkan oleh pembengkak-an membran (sel lapisan kulit). Bengkak ini terjadi kerana saluran tersekat. Mukus adalah bahasa saintifik kepada cecair berupa lendir (hingus) yang ada di dalam tubuh manusia. Petanda paling ketara mukus berlebihan adalah kulit wajah berminyak. Minyak yang boleh mengakibatkan wajah kusam dan lebih teruk lagi; jerawat dalam bentuk bisul atau bernanah. Simptom lain yang sering dikaitkan Resdung:

mudah sejuk, menggigil di sesuatu keadaan yang tak sepatutnya (baru hujan sikit saja, dah rasa macam nak demam)
batuk sampai terasa gatal kerongkong, anak tekak
telinga selau rasa tersumbat. Kalau teruk, kena dapatkan ubat doktor cairkan sumbatan (dititik dalam telinga). Contoh: ‘berdengung’ telinga yang sukar hilang apabila ketinggian berubah-ubah seperti dalam kapal terbang atau lif
Hidung kadang-kala meleleh air (tanpa hembusan)
Gatal mata yang apabila digaru, semakin menjadi-jadi rasa nak teruskan – sampai merah dan berair.
Bersin melampau, sampai pengaruhi suhu badan (jadi panas) dan sikap (baran)

Disudahi dengan satu lagi petanda paling ketara: hidung kerap sangat tersumbat kerana lendir / kahak dan amat sukar dihembus keluar. Akibatnya; suara menjadi agak ‘sengau’. Resdung juga dikenali dengan nama ‘Sinus’ (ketumbuhan dalam hidung) dan ‘Alergi’ (alahan kepada sesuatu jenis benda atau makanan).

PEMBEDAHAN SINUS MERUGIKAN

Para doktor merawat penyakit ini dari sudut yang berbeza pula. Pendekatan yang selalu diambil ialah mengesyorkan ‘pembedahan sinustis’. Pembedahan ini menggunakan suatu alat ‘laser’ atau ‘pemotong halus’ yang berupa pisau kecil tajam yang berupaya memotong lendir-lendir yang melekat pada daging. Lendir-lendir ini tidak lagi boleh dikeluarkan dengan sekadar hembusan. Ia melekat bagaikan sebahagian dari daging. Paling dikesali tentang pembedahan ini ialah:
kebanyakkan doktor gagal menyediakan rawatan susulan bagi menghalang lendir tu dari tumbuh semula! Maka dengan ini, sesiapa yang melakukan pembedahan tersebut, akan berdepan dengan kerugian.

So, lagi banyak anda faham, lagi jelas jadinya mengenai persediaan anda memerangi serta menghapuskannya. Resdung adalah suatu penyakit dan kita harus menghalangnya dari merebak lalu mengakibatkan kerosakan yang lebih besar.

Diadaptasi dari blog nuanisa.

Mahu mendapatkan rawatan semulajadi untuk menghilangkan resdung. Mari dapatkan Asmak herbs. Hubungi kami di talian:

016 831 3664 – Norah

PETUA MERAWAT RESDUNG MENGGUNAKAN AIR

Pelbagai kaedah semulajadi untuk mengurangkan resdung. Salah satunya adalah dengan menggunakan rawatan air. cara-caranya diterangkan seperti berikut:

Hidrasi

Banyakkan minum air mineral tanpa gula. Cecair ini akan bekerja membantu mendorong lendir keluar dengan cara mengencerkannya. Elakkan minum alkohol, kafein, minuman manis, dan jangan merokok. Semua zat pada minuman itu boleh menyebabkan lendir menebal dan menyumbat pada saluran pernafasan sehingga mencetuskan keradangan lebih teruk.

 

Sedut Wap Air Hangat

Petua hilangkan resdung dengan menghirup wap air hangat.

