Tag Archives: ekzema

EKZEMA VS PSIORIASIS

Tahukah anda bahawa eczema & psioriasis boleh menyebabkan kematian. Walaupun kedua jenis penyakit ini berkaitan dengan kulit, maksudnya senang untuk dirawat, namun kesannya amat merbahaya jika tidak diatasi dengan segera tau.
.
Namun apakah beza keduanya. Sekejap lagi kak norah kongsikan infonya. Terdapat lebih kurang 5 perbezaan. Mari kita lihat satu persatu.
.
Ekzema dan psioriasis kedua-duanya adalah sama iaitu disebabkan kerengsaan kulit, termasuklah symptom seperti kegatalan dan kemerahan. Ekzema biasanya menyerang bayi dan kanak-kanak, manakala psioriasis menyerang pesakit berumur 15 hingga 35 tahun.

Keadaan keduanya dicetuskan oleh fungsi sistem imun yang rendah serta perasaan tertekan. Walaubagaimanapaun, penyakit eczema ini lebih berkait dengan kerengsaan ( dari benda-benda seperti produk penjagaan kulit) dan alergik.Manakala, penyebab untuk penyakit psioriasis masih belum ada jawapan yang jelas namun ia dipercayai dari kombinasi genetic, jangkitan, tekanan emosi, kulit yang sensitive disebabkan luka dan kadang-kadang kesan pengambilan ubat.

Berbanding psioriasis, kesan eczema menjadikan kulit terasa lebih gatal dan ingin menggaru tanpa henti. Luka berdarah disebabkan kuat menggaru kulit ini biasanya banyak berlaku kepada pesakit eczema berbanding pesakit psioriasis.

Kegatalan dan luka pada kulit biasanya berlaku disebabkan oleh eczema. Manakala psioriasis kesannya dirasai seperti kulit terbakar. Selain kesan kulit terbakar, psioriasis juga boleh menyebabkan kemunculan tompok-tompok serta keradangan kulit

Terdapat juga perbezaan untuk keduanya dari segi kemunculan simptom. Simptom kesan eczema biasanya berlaku di bahagian tangan, muka atau bahagian lipatan badan seperti di siku dan lutut. Manakala psioriasis biasanya muncul di lipatan kulit atau di bahagian muka dan kepala. Kadang-kadang muncul di bahagian bahu, tengkuk belakang dan kuku.

Sekarang boleh tak uolss bezakan ekzema dan psioriasis?

Uolss masih runsing untuk mendapatkan rawatannya?

Kak norah ada caranya. Klik saja link ni:

http://www.wasap.my/60168313664

21767959_10210402741967471_831592262459353716_n

Ekzema Dan Psoriasis?

Merupakan penyakit yang berbeza tetapi berkongsi satu simptom yang sama iaitu kulit yang kering dan gatal. Ekzema menyebabkan kulit menjadi panas, kering, gatal dan bersisik. Psoriasis diketahui melalui tompokan merah pada kulit dan diselaputi lapisan putih.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Testimonial
-+-+-+-+-+-+-+-+-+

” Allah izin, saya menghidap penyakit eczema 3 bulan yang lalu. Banyak ubat-ubatan daripada klinik yang sudah saya gunakan dan ada juga beberapa jenis ubat yang saya alah. Penggunaan ubat daripada klinik memang tidak sesuai dengan eczema yang saya hadapi. Alhamdulillah, saya ada terbaca tentang Bedak Asmak di FB. Saya telah menggunakan 4 botol Bedak Asmak secara berterusan sehingga menampakkan hasilnya. Alhamdulillah, eczema saya semakin berkurangan dan saya amat lega kerana tidak lagi merasa rimas dan gatal-gatal yang keterlaluan bila eczema menyerang. Syukur sangat ditemukan dengan Bedak Asmak” – Zila 32 tahun, Bandar Baru Bangi

” Waalaikumsalam. Alhamdulillah emak saya suka sangat sis. Dia cakap psoriasis kulit dia semakin baik. Selalunya bahagian yang sakit tu (area lutut) akan kering dan rasa panas je. Tapi sejak sapu bedak ni, Alhamdulillah kulit tu nampak better and tak kering. InsyaAllah habis nanti saya akan order lagi”

Kenapa perlu menggunakan Bedak Asmak?

Kerana Bedak Asmak 100% natural yang diperbuat daripada tanah liat putih yang mengandungi pelbagai jenis mineral yang berguna untuk kulit dan tubuh badan kita.

Penawar zaman-berzaman untuk semua jenis masalah kulit

Mahu dapatkannya???

