Tag Archives: jus asmak gold

Hilangkan batuk,selsema dan kahak

Serius tak tahan bila anak tak sihat.Dengan kita-kita pun terganggu waktu tidur nak jaga anak yang tak sihat.Sudahlah semput,batuk,selesema,kahak pula banyak.
Nak kata tak makan ubat dah,tapi tak hilang juga.Mungkin tak serasi agaknya.

Stress dibuatnya.Nak kerja lagi,tapi mata dah macam mata panda sebab tak cukup tidur.
Tapi,semuanya berakhir bila

.

.

.

.

.

.

.

.

dah cuba amalkan Jus Asmak.Satu sudu pagi dan malam.Jimat kot
350ml dan harga baru RM44.Abang,adik,kakak,pakcik,makcik semua sesuai minum.Minyak Herba Asmak pula untuk sapuan luar bagi kesan terbaik.

Melegakan beb,walaupun tak menyembuhkan.Sebab kami tak jual ubat magik,tapi sangat membantu korang.

PM kak norah laju-laju,hakak balas dengan laju dan penuh kasih sayang😘

http://www.wasap.my/60168313664

jus asmak gold
jus asmak gold

Timbul Kerisauan Bila Batuk, Kahak Dan Selesema Melanda Anak-Anak.

Bila batuk tu mesti ada sekali pakej dengan kahak tak pun selesema.

Tak tahu apa punca berlaku ?

Puncanya adalah batuk kering kemungkinan disebabkan oleh :

• Jangkitan virus atau bakteria pada saluran pernafasan tuberculosis.
• Kekejangan saluran pernafasan bronkus boleh menyebabkan saluran tersebut menjadi sempit.
• Alahan sepertii rhinitis dan lelah.
• Terdedah kepada gas beracun dan asap.
• Saluran pernafasan tersumbat akibat kehadiran bendasing seperti tercekik makanan atau sebagainya.

Manakala batuk berkahak pula berpunca daripada :

• Jangkitan bakteria pada saluran pernafasan seperti pneumonia, bronkitis dan sinusitis (resdung).
• Penyakit kronik pulmonari obstruktif.
• Reflux asid dari perut ke saluran atas sistem penghadaman (pedih ulu hati).
• Tabiat merokok.
• Selesema pada bahagian belakang hidung.

Apa kata pengguna:

” Try Jus Asmak Gold. Anak saya alhamdulillah, rasa macam makin ringan kerisauan bila dia batuk dan selesema lepas amalkan Jus Asmak Gold nie. Dulu bila selesema batuk dan semput, saya alert setiap 2jam akan sapu Minyak Herba Asmak sebab taknak melarat. Lepas ambil Jus Asmak Gold ni, saya dah tak kerap sangat sapu Minyak Herba Asmak. Sapu 2-3 kali je sehari + jus, batuk cepat hilang. Selesema lak tak melarat jadi hingus pekat hijau. Selesema lambat sikit elok dari batuk tapi hingus sikit-sikit je jernih. Takde dah pekat sampai sumbat hidung. Memang syukur sangat anak rasi dengan Jus Asmak Gold ni”

Nak tahu macam mana Jus Asmak Gold dan Minyak Herba Asmak boleh mengurangkan masalah seperti diatas?

Ia menghunakan ramuan semula jadi seperti:

‘Lemon juice’
‘Apple’
‘Ginger’
‘Garlic’
‘Spinach’
‘Capsicum’
‘Oregano’
‘Cucumber’
‘Echinacea’
‘Stevia’
‘Licorice’
‘Dong Quai’

Minyak Herba Asmak pula menggunakan bahan-bahan tradisional iaitu:

Habbatus Sauda
Gamat Gold
Minyak Kayu Putih

Tak cuba tak tahu, sudah cuba baru tahu.

Jika anda ragu-ragu boleh hubungi kak norah ye.