  1. Pertama, rebus air sebanyak satu gayung, lalu campurkan dengan air garam.
  2. Matikan api selepas air menggelegak.
  3. Letakkan kepala anda 30 cm di atas air, lalu hirup wap hangat dengan tenang.
  4. Supaya lebih berkesan, Anda boleh menyelubungkan kepala dengan tuala yang menutup wap air panas hingga terkumpul.
  5. Hirup selama 15 minit. Lakukan tiga kali dalam sehari hingga resdung reda.
rawat-resdung
rawatan air panas untuk resdung

Memampatkan Muka Dengan Air Hangat

Bila tidak kuat dengan menghirup wap, Anda boleh cuba petua kedua iaitu memampatkan bahagian pipi dengan air hangat.

  1. Panaskan air, lalu diamkan hingga hangat.
  2. Celupkan tuala ke dalam air, lalu peras airnya.
  3. Letakkan tuala untuk menutupi wajah Anda.

Cara ini dapat membantu menggalakkan rambut silian agar mengeluarkan lendir yang terkumpul di bahagian bawah mata dan kawasan sekitaran hidung.

Mahu rawatan asma yang mujarab? dapatkan Asmak herbs sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

Petua menghilangkan resdung menggunakan bahan semulajadi

Tahukah anda beberapa bahan semulajadi boleh dijadikan rawatan redung yang boleh diamalkan sendiri di rumah? Berikut diberikan contoh bahan-bahan tersebut.

Lidah Buaya

Mungkin sepanjang ini kita hanya tahu khasiat lidah buaya untuk merawat rambut. Namun faktanya, lidah buaya boleh dipakai untuk mengubati resdung sebab mengandungi sifat antiseptik. Cara pakainya adalah dengan menitiskan lendir atau gel lidah buaya pada hidung. Agar lebih berkesan, minumlah rebusan lidah buaya secara teratur.

rawatan-resdung
Daun lidah buaya boleh digunakan untuk rawatan resdung

Kunyit atau Halia

Kedua rempah ini biasa dijumpai di India dan beberapa negara di Timur Tengah. Pada kunyit terkandung sifat anti-inflamasi semulajadi dan antioksidan. Apabila digabungkan dengan halia yang dibancuh bersama teh, maka minuman hangat ini dapat membantu mencairkan mukus pada hidung serta membantu mengurangkan tekanan di kawasan wajah akibat sinus. Kesan positif lain dari halia adalah menenangkan perut.

Cuka Epal dan Madu

rawatan-resdung-kronik
Cuka epal yang mempunyai banyak khasiat

Petua menghilangkan resdung semulajadi selanjutnya adalah memakai cuka epal dan madu.

  1. Ambil tiga sudu makan cuka epal, masukkan ke secawan air panas atau teh.
  2. Tambah limau dan madu secukupnya, lalu minum tiga kali sehari.

Adakah anda masih mengalami resdung? perlukan rawatan segera ?

Dapatkan produk Asmak Herbs yang diperbuat dari herba-herba terpilih serta mujarab merawat resdung.

Hubungi kami:

Norah. pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

Petua menghilangkan resdung secara semulajadi.

Petua ini digunakan untuk pesakit resdung yang belum sampai tahap kronik lagi. Caranya adalah dengan memakai campuran limau nipis dan daun pandan.

resdung
Bahan-bahan untuk rawatan resdung

 

Ikuti langkah-langkah yang diberikan di bawah:

  1. Siapkan 8 buah limau nipis dan 10 helai daun pandan.
  2. Hiris halus-halus daun pandan.
  3. Peras buah limau hingga menghasilkan air limau yang banyak, saring air untuk memisahkan bijinya.
  4. Campurkan air perasan limau denga daun pandan.
  5. Ramas daun pandan beberapa minit sehingga air berubah menjadi kehijauan.
  6. Tapiskan sampai tertinggal air saja.
  7. Basuh atau cuci muka terlebih dahulu.
  8. Basuhkan air tadi ke wajah Anda, elakkan terkena mata atau bibir.
  9. Tunggu wajah kering lalu sapukan lagi.
  10. Lakukan setiap 3 jam untuk hasil yang lebih baik.
  11. Selepas berakhir, cuci wajah Anda dengan air biasa.

