Tag Archives: ekzema

JENIS-JENIS EKZEMA (sambungan…)

#4 Neurodermatitis
.
Berlainan dengan Atopic Dermatitis, ekzema jenis ni akan membuatkan kulit jadi buruk. Orang yang menghidap penyakit ekzema jenis ni biasanya akan mempunyai kulit yang sentiasa gatal dan bersisik. Akibat selalu digaru, kulit akan menjadi tebal, gelap dan bersisik.
.
Kawasan yang selalu terkena:
.
 Belakang leher
 Ubun-ubun kepala
 Buku lali
 Pergelangan tangan
.
Simptom-simptom apabila terkena ekzema jenis Neurodermatitis:
.
 Gatal yang tidak berhenti pada bahagian yang terlibat.
 Gatal menjadi lebih teruk pada waktu sejuk
 Kulit menjadi gelap
 Kulit yang terkena menjadi lebih gelap, kering dan bersisik.
.
.
#infobyMHAMSB
#MinyakHerbaAsmak
#BedakAsmak

Mahu tahu cara rawatnnya secara semulajadi?

hubungi norah di 016-8313664 sekarang!

neurodermatitis

JENIS-JENIS EKZEMA (Sambungan..)

#3 Dyshidrotic Eczema
.
Apa ekzema yang paling biasa terkena pada wanita? Dsyhidrotic Eczema lah jawapannya.
.
Ekzema jenis ini biasa terkena pada celah jari tangan dan kaki, serta tapak tangan dan kaki. Alah, yang ada keluar gelembung air kecil-kecil tu. Bila digaru rasa makin panas dan sedap. Itulah dia. 
.
Ya, memang orang perempuan lebih biasa terkena dengan ekzema jenis ini. Semua peringkat umur pun terlibat.
.
Apa contoh rangsangan yang boleh membuatkan ekzema ini muncul?
.
 Stress
 Allergi
 Kawasan tangan dan kaki yang sentiasa lembap
 Logam seperti barang kemas
 Simen
 Barangan berasaskan kulit
.
*Simptom-simptom ekzema jenis ini:*
.
 Gelembung air yang kecil di celah jari
 Gatal dan panas
 Kemerahan
 Kulit bersisik/berkeruping
 Sakit pada bahagian yang teribat
.
.
#infobyMHAMSB
#MinyakHerbaAsmak
#BedakAsmak

Mahu tahu cara rawatannya secara semulajadi?

Hubungi 016-8313664 sekarang!

dyshidrotic-eczema

JENIS-JENIS EKZEMA (Sambungan)

#2 CONTACT DERMATITIS
.
Semalam dah bincang pasal ekzema jenis Atopic Dermatitis. Hari ni bincang pasal jenis yang kedua, Contact Dermatitis.
.
Contact maksudnya “sentuh”, dan sesuai dengan namanya, ekzema jenis ni berlaku bila kulit bersentuhan dengan bahan yang menyebabkan radang.
.
Yang teruknya, walaupun bahan tersebut nampak tak bahaya, tapi bila tersentuh dengan kulit, boleh menyebabkan kulit seperti terbakar, gatal dan menjadi merah.
.
Pernah nampak orang yang gatal-gatal pada pergelangan tangan setelah memakai jam tangan? Ataupun jari gatal-gatal bila memakai cincin? Hah, itu pun salah satu contoh juga.
.
Bahagian badan yang paling biasa terkena adalah kawasan lengan. Ada orang yang pakai inai di tangan seperti orang india, pun boleh terkena juga.
.
Apa contoh bahan yang boleh menyebabkan ekema jenis ni?
.
 Bahan pelarut
 Detergent
 Asap rokok
 Cat
 Peluntur
 Bahan kosmetik yang mengandungi alcohol walaupun sedikit
 Sesetengan jenis sabun dan pewangi
.
Simptom dia bagaimana pula?
.
 Kulit kemerahan dan rashes
 Rasa terbakar dan membengkak
 Melecet yang akan menjadi keruping
.
.
#infobyMHAMSB
#MinyakHerbaAsmak
#BedakAsmak

Mahu tahu cara rawatannya secara semulajadi?