Hubungi je kak norah di

http://www.wasap.my/60168313664

13900108_1777961509150301_4430494475155172175_n

PRODUK BERBAHAYA VS PRODUK SEMULAJADI

Sekarang ni kecoh banyak produk yang ada KKM sekalipun banyak yang tak selamat.Malah ada yang menyebabkan kanser.
Sejak bertahun lamanya saya memang cuba elakkan penggunaan produk mengandungi bahan kimia seberapa mampu yang mungkin.

Bila anak kena ruam dan sakit kulit,sekarang saya sapu bedak semulajadi ni je.Tapi lagi bagus kalau dapat elakkan ruam pada bayi ni.

Bagaimanakah dapat mengelakkan ruam panas?

Pastikan bayi anda sejuk dan selesa dengan memakaikannya pakaian yang ringan, longgar dan diperbuat daripada kapas, terutama sekali semasa cuaca panas.

Jika anda kurang pasti samada dia terlalu panas, sentuh kulitnya. Kulit yang panas dan lembap adalah petanda bahawa bayi anda terlalu panas. Semasa cuaca panas, duduklah dalam rumah atau cari tempat yang sejuk, teduh atau berangin apabila membawanya duduk dan bermain di luar. Pastikan bayi anda minum banyak cecair supaya dia tidak ternyahhidrat.

Atau cuba bedak Asmak ini
insyaallah puas hati

Mahu mendapatkannya?

Hubungi:

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

RAHSIA TANAH LIAT PUTIH KINI TERBONGKAR

Tahukah anda?

Bedak Asma’ diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi.Selamat digunakan untuk semua peringkat umur.Bedak dari tanah liat telah digunakan sejak zaman -berzaman lagi dan menepati saranan Rasulullah saw berkenaan penawar dari tanah untuk masalah kulit.

Merawat ruam pada bayi,ekzema,psoriasis,kudis buta,kurap,panau,kayap,gatal,cacar air,luka dan lain-lain

Apa keistimewaan Bedak Asma’ ?

Selain merawat masalah kulit di atas,ia juga mampu mengecutkan jerawat,mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu.Boleh dipakai setiap malam sebelum tidur

Mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA,jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan.Tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit.

Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit,mengelakkan kedutan,menghilangkan jerawat,melicinkan dan menjadikan kulit wajah lebih halus.

Bedak ini telah terbukti merawat ekzema,psoriasis,ruam,kudis buta,kurap,panau dan lain-lain.

Boleh dimakan untuk masalah Cirit-birit dan gout.Selamat dan suci.

Teksturnya lebih halus,mudah serap,dan sejuk bila dipakai.

Beratnya 150g+-
Harga cuma RM38
Produk premium pada harga TERENDAH!

Mesti dimiliki oleh setiap keluarga.

Cara Pakai untuk masalah kulit : Dipakai sekerap yang mungkin.

Mempunyai permintaan tinggi semenjak dikeluarkan.

Pilihan Terbaik zaman-berzaman

Berminat untuk mendapatkannya?

Hubungi:

016 831 3664  – Norah

SD03001

Pengedar sah MHAMSB

14650597_1269502796404732_2847134405548799779_n

Tips Melegakan Radang Ekzema Dengan Cepat

Apa yang kita rasa semasa ekzema berlaku?
.
Pedih. Terbakar. Gatal. Berair.
.
Macam mana nak melegakan keradangan ekzema dengan cepat?

Begini caranya:
.
Ambil sebatang aloe vera dan masukkan ke dalam blender. Blend selama 1-2 saat sahaja sehingga menjadi pes (jangan terlalu hancur). Sapukan aloe vera ke atas tempat yang terlibat dan biarkan selama 10-15 minit.
.
Seeloknya, sediakan ramuan ini sebelum ekzema menyerang, dan sejukkan di dalam peti ais. Kesannya lebih baik.
.
Nak tahu cara yang lebih elok? Amalkan produk yang menggunakan tanah liat putih sebagai salah satu bahan. Itulah sebaik-baik penawar yang melegakan.
.
Mahu mendapatkan produk berasaskan tanah liat putih? mari dapatkan #Bedakasmak sekarang!

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

TERPAKSA CANTIK DAN KULIT BERSERI

Terpaksa Cantik Dan Kulit Muka Kelihatan Berseri Dengan Kos Rendah

Tak Perlu Lagi Bersusah Payah Cari Produk Kolagen Untuk Buatkan Kulit Cerah Berseri. Ye la, sapa tak nak, Kulit Muka Licin, Halus Dan Tegang, memang impian kita semua.

Memperkenalkan Bedak Asmak keluaran syarikat MHAMsb!

Kenapa patut pilih Bedak Asmak pulak?

Apa bezanya dengan produk lain??