Cara ini tidak sesuai untuk kanak-kanak. Anda harus tahan sebab kesannya adalah pedih yang maksimum namun terkawal. Juga ada kesan berbeza pada setiap individu dan keadaan resdung anda. Bila tidak berani cuba petua ini, maka sila rujuk pakar terlebih dahulu.

Jika anda masih mempunyai masalah resdung dan ingin mendapatkan rawatan yang mujarab, boleh dapatkan Asmak Herbs. Asmak herbs diperbuat dari herba terpilih.

Mahu dapatkannya sekarang?

Norah. pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

 

Khasiat Akar Mengkunyit

Akar mengkunyit atau nama saintifiknya coscinium blumeanum merupakan sejenis tumbuhan liar yang biasanya dijumpai di hutan dan belukar. Sejenis tumbuhan memanjat yang boleh tumbuh hingga mencapai ketinggian sepuluh kaki ( dengan memanjat pada tumbahan lain atau sokongan).

mengkunyit
Akar mengkunyit salah satu herba didalam Asmak Herbs

Daunnya lebar serta panjang dengan ukuran 7 x 20 cm. Terdapat dua jenis mengkunyit iaitu mengkunyit emas dan mengkunyit perak. Boleh dibezakan oleh warna daunnya.

Khasiat akar mengkunyit digunakan sebagai ubat resdung yang berkesan dalam perubatan tradisional melayu. Selalunya diamalkan bersama dengan akar terung lemal. Kandungan flavonoid yang tinggi dalam tumbuhan ini menyebabkan ia bertindak sebagai anti oksida yang dapat mengeluarkan histemin dan zat zat alergi yang lain.

Satu lagi kelebihan herba ini ialan membantu meningkatkan kadar vitamin c dalam tubuh yang melindungi kerosakan akibat radikal bebas dan menguatkan sendi.

Akar mengkunyit adalah salah satu bahan utama yang terkandung didalam Asmak Herbs.

Asmak herbas adalah pil halalgel penawar resdung yang mujarab. Mahu mendapatkannya?

Hubungi

Norah. SD03001. Pengedar sah mhamsb

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

Penawar resdung yang mujarab

“KAPSUL HALALGEL DGN RAMUAN HERBA TERPILIH INI MAMPU MELEGAKAN RESDUNG ANDA HANYA SEAWAL 3 HINGGA 14 HARI”

Terkejut bangun pagi tadi ! dah tak bersin dan gatal2 hidung lagi !

” I suka sngt kat produk ni, bangun pagi tadi ketara sangat nampak, i dah tak bersin dan gatal2 hidung lagi. Kat mana2 pun dah tak bersin lagi, ada yg tanya pakai pe berubah sampai camni?
.
Sebelum ni kat mana2 mesti kena pakai mask, mcm2 produk cuba, cukup bulan duit gaji buat beli benda tu jer…Sekarang dah jimat dahhh…Thanks taw bro kenalkan KAPSUL HALALGEL ni kat i, tu yg i nak repeat lagi tu nak tengok 2nd botol cam mana…Finally i jumpa apa yg i nak…I hope kekal”
~WIMA-SEREMBAN
.
LIHAT LEBIH LAGI TESTIMONI KAMI
KLIK DI SINI
.
UNTUK PERTANYAAN
-> WHATSAPP “AH” di 016-8313664
-> WHATSAPP “AH” di 016-8313664
-> WHATSAPP “AH” di 016-8313664
.
==================
PRODUK ASMAK HERBS
==================

penawar resdung
Izinkan kami perkenalkan ASMAK HERBS ini;
ASMAK HERBS – Diperbuat dari herba terpilih menggunakan KAPSUL HALALGEL bersih dan suci bagi membantu melegakan resdung seawal 3 hingga 14 hari produk muslim bertaraf GMP TIADA BAHAN KIMIA MAHUPUN STEROID