Norah- 016 831 3664

Norah – 016 831 3664

Norah – 016 831 3664

15741242_1359675554054122_7349947068373539509_n

9 Makanan Yang Mengurangkan Kahak Dan Lendir

Hi uolss, kalau dah batuk selsema memang tak rasa selesa kaaaan. Dada rasa sesak, hidung merah sebab kerap buang hingus.. Huhuhuhu
.
Habis berkotak2 tisu dan tuala muka kat umah. 😁😁😁
.
Ok uolss. Sekarang tak perlu susah hati. Akak nak share tips
Mengurangkan kahak dan lendir secara semulajadi.
.
Ni dia:

+ Semua jenis sayur berdaun hijau
+Brokoli dan bunga kobis
+Bawang putih (ini yang paling efektif)
+Asparagus
+Bawang merah
+Halia dan kunyit
+Cili
+Buahan citrus (limau, lemon, oren)
+Nenas
.
Baiklah, tu je akak nak kongsikan hari ini. Semoga bermanfaat.
.

Berminat untuk mengetahui cara alami menghilangkan batuk dan kahak ???

Hubungi:

Norah – 016 831 3664

Norah – 016 831 3664

Norah – 016 831 3664
#Timfarrahcare #Jusasmakgold
#pengedarsahmhamsb

Siapa yang Jus Asmak Gold boleh #Bantu?

  •  Sesiapa yang ada masalah asmak kronik. Dah try macam2 masi tiada perubahan. 😢
  • Sesiapa yang ingin menikmati rasa jus sebenar dengan khasiat tinggi. Rasa masam manis lemon bersama 11 herba terpilih.
  • Sesiapa yang nak tingkatkan kesihatan tubuh badan. Rasa lebih cergas dan sihat. 💪💪💪💪💪
  •  Sesiapa yang ada demam, batuk dan selsema.

Kesan seawal 1 hari.

Akak bantu sampai kahak degil tu hilang dan tak ganggu suara merdu uolss tu 🙈🙈🙈🙈

.
TAKKAN NAK BIAR JE KAHAK DEGIL TU BERMAHARAJALELA😡😡??

Rawat sebelum terlambat. Rawatan mudah, hanya minum sesudu jus sebelum tido dan selepas bangun pagi.

.
✔ Sesuai untuk lelaki dan perempuan.
✔ Sesuai untuk kanak-kanak berumur 3 tahun ke atas
✔ rasa lebih cergas dan bertenaga
✔ dibuat oleh kilang bertaraf GMP dan memenangi pelbagai anugerah
✔ Banyak testimoni yang dah berjaya.
✔ Tiada lagi masalah asma, batuk dan selsema
✔ kahak degil pun malu nak kuar😁
✔ Rasa selesa dan nyaman
✔ diperbuat dari 12 herba terpilih
.

AMARAN : Stok selalu sold out.

Maklumat lanjut hubungi:

Norah 016 831 3664

Norah 016 831 3664

Norah 016 831 3664

15741160_10154293437205945_9030416995931416963_n

AWAS ANTIBIOTIK

Antibiotik.Dia bukan makcik yang korang panggil aunty.Bukan juga barang antik.Tapi dia ubat yang unik sebab pengambilannya hanya selepas mendapat preskripsi dari doktor.Bukan sembarangan boleh dibeli di farmasi.

.
Kak Farrah gerun lah bila ramai ibubapa kalau anak baru 2-3 hari selsema, batuk dan demam berani minta doktor antibiotik.Antibiotik ni kalau diambil sembarangan kesan dia sangat dahsyat tau.
.
Ok, simple je kak Farrah nak explain pasal antibiotik ni.Ni beberapa perkara penting pasal antibiotik yang wajib terutama mommy daddy kena tahu.

1.APA ITU ANTIBIOTIK?
Antibiotik adalah sejenis ubat dibuat dari bahan kimia. Kerja dia hanya bunuh kuman atau bantutkan pertumbuhan kuman jenis BAKTERIA. Lain dari bakteria bukan kerja dia. Selsema,batuk dan demam ni kuman diorang jenis VIRUS. Jadi buang masa je telan antibiotik. Sebab antibiotik hanya berkesan untuk bunuh bakteria bukan virus ye.Dah la buang masa, bagi mudarat pulak tu kat badan. Aduii.

2.KENAPA BATUK,SELSEMA TAK PERLU ANTIBIOTIK?
Penyebab terjadinya batuk,selsema adalah VIRUS.Antibiotik hanya berkesan ke atas BAKTERIA sahaja bukan pada virus tau. Biasanya selsema batuk ni akan hilang dengan rehat serta pengambilan air secukupnya walaupun tanpa penggunaan antibiotik. Ada yang guna alternatif rawatan semulajadi.Itu terpulang pada individu. Asalkan bukan dengan makan antibiotik ye.