Keluaran syarikat MHAMsb, yang hanya keluarkan produk berasaskan bahan semulajadi, premium dan berkualiti tinggi Jadi, Bedak Asmak ini diperbuat daripada tanah liat kaolin asli RM38 dengan berat bersih 150gram Teksturnya halus, mudah menyerap, tidak melekit dan sejuk bila disapu.

Cubalah hari ini!

Norah. Pengedar sah mhamsb.

SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

17555158_10208784408110136_426908166_n
Bedak Asmak 150g

 

KELEBIHAN TANAH LIAT UNTUK MERAWAT PENYAKIT KULIT

Siapa pernah guna tanah liat untuk rawat dan jaga kulit muka?
.
Tanah liat ni ada 1001 khasiat yang ramai sangat orang terlepas pandang. Sama ada tak tahu atau ambil ringan. Hakikatnya, tanah liat lebih baik daripada losyen kulit yang ada kat pasaran sekarang.
.
Norah akan senaraikan 5 benda yang tanah liat ni boleh buat kat kulit kita. Tapi hari ni Norah nak cerita pasal ekzema dulu ya.
.

gatal
penyakit ekzema

Khasiat #1 Merawat Ekzema
.
Kalau akak nak tahu, tanah liat ni boleh melegakan dan mempercepatkan proses penyembuhan kulit dari ekzema. Setakat ni, tak ada lagi ubat dari farmasi yang ada fungsi ni. Kalau ada pun, harganya beratus. Mahal.
.
Bila serbuk tanah liat yang halus tu terkena pada kulit, secara automatic sel-sel bakteria dan toksin tu akan melekat kat tanah liat tu dan membersihkan kulit.
.
Nak berita baik lagi? Kalau kulit akak ada alergi, tanah liat ni memang paling sesuai untuk merawat kulit.
.
.
#info by MHAM #bedakasma

Adakah anak anda masih mengalami ekzema? Perlukan rawatan yang mujarab? Mari dapatkan Bedak Asmak sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah MHAMSB.SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

RAWATAN CARA NABI UNTUK MERAWAT PENYAKIT KULIT

tanah-liat-putih
Tanah liat putih rawatan semulajadi cara nabi

 

Formulasi Tanah Liat dan Air Galian Semulajadi

BEDAK ASMAK adalah penawar penyakit kulit warisan  cara nabi s.a.w. paling mujarab serta warisan nenek moyang turun temurun, dibuat daripada 100% tanah putih digabungkan bersama air galian semulajadi dan bebas dari steroid, ekstrak uri/haiwan, serta bahan kimia terlarang.

Sifat dan Tindakan Tanah Liat

Kata Ibn Qayyim:” Ini adalah rawatan yang mudah&manfaat untuk berbagai kudis dan luka baru, terutama jika tidak ada ubat lain. Tanah yang bersifat dingin dan kering yang ada diseluruh dunia boleh mengeringkan kelembapan kudis atau luka. Kelembapan ini menghalang proses semula jadi penyembuhan yang cepat, terutama di daerah panas,cuaca panas akan menambah rasa sakit terutamanya bagi orang yang sensitif pada panas.Tanah yang bersih setelah dicucikan dan dikeringkan,amat brkesan untuk meredakn panas yang disebabkn oleh luka. Ini kerana tanah yang bersih mempunyai sifat dingin dan kering, bahkan lebih dingin dibandingkan ubat-ubatan yang paling berkesan. Ini kerana ia merupakan bahan pengering yang kuat melawan kelembapan(kudis atau luka),tanah bersih(tanah liat)boleh membantu mengeringkan kelembapan kudis dan luka agar tidak menjadi bertambah besar. Tanah murni(tanah liat yang brsih)membantu mendinginkan panas dalaman organ yang sakit sehingga menguatkan kekebalan tubuh.Dengan demikian,dengan izin Allah tanah boleh menyembuhkan penyakit.

Adakah anda masih mengalami masalah kulit sperti kegatalan, ekzema atau luka? Mari dapatkan Bedak Asmak yang diperbuat dari tanah liat putih.

 

Hubungi kami sekarang:

 

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001.

 

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

 

Tanah liat putih penawar sakit luaran dan dalaman badan

Tanah liat putih mengandungi mineral-mineral semulajadi yang sangat diperlukan oleh kulit untuk menjadi sihat dan bersih. Mineral – mineral ini akan merangsang dan melancarkan peredaran darah pada kulit. Penggunaan gabungan tanah liat putih bersama air mineral semulajadi yang betul boleh membantu untuk membuang sel-sel kulit mati, membuang toksin dan racun yang terdapat pada kulit, membersihkan pori-pori muka dan lain-lain.

penawar-ekzema
Tanah liat putih penawar sakit dalaman dan luaran badan

 

Tanah liat telah dikenali sebagai bahan yang baik untuk kesihatan kita, baik secara luaran  mahupun secara dalaman. Penggunaan tanah liat untuk kesihatan telah dipraktikkan sejak dahulu kala oleh orang-orang Indian di pegunungan tinggi Andes, penduduk asli Mexico, oleh suku  di Afrika Tengah dan suku Aborigin di Australia. Dari sejarah, rawatan ini sudah dikenal 4000 tahun yang lalu.