Ianya diramuankan dari herba2 terpilih, antaranya;
•AKAR MENGKUNYIT
•AKAR SERAPAT
•LADA SULAH
.
“39 DARI 55 RESPONS MENGATAKAN PRODUK ASMAK HERBS INI TELAH MEMBANTU MEREKA MELEGAKAN RESDUNG SEAWAL 3 HINGGA 14 HARI”
.
================================
BAGAIMANA NAK TAHU GEJALA RESDUNG
================================
•Sering mengalami hidung tersumbat
•Mempunyai lendir dari hidung dan tekak
•Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
•Sakit tekak berpanjangan dan berulang
•Gejala alahan hidung seperti kerap bersin dan gatal hidung terutamanya pada waktu pagi
•Mengalami jerawat dimuka dan badan
•Kulit kepala berkelumumur, gatal dan rambut gugur
•Sering berasa sakit kepala, pening dan migrain
•Demam atau rasa tidak sedap badan yg berpanjangan

BAGAIMANA, SUDAH TAHUKAN ‼
.
===================================
DENGAN ASMAK HERBS, BANYAK FAEDAHNYA!
===================================
FAEDAH 1 : Melegakan Resdung
FAEDAH 2 : Melegakan Pernafasan (ASMA)
FAEDAH 3 : Melegakan Sakit Kepala
FAEDAH 4 : Melegakan Selsema
FAEDAH 5 : Melegakan Migrain
FAEDAH 6 : KELEBIHAN UTAMA Asmak Herbs ialah tak perlu dimakan setiap hari. Sebaik sudah semakin baik, boleh hentikan pengambilan dan makan bila perlu sahaja.
.
====================================
BAGAIMANA RESDUNG MEMUDARATKAN ANDA!
====================================
•Jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata
•Jangkitan otak
•Sakit tekak yg kronik
•Jangkitan tulang muka
•Menerukkan keadaan ASMA
•Berdengkur secara kronik
•Menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil
•Alahan hidung
•Selsema biasa yg melarat

BAGAIMANA, APA TINDAKAN ANDA ‼
.
ASMAK HERBS SESUAI DARI UMUR 3 TAHUN KE ATAS KECUALI IBU MENGANDUNG
.
Insyaallah. Anda BAKAL berpuas hati dengan Produk Resdung yang terbaik ini. Bukan saja TERBAIK, tapi turut BERKUALITI LAGI BERKESAN.

Apakah yang anda tahu tentang resdung?

Ada benda-benda yang kita anggap kecil, tapi sebenarnya memberi kesan terhadap kehidupan kita

Kebiasaannya, penghidap penyakit resdung mempunyai masalah seperti kerap bersin, dengkuran yang kronik, batuk, gata-gatal hidung, mata, telinga dan muka, tidak sedap badan, letih dan berasa sakit kepala, manakala pada tahap yang kronik, penyakit resdung boleh memberi kesan kepada telinga sehingga menyebabkan seseorang itu pekak malah boleh menghilangkan deria bau.

Apa yang lebih menakutkan, jika dibiarkan tanpa sebarang rawatan, resdung sebenarnya boleh mengundang maut akibat masalah komplikasi pada otak.

Tanda-Tanda Penghidap Resdung:

★Hidung tersumbat dan berbau busuk

★Gatal-gatal di kawasan muka, telinga, mata dan hidung

★Hidung kerap berair walaupun tidak selsema

★Kerap bersin terutama di waktu pagi

★Rasa berat muka atau sakit terutama di kawasan antara mata

★Sakit tekak secara berpanjangan serta berulang

★Mengalami demam atau rasa tidak sedap badan secara berpanjangan

★Kerap sakit kepala

Tanda-tanda diatas muncul secara berulang terutama di waktu pagi, cuaca sejuk, tempat berhabuk, selepas mengambil makanan laut, belacan, budu, cencalok dan sebagainya.

Sekiranya anda mempunyai tanda-tanda tersebut, kebarangkalian anda mempunyai penyakit resdung dan jika dibiar belarutan, masalah resdung boleh menyebabkan kecacatan, sehingga memerlukan rawatan pembedahan yang mana kosnya lebih tinggi.

Mahu merawat resdung, dapatkan Asmak herbs iaitu halalgel bermutu tinggi.