Hubungi 0168313664 (Norah)

contact-dermatitis

JENIS-JENIS EKZEMA

#1 ATOPIC DERMATITIS
Hari ni kita cuba kenal jenis-jenis ekzema yang mungkin berlaku di sekeliling kita. Lain jenis dia, lainlah punca dan rawatan dia.
.
Untuk hari ni, kita kenal dengan Atopic Dermatitis. Ekzema jenis ni adalah jenis yang kronik dan menghasilkan radang pada kulit. Dan ekzema jenis ini biasanya bermula seawall umur 6 bulan lagi.
.
Apabila terkena ekzema ini, ada 2 je yang akan berlaku, sama ada semakin melarat ataupun hilang dengan sendiri. Tapi biasanya kalau dibiarkan, penyakit ini takkan hilang.
.
Antara penyakit lain yang berkait rapat dengan Atopic dermatitis ini adalah asma dan demam alergi.
.
Simptom-simptom Atopic Dermatitis:

💀 Kuling kering dan bersisik
💀 Kulit kemerahan
💀 Gatal yang teruk
💀 Terdapat rekahan di belakang telinga
💀 Ada rashes di bahagian pipi, lengan dan kaki

#info by MHAMSB
#BedakAsmak
#MinyakHerbaAsmak

Nak tahu cara rawatnya?

Hubungi 016-8313664 (Norah) untuk info lanjut.

atopic-dermatitis

Anak ruam? Leher, pipi, punggung..

Mak-mak guna krim hospital & klinik.. Memang ok.. Kejap je dah hilang!

.
.
Tapi.. Tahu tak kesannya?

Tentang STEROID!

Ramai sudah mendapat kesedaran bahawa Steroid berbahaya kepada tubuh badan, Penggunaan jangka masa panjang boleh menyebabkan kesan kesan berikut :

😱Pereputan tulang
😱Kerosakkan buah pingang
😱Kerosakkan organ dalaman
😱Kulit menipis kemerahan dan kadang kadang kehitaman
😱Urat darah jelas kelihatan ( cream steroid)
😱Cushing syndrome
😱 Strecthmark
dan pelbagai lagi
.
.
Namun ramai di luar sana tidak mengenali Steroid. Mari kita kenal nama-nama steroids yg digunakan dlm ubat ubatan.

Kenali NAMA Steroid:
———————————-

Triamcinolone
Crticosteroid
Prednisolone
Hydrocortisone
Dexamethasone
Betamethasone
Deflazacort

Semak kandungan ubat atau cream yg anda gunakan. Jika mengandungi nama seakan akan nama di ats. Ianya mengandungi steroid. Ini cara mudah … kenali steroid dgn perkataan ini…
CORT, …CORTISONE…STEROID….LONE… METHASONE

Steroid selalunya berkesan dlm merawat pelbagai penyakit.Kesan pemulihannya memang cepat. Tetapi tidak boleh digunakan dlm jangka masa panjang. Ianya diserap kedalam tubuh dan ini membahayakan organ dalaman… terutamanya kepada bayi.

Cth cream Econazine, apa sahaja cream yg namanya begini xxxxCort dan lain-lain.

Cubalah Bedak Asmak
Diperbuat dari bahan semulajadi

Info lanjut?

Hubungi kami di 0168313664 (Norah)

rawat-ruam

EKZEMA VS PSIORIASIS

Tahukah anda bahawa eczema & psioriasis boleh menyebabkan kematian. Walaupun kedua jenis penyakit ini berkaitan dengan kulit, maksudnya senang untuk dirawat, namun kesannya amat merbahaya jika tidak diatasi dengan segera tau.
.
Namun apakah beza keduanya. Sekejap lagi kak norah kongsikan infonya. Terdapat lebih kurang 5 perbezaan. Mari kita lihat satu persatu.
.
Ekzema dan psioriasis kedua-duanya adalah sama iaitu disebabkan kerengsaan kulit, termasuklah symptom seperti kegatalan dan kemerahan. Ekzema biasanya menyerang bayi dan kanak-kanak, manakala psioriasis menyerang pesakit berumur 15 hingga 35 tahun.