3.APA KESAN SALAH GUNA ANTIBIOTIK?
Akan berlaku kerintangan terhadap bakteria. Senang kata,bahasa johornya Bakteria tak lut dengan antibiotik. Bakteria menjadi semakin KEBAL dan KUAT. Menyebabkan jangkitan jadi lebih teruk dan tak boleh disembuhkan dengan antibiotik yang sama. Doktor terpaksa gunakan antibiotik yang lebih kuat kerana yang lama tidak berkesan. Jika antibiotik yang kuat ini pun disalah gunakan, maka bertambah la kuat dan kebal bakteria terhadap antibiotik.Ia akan berterusan sehingga tiada lagi antibiotik yang berkesan terhadap badan.Ini lah dinamakan kerintangan antibiotik.Badan dah tak dapat terima sebarang antibiotik untuk bunuh bakteria.

4.MACAM MANA NAK ELAK DARI TERJADINYA KERINTANGAN ANTIBIOTIK?
-Elak minta antibiotik daripada doktor.
-Makan antibiotik ikut masa yang sama dan dos yang diberikan doktor.
-Habiskan antibiotik dalam waktu yang ditetapkan walaupun sudah sembuh.
-Jika ada baki antibiotik, buang terus. Jangan guna semula antibiotik untuk penyakit yang sama di kemudian hari.
Kalau korang rajin,boleh g kat kaunter farmasi kerajaan,masukkan kat kotak pemulangan ubat yang tidak digunakan atau expired.
-Jangan beli antibiotik di farmasi (jika ada yang menjualnya).
.
Sekarangkan info semua dihujung jari telunjuk kann.So, tips tambahan dari kak umi,apakata lepas dapat ubat dari doktor tu Gugel la nama ubat yang korang dapat tu.Cek samada antibiotik tu common used untuk sakit yang korang alami atau tak.

Banyak kes, pesakit diberi terus antibiotik berdos tinggi dan dari kelas yang tinggi (antibiotik pun de kelas/level tertentu tau ) supaya cepat sembuh sedang kan ia perlu dimulakan dengan dos yang rendah.Jika tidak berkesan baru lah dinaikkan sedikit dos ubat dan jenis kelas.

Kesannya memang lah sakit cepat sembuh tapi jika sudah terbiasa ambil, kesan jangkamasa panjang antaranya kegagalan fungsi buah pinggang,alahan pada kulit dan paling ngeri sekali boleh bawa maut.

So,jadilah rakyat yang bijak ok.Sayangi diri ,Sayangi family. ❤️❤️
#Timfarrahcare

 antibiotik

khasiat akar likuoris untuk batuk dan asma

Nama saintifik untuk akar likuoris ialah Glycyrrhiza, datang dari perkataan “glukos” (manis) dan “riza” (akar). “Akar manis” ini mengandungi glycyrrhizin, satu sebatian yang mempunyai kemanisan sehingga 50 kali manis daripada gula. Jadi  tidak menghairankan  apabila ramai orang terfikir akan kemanisannya apabila menyebut perkataan likuoris.

akar-manis
likuoris berkhasiat untuk rawatan batuk dan asma

Pada zaman dahulu, di arab Saudi likuoris amat bernilai untuk merawat batuk, manakala di Greece ia juga digunakan untuk batuk dan asma.

Manakala  sejarah penggunaan di China,  ia digunakan untuk melegakan kerengsaan di membran mukus dan kekejangan di dalam saluran gastrousus. Hampir semua formula herba Cina mengandungi likuoris kerana ia membantu dalam penyerapan gastrousus dan penyelaraskan campuran herba.  Dengan erti kata lain, ia membantu untuk meningkatkan kesan lain-lain herba.

Likuoris dikatakan menjadi salah satu tumbuhan ubatan yang dikaji secara meluas, dan ia mempunyai kegunaan yang pelbagai. Berikut adalah sebahagian daripada kegunaannya:

  1. Melegakan ulser perut

Likuoris mempunyai ciri-ciri antibakteria dan telah didapati boleh membantu melegakan ulser perut (kebanyakannya disebabkan oleh bakteria Helicobacter pylori (H. pylori)).