Hubungi

Norah.Pengedar sah mhmsb.SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

Faktor penyumbang kepada berlakunya resdung.

Di artikel yang lepas kita membincangkan terdapat 2 virus utama penyebab berlakunya resdung iaitu

* Streptococcus
* Staphylococcus

asmak-herbs-kota-kinabalu
Namun terdapat beberapa punca utama kenapa kedua-dua virus tersebut boleh membiak di pintu-pintu rongga sinus dan tersumbat.
Antaranya ialah:

a. Radangan pada hidung.

Faktor-faktor yang menyebabkan radang hidung ialah apabila berlakunya:

* Jangkitan kuman dan alergi (alahan).

Sekiranya keadaan ini berlaku dinding hidung membengkak. Apabila lapisan ini membengkak ia akan menutup pintu sinus.

b. Ketumbuhan atau polip pada hidung di mana tumor ini menutup pintu rongga sinus (ostia) seperti ketumbuhan malignant (kanser    di hidung)

Apabila ostia tertutup cecair daripada rongga sinus tidak dapat keluar dan bertakung. Apabila berlakunya takungan ini, bakteria akan membiak yang menyebabkan terjadinya resdung.

c. Jangkitan pada gigi geraham atas

Akar umbi gigi geraham atas berada di sinus maxilla. Apabila seseorang mengalami sakit gigi, ia akan menjangkiti akar gigi dan keluar ke sinus. Keadaan ini berlaku sekiranya gigi yang berpenyakit tidak dapat dikeluarkan sepenuhnya oleh doktor gigi. Ada kalanya dalam proses mencabut gigi, akarnya terpatah dan tertinggal.

d. Genetik

Resdung bukanlah penyakit genetik, tetapi alahan yang diwarisi yang menyebabkan sinusitis itu merupakan genetik.

 Adakah anda masih mengalami masalah-masalah di atas dan ingin mendapatkan rawatan?

Jangan risau, kami ada penawarnya.

Hubungi:

Norah. SD03001.Stokis.

016 831 3664

016 831 3664

+0168313664

 

Apakah yang dimaksudkan dengan resdung (Sinusitis)?

Satu keadaan di mana berlakunya kerengsangan hidung yang menjadikan hidung dan kawasan-kawasan disekitarnya menjadi gatal dan rasa tidak selesa.

Secara saintifiknya ia merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.

asmak-herbs

Terdapat 2 jenis kuman yang menjadi punca kepada penyakit ini:

* Streptococcus
* Staphylococcus

 

Pada keadaan normal, kedua-dua jenis kuman ini sememangnya sedia ada terdapat pada rongga hidung tetapi ia tidak menyebabkan apa-apa penyakit.

Malah, dengan sistem pertahanan tubuh yang kuat ia dapat dikawal. Sebaliknya, sekiranya berlakunya kepincangan pada pertahanan tubuh bakteria ini dapat membiak tanpa kawalan dan menyebabkan resdung.

Seterusnya, mari kita ketahui apakah gejala-gejala resdung.

GEJALA RESDUNG (SINUSITIS)
• Hidung selalu tersumbat
• Lendir dari hidung dan tekak
• Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
• Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
• Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
• Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya

Jika, gejala resdung tidak dikawal atau diubati, dibimbangi penghidap akan mendapat kesan kemudaratan seperti:

KEMUDRATAN RESDUNG (SINUSITIS)
• Jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata
• Jangkitan otak
• Sakit tekak yang kronik
• Jangkitan tulang muka
• Menerukkan keadaan lelah
• Berdengkur secara kronik
• Menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil
• Alahan hidung
• Selsema biasa yang melarat

Oleh, itu sama-samalah kita mendapatkan rawatan jika sudah mengetahui gejala-gejala di atas terhadap diri anda/keluarga anda.

Berita baiknya, kami menyediakan ubat yang dapat membantu merawat gejala-gejala resdung tersebut. Maklumat lanjut?

Hubungi:

Norah

SD03001

Stokis

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

+0168313664