Keadaan keduanya dicetuskan oleh fungsi sistem imun yang rendah serta perasaan tertekan. Walaubagaimanapaun, penyakit eczema ini lebih berkait dengan kerengsaan ( dari benda-benda seperti produk penjagaan kulit) dan alergik.Manakala, penyebab untuk penyakit psioriasis masih belum ada jawapan yang jelas namun ia dipercayai dari kombinasi genetic, jangkitan, tekanan emosi, kulit yang sensitive disebabkan luka dan kadang-kadang kesan pengambilan ubat.

Berbanding psioriasis, kesan eczema menjadikan kulit terasa lebih gatal dan ingin menggaru tanpa henti. Luka berdarah disebabkan kuat menggaru kulit ini biasanya banyak berlaku kepada pesakit eczema berbanding pesakit psioriasis.

Kegatalan dan luka pada kulit biasanya berlaku disebabkan oleh eczema. Manakala psioriasis kesannya dirasai seperti kulit terbakar. Selain kesan kulit terbakar, psioriasis juga boleh menyebabkan kemunculan tompok-tompok serta keradangan kulit

Terdapat juga perbezaan untuk keduanya dari segi kemunculan simptom. Simptom kesan eczema biasanya berlaku di bahagian tangan, muka atau bahagian lipatan badan seperti di siku dan lutut. Manakala psioriasis biasanya muncul di lipatan kulit atau di bahagian muka dan kepala. Kadang-kadang muncul di bahagian bahu, tengkuk belakang dan kuku.

Sekarang boleh tak uolss bezakan ekzema dan psioriasis?

Uolss masih runsing untuk mendapatkan rawatannya?

Kak norah ada caranya. Klik saja link ni:

http://www.wasap.my/60168313664

21767959_10210402741967471_831592262459353716_n

Ekzema Dan Psoriasis?

Merupakan penyakit yang berbeza tetapi berkongsi satu simptom yang sama iaitu kulit yang kering dan gatal. Ekzema menyebabkan kulit menjadi panas, kering, gatal dan bersisik. Psoriasis diketahui melalui tompokan merah pada kulit dan diselaputi lapisan putih.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Testimonial
-+-+-+-+-+-+-+-+-+

” Allah izin, saya menghidap penyakit eczema 3 bulan yang lalu. Banyak ubat-ubatan daripada klinik yang sudah saya gunakan dan ada juga beberapa jenis ubat yang saya alah. Penggunaan ubat daripada klinik memang tidak sesuai dengan eczema yang saya hadapi. Alhamdulillah, saya ada terbaca tentang Bedak Asmak di FB. Saya telah menggunakan 4 botol Bedak Asmak secara berterusan sehingga menampakkan hasilnya. Alhamdulillah, eczema saya semakin berkurangan dan saya amat lega kerana tidak lagi merasa rimas dan gatal-gatal yang keterlaluan bila eczema menyerang. Syukur sangat ditemukan dengan Bedak Asmak” – Zila 32 tahun, Bandar Baru Bangi

” Waalaikumsalam. Alhamdulillah emak saya suka sangat sis. Dia cakap psoriasis kulit dia semakin baik. Selalunya bahagian yang sakit tu (area lutut) akan kering dan rasa panas je. Tapi sejak sapu bedak ni, Alhamdulillah kulit tu nampak better and tak kering. InsyaAllah habis nanti saya akan order lagi”

Kenapa perlu menggunakan Bedak Asmak?

Kerana Bedak Asmak 100% natural yang diperbuat daripada tanah liat putih yang mengandungi pelbagai jenis mineral yang berguna untuk kulit dan tubuh badan kita.

Penawar zaman-berzaman untuk semua jenis masalah kulit

Mahu dapatkannya???

