Tag Archives: jus asmak gold kota kinabalu

Timbul Kerisauan Bila Batuk, Kahak Dan Selesema Melanda Anak-Anak.

Bila batuk tu mesti ada sekali pakej dengan kahak tak pun selesema.

Tak tahu apa punca berlaku ?

Puncanya adalah batuk kering kemungkinan disebabkan oleh :

• Jangkitan virus atau bakteria pada saluran pernafasan tuberculosis.
• Kekejangan saluran pernafasan bronkus boleh menyebabkan saluran tersebut menjadi sempit.
• Alahan sepertii rhinitis dan lelah.
• Terdedah kepada gas beracun dan asap.
• Saluran pernafasan tersumbat akibat kehadiran bendasing seperti tercekik makanan atau sebagainya.

Manakala batuk berkahak pula berpunca daripada :

• Jangkitan bakteria pada saluran pernafasan seperti pneumonia, bronkitis dan sinusitis (resdung).
• Penyakit kronik pulmonari obstruktif.
• Reflux asid dari perut ke saluran atas sistem penghadaman (pedih ulu hati).
• Tabiat merokok.
• Selesema pada bahagian belakang hidung.

Apa kata pengguna:

” Try Jus Asmak Gold. Anak saya alhamdulillah, rasa macam makin ringan kerisauan bila dia batuk dan selesema lepas amalkan Jus Asmak Gold nie. Dulu bila selesema batuk dan semput, saya alert setiap 2jam akan sapu Minyak Herba Asmak sebab taknak melarat. Lepas ambil Jus Asmak Gold ni, saya dah tak kerap sangat sapu Minyak Herba Asmak. Sapu 2-3 kali je sehari + jus, batuk cepat hilang. Selesema lak tak melarat jadi hingus pekat hijau. Selesema lambat sikit elok dari batuk tapi hingus sikit-sikit je jernih. Takde dah pekat sampai sumbat hidung. Memang syukur sangat anak rasi dengan Jus Asmak Gold ni”

Nak tahu macam mana Jus Asmak Gold dan Minyak Herba Asmak boleh mengurangkan masalah seperti diatas?

Ia menghunakan ramuan semula jadi seperti:

‘Lemon juice’
‘Apple’
‘Ginger’
‘Garlic’
‘Spinach’
‘Capsicum’
‘Oregano’
‘Cucumber’
‘Echinacea’
‘Stevia’
‘Licorice’
‘Dong Quai’

Minyak Herba Asmak pula menggunakan bahan-bahan tradisional iaitu:

Habbatus Sauda
Gamat Gold
Minyak Kayu Putih

Tak cuba tak tahu, sudah cuba baru tahu.

Jika anda ragu-ragu boleh hubungi kak norah ye.

Norah- 016 831 3664

Norah – 016 831 3664

Norah – 016 831 3664

15741242_1359675554054122_7349947068373539509_n

9 Makanan Yang Mengurangkan Kahak Dan Lendir

Hi uolss, kalau dah batuk selsema memang tak rasa selesa kaaaan. Dada rasa sesak, hidung merah sebab kerap buang hingus.. Huhuhuhu
.
Habis berkotak2 tisu dan tuala muka kat umah. 😁😁😁
.
Ok uolss. Sekarang tak perlu susah hati. Akak nak share tips
Mengurangkan kahak dan lendir secara semulajadi.
.
Ni dia:

+ Semua jenis sayur berdaun hijau
+Brokoli dan bunga kobis
+Bawang putih (ini yang paling efektif)
+Asparagus
+Bawang merah
+Halia dan kunyit
+Cili
+Buahan citrus (limau, lemon, oren)
+Nenas
.
Baiklah, tu je akak nak kongsikan hari ini. Semoga bermanfaat.
.

Berminat untuk mengetahui cara alami menghilangkan batuk dan kahak ???

Hubungi:

Norah – 016 831 3664

Norah – 016 831 3664

Norah – 016 831 3664
#Timfarrahcare #Jusasmakgold
#pengedarsahmhamsb

Siapa yang Jus Asmak Gold boleh #Bantu?

  •  Sesiapa yang ada masalah asmak kronik. Dah try macam2 masi tiada perubahan. 😢
  • Sesiapa yang ingin menikmati rasa jus sebenar dengan khasiat tinggi. Rasa masam manis lemon bersama 11 herba terpilih.
  • Sesiapa yang nak tingkatkan kesihatan tubuh badan. Rasa lebih cergas dan sihat. 💪💪💪💪💪
  •  Sesiapa yang ada demam, batuk dan selsema.

Kesan seawal 1 hari.

Akak bantu sampai kahak degil tu hilang dan tak ganggu suara merdu uolss tu 🙈🙈🙈🙈

.
TAKKAN NAK BIAR JE KAHAK DEGIL TU BERMAHARAJALELA😡😡??

