Tag Archives: kulit gatal

SI MANJA LENA TIDUR. TIADA LAGI MASALAH KULIT GATAL.

Setiap kali sebelum tidur kak norah akan sapukan bedak ruam di badan Hannah. Pelbagai jenis bedak ruam telah dicuba dari jenis bedak atau krim yang dijual dekat kedai jamu, pasaraya dan farmasi.Namun semuanya tidak membantu. Hannah masih tidak selesa tidur kerana masalah ruam/ kegatalan kulit setiap kali berpeluh.

.
Tergerak hati semalam untuk mencuba sapukan ‘Asmak Baby Care powder’. Buka sahaja bedak keluar bau wangi dan bila dipegang bedaknya rasa lembut .waah apa sebenarnya kandungan bedak ni? cam best je.
.
Tak pe sapukan dulu kat badan hannah. Sekitar jam 10 malam, hannah dah tidur. Dalam hati dah berbisik,harap-haraplah hannah tak meragam lagi malam ni. Biasanya dia akan terjaga 3 hingga 4 kali setiap malam.
Dia tak selesa tidur , automatik kita pun tak dapat tidur, memujuk sambil menyapu bedak ruam di badannya.

Alhamdulillah, pagi ni hannah bangun dengan ceria. Syukur sangat-sangat tidur hannah dah selesa semalam.

Jom sama-sama ketahui , apakah kandungan bahan di dalam ‘ Asmak Baby Care Powder’:

Kaolin – merawat keradangan kulit tertentu seperti merawat lecet, bisul , dan keradangan kulit

Ekstrak Portulaka – mencegah bakteria

Papaya ext – membuang sel kulit mati, mencerahkan kulit, manjadikan kulit berasa lembut

Lavender essential oil – mengurangkan penyakit proriasis, menyembuhkan luka dan sunburn, mengurangkan kegatalan pada kulit

Waah. Patutlah membantu. Banyaknya khasiat dari bahan-bahan yang digunakan.

Terima kasih Asmak Baby Powder. Menjadikan tidur hannah lebih lena dari biasa.

Likepage Farrah Care

Mahu mendapatkannya?

hubungi kak norah di 0168313664

#AsmakBabyCarePowder
#AsmakBabyCare
#Pengalaman

asmak-baby-care-powder

JENIS-JENIS EKZEMA (sambungan…)

#4 Neurodermatitis
.
Berlainan dengan Atopic Dermatitis, ekzema jenis ni akan membuatkan kulit jadi buruk. Orang yang menghidap penyakit ekzema jenis ni biasanya akan mempunyai kulit yang sentiasa gatal dan bersisik. Akibat selalu digaru, kulit akan menjadi tebal, gelap dan bersisik.
.
Kawasan yang selalu terkena:
.
 Belakang leher
 Ubun-ubun kepala
 Buku lali
 Pergelangan tangan
.
Simptom-simptom apabila terkena ekzema jenis Neurodermatitis:
.
 Gatal yang tidak berhenti pada bahagian yang terlibat.
 Gatal menjadi lebih teruk pada waktu sejuk
 Kulit menjadi gelap
 Kulit yang terkena menjadi lebih gelap, kering dan bersisik.
.
.
#infobyMHAMSB
#MinyakHerbaAsmak
#BedakAsmak

Mahu tahu cara rawatnnya secara semulajadi?

hubungi norah di 016-8313664 sekarang!

neurodermatitis

JENIS-JENIS EKZEMA (Sambungan..)

#3 Dyshidrotic Eczema
.
Apa ekzema yang paling biasa terkena pada wanita? Dsyhidrotic Eczema lah jawapannya.
.
Ekzema jenis ini biasa terkena pada celah jari tangan dan kaki, serta tapak tangan dan kaki. Alah, yang ada keluar gelembung air kecil-kecil tu. Bila digaru rasa makin panas dan sedap. Itulah dia. 
.
Ya, memang orang perempuan lebih biasa terkena dengan ekzema jenis ini. Semua peringkat umur pun terlibat.
.
Apa contoh rangsangan yang boleh membuatkan ekzema ini muncul?
.
 Stress
 Allergi
 Kawasan tangan dan kaki yang sentiasa lembap
 Logam seperti barang kemas
 Simen
 Barangan berasaskan kulit
.
*Simptom-simptom ekzema jenis ini:*
.
 Gelembung air yang kecil di celah jari
 Gatal dan panas
 Kemerahan
 Kulit bersisik/berkeruping
 Sakit pada bahagian yang teribat
.
.
#infobyMHAMSB
#MinyakHerbaAsmak
#BedakAsmak

Mahu tahu cara rawatannya secara semulajadi?