  1. Sakit tekak, batuk dan ubat sejuk

Salah satu kegunaan paling terkenal akar likuoris adalah untuk mengurangkan kesesakan dari batuk dan selsema. Ia bertindak sebagai satu expectorant, membantu melonggarkan dan membuang kahak, dan ia juga mempunyai kesan yang menenangkan  membran mukus.

  1. Asid refluks dan sokongan penghadaman

Akar Likuoris  bermanfaat untuk sistem penghadaman dan membantu melegakan kerengsaan dan pembengkakan saluran pencernaan anda. Ia telah diluluskan untuk merawat sakit kekejangan yang dikaitkan dengan gastritis kronik oleh lesen Standard Bahasa Jerman, dan di Perancis likuoris akar boleh digunakan untuk merawat kembung, kurang penghadaman dan gas.  Akar likuoris juga didapati boleh meringankan gejala seperti dispepsia (sakit perut), dan gabungan ekstrak likuoris, chamomile, silverweed, angelica, Berbahagialah thistle dan wormwood amat berkesan dalam melegakan senak dan kesakitan gastrousus yang sederhana, termasuk muntah-muntah.

  1. Anti-radang dan imun sistem sokongan

Lebih daripada 400 kompound  diasingkan dari likuoris, termasuk isoliquiritigenin dan naringenin. Juzuk ini menggalakkan kawal selia sel T induksi, yang memainkan peranan penting dalam mengawal tindakbalas imun dan mencegah autoimmunity.

  1. Melegakan sembelit

Likuoris mempunyai kesan laksatif yang semulajadi yang menggalakkan peristalsis (dalam penguncupan dalam usus yang membantu menggerakkan sisa melalui). Dalam satu kajian, satu penyediaan herba Iran tradisional yang mengandungi likuoris dan lain-lain herba telah ditemui untuk meningkatkan dengan ketara berbanding dengan plasebo sembelit yang kronik

  1. Melawan jangkitan virus

Likuoris adalah broad-spectrum aktiviti anti-virus dan mungkin berkesan terhadap herpes, HIV, hepatitis, SARS dan selesema. Menurut satu kajian yang diterbitkan di dalam Cina jurnal dalam Virologi, “triterpenoids daripada likuoris mempunyai potensi untuk menjadi ubat antiviral broad-spectrum novel dan akan digunakan secara meluas dalam rawatan klinikal.

  1. Sokongan dalam

Likuoris adalah herba adaptogenic, yang bermaksud ia membantu badan menangani stres. Ternyata akar likuoris membantu tubuh untuk mengawal tekanan hormon kortisol, 10 yang mengambil beban dari kelenjar adrenal anda.

  1. PMS dan sokongan menopaus

Likuoris mempunyai kesan seperti estrogen dan telah didapati mengurangkan bilangan dan tempoh kepanasan serta terapi hormon pada wanita putus haid. Ia juga mungkin berguna dalam melegakan gejala-gejala penyakit senggugut (PMS).

Perkongsian Dr. Mercola, mercola.com

Likuoris salah satu bahan yang terkandung didalam Jus Asmak Gold. Jus Asmak Gold digunakan untuk merawat asma, batuk dan selsema serta meningkatkan kesihatan tubuh badan.

Mahu mendapatkannya?

Hubungi:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

Jus lemon penawar asma, selsema dan batuk yang mujarab

Jus lemon mempunyai khasiat yang pelbagai.Lemon mengandungi Asid Sitrik, Kalsium, Magnesium, Potassium, Phosphorus, Zat Besi, Zink, Vitamin A, Vitamin B6, Vitamin C, Vitamin E, Bioflavonoids, Riboflavin, Pectin dan lain-lain, yang meningkatkan tahap imun sistem, serta melawan sebarang jangkitan di dalam badan kita.

rawat-asma
Buah lemon berkhasiat untuk melegakan sakit tekak

 

Beberapa khasiat yang diberikan oleh Lemon adalah:

Melegakan sakit tekak.

Ciri-ciri anti-bakteria yang terdapat pada lemon boleh membantu melegakan sakit tekak. Jus lemon juga boleh membantu mengurangkan mukus atau lendir dan kahak yang terhasil dalam badan. Jika anda mengalami sakit tekak, selesema atau batuk berkahak, perbanyakkan minum air lemon yang dicampur dengan madu sedikit demi sedikit sepanjang hari.