Rawat sebelum terlambat. Rawatan mudah, hanya minum sesudu jus sebelum tido dan selepas bangun pagi.

.
✔ Sesuai untuk lelaki dan perempuan.
✔ Sesuai untuk kanak-kanak berumur 3 tahun ke atas
✔ rasa lebih cergas dan bertenaga
✔ dibuat oleh kilang bertaraf GMP dan memenangi pelbagai anugerah
✔ Banyak testimoni yang dah berjaya.
✔ Tiada lagi masalah asma, batuk dan selsema
✔ kahak degil pun malu nak kuar😁
✔ Rasa selesa dan nyaman
✔ diperbuat dari 12 herba terpilih
.

AMARAN : Stok selalu sold out.

Maklumat lanjut hubungi:

Norah 016 831 3664

Norah 016 831 3664

Norah 016 831 3664

15741160_10154293437205945_9030416995931416963_n

Jus lemon penawar asma, selsema dan batuk yang mujarab

Jus lemon mempunyai khasiat yang pelbagai.Lemon mengandungi Asid Sitrik, Kalsium, Magnesium, Potassium, Phosphorus, Zat Besi, Zink, Vitamin A, Vitamin B6, Vitamin C, Vitamin E, Bioflavonoids, Riboflavin, Pectin dan lain-lain, yang meningkatkan tahap imun sistem, serta melawan sebarang jangkitan di dalam badan kita.

rawat-asma
Buah lemon berkhasiat untuk melegakan sakit tekak

 

Beberapa khasiat yang diberikan oleh Lemon adalah:

Melegakan sakit tekak.

Ciri-ciri anti-bakteria yang terdapat pada lemon boleh membantu melegakan sakit tekak. Jus lemon juga boleh membantu mengurangkan mukus atau lendir dan kahak yang terhasil dalam badan. Jika anda mengalami sakit tekak, selesema atau batuk berkahak, perbanyakkan minum air lemon yang dicampur dengan madu sedikit demi sedikit sepanjang hari.

Melawaskan sistem penghadaman.

Air lemon membantu dalam perkumuhan, mengelakkan sembelit, cirit-birit, serta melegakan simptom berkaitan kembung perut, gastrik dan pedih ulu hati.

Permulaan hari yang baik.

Lupakan kopi! Mulakan hari dengan secawan air lemon panas sebaik sahaja bangun tidur boleh membantu merangsang dan mengaktifkan sistem penghadaman. Minum air lemon pada waktu pagi juga memberi bekalan vitamin C semulajadi yang baik untuk kita.

Menghilangkan bau busuk.

Air Lemon adalah sumber paling baik dalam menghilangkan bau mulut di awal pagi. Lemon juga bersifat membersih, anti-biotik dan anti-oksidan yang penting untuk kulit, serta membantu mengurangkan bau badan. Orang zaman dahulu menggunakan lemon untuk meggosok ketiak dan menyental daki di seluruh badan, bagi menggantikan penggunaan sabun.

Kandungan pH yang seimbang.

Walaupun lemon bersifat asid, tetapi kandungan mineral yang tinggi di dalam lemon menyebabkan ia bersifat alkali apabila masuk ke dalam badan, seterusnya membantu membuang asid serta menyeimbangkan kandungan pH di dalam badan kita.

Anti-kanser.

Liminoid glucosides adalah sejenis flavonoid yang ada dalam lemon. Kajian mendapati ia mempunyai ciri-ciri anti-karsinogik yang boleh membantu melindungi sel-sel di dalam badan daripada rosak, seterusnya mengelakkan pembentukan sel barah.

Kredit kepada popsugar.com

Jus lemon adalah bahan utama yang terkandung didalam Jus Asmak Gold. Oleh itu, anda boleh mendapatkannya sekarang dengan hubungi kami:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

penawar asma kronik
Jus lemon adalah bahan utama didalam jus asmak gold

Apakah Cetirizine?

Cetirizine merupakan salah satu jenis ubat antihistamin. Ubat ini digunakan untuk mengatasi gejala-gejala alergi, seperti hidung berhingus atau tersumbat, mata berair, bersin-bersin, mata atau hidung yang gatal, serta ruam pada kulit.

asma-kronik
cetirizine

Cetirizine berfungsi dengan cara menghalang sebatian prestasi histamin yang dihasilkan oleh tubuh yang boleh menyebabkan gejala-gejala alergi. Tetapi Ubat ini tidak dapat mencegah atau mengatasi gatal-gatal di seluruh tubuh atau reaksi alergi yang parah seperti anafilaksis.