Selain itu, beberapa suku di Indonesia juga memakan tanah liat untuk mengubati sakit perut mereka. Jika dimakan, tanah liat juga akan membantu menghilangkan racun dalam sistem pencernaan. Buruli Ulcer (mirip dengan lepra) dan tuberculosis mycobacterium (penyakit yang memakan daging) juga dapat disembuhkan dengan rawatan ini.

Untuk luka di  bahagian luar, tanah liat dipakai untuk mengurangi rasa sakit dan jangkitan, baik bagi manusia mahupun haiwan. Dari beberapa kajian menunjukan bahawa haiwan, secara semulajadi akan menjilat tanah sebagai diet seharian mereka dan berguling-guling diatasnya untuk meringankan luka mereka. Lumpur menyihatkan sapi dengan pneumonia. Doktor haiwan menggunakannya pada anjing, kucing, kuda, dan lain-lain untuk berbagai macam penyakit termasuk luka ,diarrhae, racun dan infeksi. Manakala, bagi burung pemakan tumbuhan beracun, memakan tanah liat untuk menetralkan racun tanaman yang mereka makan. Beberapa manfaat dari terapi tanah liat adalah untuk luka luar, colitis, diare, hemoroid, luka pada perut, masalah pada perut, jerawat, gondok,osteoporosis, anemia, kecantikan, membersihkan organ dalam, anti parasit, membersihkan racun, dan anti radiasi.

Anda boleh menggunakan tanah liat sebagai terapi dengan cara menyapukannya pada bahagian yang sakit, memakan/meminumnya, atau berendam dalam baldi air yang bercampur dengan tanah liat. Apabila Anda berendam selama 30 minit dalam larutan tanah liat, logam-logam beracun dalam tubuh anda akan ditarik keluar dan diserap oleh tanah liat tersebut.

Tanah liat putih adalah bahan utama bedak asmak. Oleh itu, jika anda mengalami masalah dalaman atau luaran anggota badan seperti yang disebutkan di atas, boleh dapatkannya sekarang.

Hubungi Kami:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

bedak-asmak-kota-kinabalu-2
Tanah liat adalah kandungan utama didalam Bedak Asmak

 

Apakah yang anda tahu tentang resdung?

Ada benda-benda yang kita anggap kecil, tapi sebenarnya memberi kesan terhadap kehidupan kita

Kebiasaannya, penghidap penyakit resdung mempunyai masalah seperti kerap bersin, dengkuran yang kronik, batuk, gata-gatal hidung, mata, telinga dan muka, tidak sedap badan, letih dan berasa sakit kepala, manakala pada tahap yang kronik, penyakit resdung boleh memberi kesan kepada telinga sehingga menyebabkan seseorang itu pekak malah boleh menghilangkan deria bau.

Apa yang lebih menakutkan, jika dibiarkan tanpa sebarang rawatan, resdung sebenarnya boleh mengundang maut akibat masalah komplikasi pada otak.

Tanda-Tanda Penghidap Resdung:

★Hidung tersumbat dan berbau busuk

★Gatal-gatal di kawasan muka, telinga, mata dan hidung

★Hidung kerap berair walaupun tidak selsema

★Kerap bersin terutama di waktu pagi

★Rasa berat muka atau sakit terutama di kawasan antara mata

★Sakit tekak secara berpanjangan serta berulang

★Mengalami demam atau rasa tidak sedap badan secara berpanjangan

★Kerap sakit kepala

Tanda-tanda diatas muncul secara berulang terutama di waktu pagi, cuaca sejuk, tempat berhabuk, selepas mengambil makanan laut, belacan, budu, cencalok dan sebagainya.

Sekiranya anda mempunyai tanda-tanda tersebut, kebarangkalian anda mempunyai penyakit resdung dan jika dibiar belarutan, masalah resdung boleh menyebabkan kecacatan, sehingga memerlukan rawatan pembedahan yang mana kosnya lebih tinggi.

Mahu merawat resdung, dapatkan Asmak herbs iaitu halalgel bermutu tinggi.

Hubungi

Norah.Pengedar sah mhmsb.SD03001.

016 831 3664

016 831 3664