Melawaskan sistem penghadaman.

Air lemon membantu dalam perkumuhan, mengelakkan sembelit, cirit-birit, serta melegakan simptom berkaitan kembung perut, gastrik dan pedih ulu hati.

Permulaan hari yang baik.

Lupakan kopi! Mulakan hari dengan secawan air lemon panas sebaik sahaja bangun tidur boleh membantu merangsang dan mengaktifkan sistem penghadaman. Minum air lemon pada waktu pagi juga memberi bekalan vitamin C semulajadi yang baik untuk kita.

Menghilangkan bau busuk.

Air Lemon adalah sumber paling baik dalam menghilangkan bau mulut di awal pagi. Lemon juga bersifat membersih, anti-biotik dan anti-oksidan yang penting untuk kulit, serta membantu mengurangkan bau badan. Orang zaman dahulu menggunakan lemon untuk meggosok ketiak dan menyental daki di seluruh badan, bagi menggantikan penggunaan sabun.

Kandungan pH yang seimbang.

Walaupun lemon bersifat asid, tetapi kandungan mineral yang tinggi di dalam lemon menyebabkan ia bersifat alkali apabila masuk ke dalam badan, seterusnya membantu membuang asid serta menyeimbangkan kandungan pH di dalam badan kita.

Anti-kanser.

Liminoid glucosides adalah sejenis flavonoid yang ada dalam lemon. Kajian mendapati ia mempunyai ciri-ciri anti-karsinogik yang boleh membantu melindungi sel-sel di dalam badan daripada rosak, seterusnya mengelakkan pembentukan sel barah.

Kredit kepada popsugar.com

Jus lemon adalah bahan utama yang terkandung didalam Jus Asmak Gold. Oleh itu, anda boleh mendapatkannya sekarang dengan hubungi kami:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

penawar asma kronik
Jus lemon adalah bahan utama didalam jus asmak gold

Apakah Cetirizine?

Cetirizine merupakan salah satu jenis ubat antihistamin. Ubat ini digunakan untuk mengatasi gejala-gejala alergi, seperti hidung berhingus atau tersumbat, mata berair, bersin-bersin, mata atau hidung yang gatal, serta ruam pada kulit.

asma-kronik
cetirizine

Cetirizine berfungsi dengan cara menghalang sebatian prestasi histamin yang dihasilkan oleh tubuh yang boleh menyebabkan gejala-gejala alergi. Tetapi Ubat ini tidak dapat mencegah atau mengatasi gatal-gatal di seluruh tubuh atau reaksi alergi yang parah seperti anafilaksis.

Maklumat Cetirizine

Jenis ubat Antihistamin
Golongan ubat resep
Manfaat Meredakan gejala alergi
Digunakan oleh Dewasa dan anak-anak berumur 2 tahun ke atas
Bentuk ubat Tablet, kapsul, ubat kunyah, ubat larut, ubat cair

Cetirizine tersedia dalam berbagai bentuk. Penggunaannya harus dengan nasihat doktor.

Peringatan:

  • Bagi anak-anak, wanita hamil, sedang menyusui, atau merancang kehamilan, sesuaikan dos dan pemakaian dengan saranan doktor.
  • Jika mengalami rasa mengantuk selepas mengambil ubat ini, jangan memandu
  • Harap berhati-hati bagi penghidap gangguan ginjal, gangguan hati, diabetes, dan porfiria, atau memiliki alergi terhadap ubat-ubatan terutama antihistamin.
  • Hentikan penggunaan ubat ketika gejala telah membaik.
  • Jika terjadi reaksi alergiatau overdose, segera hubungi doktor.

Kenali kesan Sampingan dan Bahaya Cetirizine

Walau jarang, cetirizine berpotensi menyebabkan kesan sampingan. Di antaranya yang dapat terjadi ketika menggunakan antihistamin ini adalah:

  • Lemas dan lelah
  • Mulut kering
  • Sakit perut

Adakah anda masih mengalami Asma kronik? mahu mendapatkan solusi rawatannya?

Hubungi kami:

Norah. pengedar sah mhamsb.SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664