Maklumat Cetirizine

Jenis ubat Antihistamin
Golongan ubat resep
Manfaat Meredakan gejala alergi
Digunakan oleh Dewasa dan anak-anak berumur 2 tahun ke atas
Bentuk ubat Tablet, kapsul, ubat kunyah, ubat larut, ubat cair

Cetirizine tersedia dalam berbagai bentuk. Penggunaannya harus dengan nasihat doktor.

Peringatan:

  • Bagi anak-anak, wanita hamil, sedang menyusui, atau merancang kehamilan, sesuaikan dos dan pemakaian dengan saranan doktor.
  • Jika mengalami rasa mengantuk selepas mengambil ubat ini, jangan memandu
  • Harap berhati-hati bagi penghidap gangguan ginjal, gangguan hati, diabetes, dan porfiria, atau memiliki alergi terhadap ubat-ubatan terutama antihistamin.
  • Hentikan penggunaan ubat ketika gejala telah membaik.
  • Jika terjadi reaksi alergiatau overdose, segera hubungi doktor.

Kenali kesan Sampingan dan Bahaya Cetirizine

Walau jarang, cetirizine berpotensi menyebabkan kesan sampingan. Di antaranya yang dapat terjadi ketika menggunakan antihistamin ini adalah:

  • Lemas dan lelah
  • Mulut kering
  • Sakit perut

Adakah anda masih mengalami Asma kronik? mahu mendapatkan solusi rawatannya?

Hubungi kami:

Norah. pengedar sah mhamsb.SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

Solusi masalah asmak kronik

TERBARU DI PASARAN!!! JUS ASMAK GOLD SOLUSI UNTUK MASALAH ASMA KRONIK ANAK ANDA KINI DILANCARKAN.

PRODUK PREMIUM DENGAN HARGA MAMPU MILIK.
.
“Insyaallah doa2 mintak laaa Damia cepat sembuh..dgn amal minum jus asmak gold + minyak herba asmak..insyaallah cepat la baik asma kronik damia . Syukur sangat sebab Damia boleh minum jus ni, ditambah dengan sapuan minyak herba asmak di dada..lega katanya. Sekarang lebih senang untuk bernafas” – Pn NorShuhada, Shah Alam

“Alhamdulillah, saya demam selsema musim hujan diberi kesembuhan setelah 3 hari minum jus Asmak gold ini..bagus la” – Abu Shakirin, Pahang

“Alhamdulillah. Akak tak berani nak cakap lebih – lebih. tapi lepas amal jus tu pagi n mlm..akak rasa ringan nak bernafas. sebelum amalkan kerap kena attack dgn asthma…sekarang ni kurang..mmng kurang sgt. akak nak amalkan berterusan..in shaa allah. harap dapatla hilangkan asthma ni. rasanya masuk umur 40 ni yang paling kuat dugaan dgn lelah ni. sebelum2 ni mmng susah nak kena lelah. agaknya faktor usia jugak rasanya.” – kak ita, gombak

solusi masalah asma kronik
Solusi masalah asma kronik

=========================
JUS ASMAK GOLD
========================
.
Kandungan: 350 ml
.
Harga: RM44

.
Bahan: 12 Herba terpilih iaitu Lemon Juice, Apple, Ginger, Capsicum,Spinach, Garlic, Oregano, Cucumber, Echinacea,Stevia, Licorice dan Dong Guai. Serta mengandungi pengawal asid (Asid Sitrik) dan penstabil sebagai Kondisioner makanan yang dibenarkan.
.
Cara guna: Minum dua kali sehari. Sukatan untuk Dewasa, Sesudu pada waktu pagi ketika perut kosong. Jika dah makan, minum sejam selepas itu. Dan minum sesudu lagi di waktu malam sebelum tidur. Manakala untuk kanak-kanak sukatannya dikurangkan kepada separuh sudu sahaja.
.
==================================
KEGUNAANNYA & MANFAAT DIPEROLEHI
==================================
.
➡MELEGAKAN ASMA, SEMPUT, BATUK DAN SELSEMA.

➡MEMBANTU MENINGKATKAN SISTEM KETAHANAN BADAN

➡MENINGKATKAN KESIHATAN SUPAYA LEBIH CERGAS DAN AKTIF
SANGAT SESUAI DIGUNAKAN BERSAMA MINYAK HERBA ASMAK UNTUK KESAN TERBAIK
.
➡DIHASILKAN DARI KILANG BERTARAF GMP & PENERIMA PELBAGAI ANUGERAH

➡ SESUAI DIGUNAKAN UNTUK KANAK-KANAK BERUSIA 3 TAHUN KE ATAS DAN ORANG DEWASA.

NAK SEMBUHKAN ASMA, SEMPUT, BATUK DAN SELESEMA ANDA HARI INI JUGA?
.
Hubungi:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664