Hubungi 016-8313664 sekarang!

dyshidrotic-eczema

JENIS-JENIS EKZEMA

#1 ATOPIC DERMATITIS
Hari ni kita cuba kenal jenis-jenis ekzema yang mungkin berlaku di sekeliling kita. Lain jenis dia, lainlah punca dan rawatan dia.
.
Untuk hari ni, kita kenal dengan Atopic Dermatitis. Ekzema jenis ni adalah jenis yang kronik dan menghasilkan radang pada kulit. Dan ekzema jenis ini biasanya bermula seawall umur 6 bulan lagi.
.
Apabila terkena ekzema ini, ada 2 je yang akan berlaku, sama ada semakin melarat ataupun hilang dengan sendiri. Tapi biasanya kalau dibiarkan, penyakit ini takkan hilang.
.
Antara penyakit lain yang berkait rapat dengan Atopic dermatitis ini adalah asma dan demam alergi.
.
Simptom-simptom Atopic Dermatitis:

💀 Kuling kering dan bersisik
💀 Kulit kemerahan
💀 Gatal yang teruk
💀 Terdapat rekahan di belakang telinga
💀 Ada rashes di bahagian pipi, lengan dan kaki

#info by MHAMSB
#BedakAsmak
#MinyakHerbaAsmak

Nak tahu cara rawatnya?

Hubungi 016-8313664 (Norah) untuk info lanjut.

atopic-dermatitis

RAHSIA TANAH LIAT PUTIH KINI TERBONGKAR

Tahukah anda?

Bedak Asma’ diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi.Selamat digunakan untuk semua peringkat umur.Bedak dari tanah liat telah digunakan sejak zaman -berzaman lagi dan menepati saranan Rasulullah saw berkenaan penawar dari tanah untuk masalah kulit.

Merawat ruam pada bayi,ekzema,psoriasis,kudis buta,kurap,panau,kayap,gatal,cacar air,luka dan lain-lain

Apa keistimewaan Bedak Asma’ ?

Selain merawat masalah kulit di atas,ia juga mampu mengecutkan jerawat,mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu.Boleh dipakai setiap malam sebelum tidur

Mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA,jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan.Tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit.

Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit,mengelakkan kedutan,menghilangkan jerawat,melicinkan dan menjadikan kulit wajah lebih halus.

Bedak ini telah terbukti merawat ekzema,psoriasis,ruam,kudis buta,kurap,panau dan lain-lain.

Boleh dimakan untuk masalah Cirit-birit dan gout.Selamat dan suci.

Teksturnya lebih halus,mudah serap,dan sejuk bila dipakai.

Beratnya 150g+-
Harga cuma RM38
Produk premium pada harga TERENDAH!

Mesti dimiliki oleh setiap keluarga.

Cara Pakai untuk masalah kulit : Dipakai sekerap yang mungkin.

Mempunyai permintaan tinggi semenjak dikeluarkan.

Pilihan Terbaik zaman-berzaman

Berminat untuk mendapatkannya?

Hubungi:

016 831 3664  – Norah

SD03001

Pengedar sah MHAMSB

14650597_1269502796404732_2847134405548799779_n

Tiada lagi masalah kulit Ekzema

Bayangkan apabila kulit ekzema yang sis alami selama ini hilang dengan cara yang mudah & murah. Baiklah, jap lagi kak norah nak share cara uolss dapat hilangkan ekzema. Prosesnye taklah susah sangat dan tak perlu nak makan ubat pun. Sapu-sapu dah hilang. Best tak?

.

Uolss tahu tak khasiat tanah liat putih? Inilah rahsia sebenar bagaimana orang terdahulu berubat  untuk penyakit-penyakit kulit yang gatal seperti ekzema. Ianya jugak adalah saranan Rasulullah saw berkenaan tanah liat putih untuk penawar masalah kulit. Masalahnya mana nak dapat tanah liat putih tu sekarang kak norah? Don wori sis sayang, inilah kandungan utama yang terdapat dalam #bedakasmak.  Penawar penyakit kulit yang mujarab dan antara item paling hot jualanya.

.

Kak Zilla salah seorang penghidap ekzema. Kak zilla dah try pelbagai jenis ubat yang dijual samada dari klinik atau farmasi tapi semuanya tak sesuai malahan ada ubat yang dia alahan. Sampai satu tahap dia feedap sangat. Suatu hari dia terbaca mengenai khasiat  #bedakasmak di FB.  Dia terus beli dan pakai secara konsisten sehingga habis 4 unit. Apa katanya?

.

“Alhamdulillah, ekzema saya berkurangan dan saya amat lega kerana tidak lagi merasa rimas dan gatal-gatal yang keterlaluan bila alami ekzema. Syukur sangat dipertemukan denga bedak asmak” – puan Zilla, Bandar Baru Bangi

.

Uolss ada tak alami masalah yang sama dengan kak zilla? Jangan risau ye sis sis saying. #Bedakasmak ini selamat digunakan kerana tiada campuran bahan kimia merbahaya melainkan 100% tanah liat putih.

Jangan malu jangan segan, mailah hubungi kami di:

Norah- 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

13939301_1777959585817160_714055154319925706_n