Hubungi je kak norah di

http://www.wasap.my/60168313664

13900108_1777961509150301_4430494475155172175_n

PRODUK BERBAHAYA VS PRODUK SEMULAJADI

Sekarang ni kecoh banyak produk yang ada KKM sekalipun banyak yang tak selamat.Malah ada yang menyebabkan kanser.
Sejak bertahun lamanya saya memang cuba elakkan penggunaan produk mengandungi bahan kimia seberapa mampu yang mungkin.

Bila anak kena ruam dan sakit kulit,sekarang saya sapu bedak semulajadi ni je.Tapi lagi bagus kalau dapat elakkan ruam pada bayi ni.

Bagaimanakah dapat mengelakkan ruam panas?

Pastikan bayi anda sejuk dan selesa dengan memakaikannya pakaian yang ringan, longgar dan diperbuat daripada kapas, terutama sekali semasa cuaca panas.

Jika anda kurang pasti samada dia terlalu panas, sentuh kulitnya. Kulit yang panas dan lembap adalah petanda bahawa bayi anda terlalu panas. Semasa cuaca panas, duduklah dalam rumah atau cari tempat yang sejuk, teduh atau berangin apabila membawanya duduk dan bermain di luar. Pastikan bayi anda minum banyak cecair supaya dia tidak ternyahhidrat.

Atau cuba bedak Asmak ini
insyaallah puas hati

Mahu mendapatkannya?

Hubungi:

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

RAHSIA TANAH LIAT PUTIH KINI TERBONGKAR

Tahukah anda?

Bedak Asma’ diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi.Selamat digunakan untuk semua peringkat umur.Bedak dari tanah liat telah digunakan sejak zaman -berzaman lagi dan menepati saranan Rasulullah saw berkenaan penawar dari tanah untuk masalah kulit.

Merawat ruam pada bayi,ekzema,psoriasis,kudis buta,kurap,panau,kayap,gatal,cacar air,luka dan lain-lain

Apa keistimewaan Bedak Asma’ ?

Selain merawat masalah kulit di atas,ia juga mampu mengecutkan jerawat,mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu.Boleh dipakai setiap malam sebelum tidur

Mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA,jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan.Tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit.

Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit,mengelakkan kedutan,menghilangkan jerawat,melicinkan dan menjadikan kulit wajah lebih halus.

Bedak ini telah terbukti merawat ekzema,psoriasis,ruam,kudis buta,kurap,panau dan lain-lain.

Boleh dimakan untuk masalah Cirit-birit dan gout.Selamat dan suci.

Teksturnya lebih halus,mudah serap,dan sejuk bila dipakai.

Beratnya 150g+-
Harga cuma RM38
Produk premium pada harga TERENDAH!

Mesti dimiliki oleh setiap keluarga.

Cara Pakai untuk masalah kulit : Dipakai sekerap yang mungkin.

Mempunyai permintaan tinggi semenjak dikeluarkan.

Pilihan Terbaik zaman-berzaman

Berminat untuk mendapatkannya?

Hubungi:

016 831 3664  – Norah

SD03001

Pengedar sah MHAMSB

14650597_1269502796404732_2847134405548799779_n

Tips Melegakan Radang Ekzema Dengan Cepat

Apa yang kita rasa semasa ekzema berlaku?
.
Pedih. Terbakar. Gatal. Berair.
.
Macam mana nak melegakan keradangan ekzema dengan cepat?

Begini caranya:
.
Ambil sebatang aloe vera dan masukkan ke dalam blender. Blend selama 1-2 saat sahaja sehingga menjadi pes (jangan terlalu hancur). Sapukan aloe vera ke atas tempat yang terlibat dan biarkan selama 10-15 minit.
.
Seeloknya, sediakan ramuan ini sebelum ekzema menyerang, dan sejukkan di dalam peti ais. Kesannya lebih baik.
.
Nak tahu cara yang lebih elok? Amalkan produk yang menggunakan tanah liat putih sebagai salah satu bahan. Itulah sebaik-baik penawar yang melegakan.
.
Mahu mendapatkan produk berasaskan tanah liat putih? mari dapatkan #Bedakasmak sekarang!

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664