Tag Archives: madu asli

Cara mudah hilangkan batuk menggunakan bahan-bahan yang ada didapur.

Bahan-bahannya:

Halia –  4 hiris

Madu Asmak – 1 sudu

Buah lemon – potong separuh

Air – secukupnya

 

Cara membuat:

  1. Masukkan segelas air ke dalam periuk dan panaskan
  2. Masukkan 4 hiris halia tadi ke dalam air
  3. Rebus halia tadi selama 5 minit atau sehingga aromanya naik
  4. Tapiskan air halia yang telah direbus tadi ke dalam cawan
  5. Tambahkan sesudu madu dan hirisan lemon ke dalam cawan yang berisi air halia.
  6. Minumlah air campuran tadi 3 kali sehari sehingga batuk hilang.

Selamat mencuba

madu asli asmak

Bahan-bahannya

Rebus

tapiskan

21765249_10210416833679755_998002323331269008_n

21765284_10210416834039764_4586087165851025236_n

KENAPA SAYA MEMILIH MADU ASLI ASMAK

Uolss kak norah ni lama dah cari madu asli. Selama ni duk beli dah yang kat pasaraya, pasartani dan yang persendirian. Dari yang hage murah sampailah mahal.

.
Perkara yg selalu bermain di fikiran kak norah masa tu adalah keaslian madu. Nak sihat, tapi kalau termakan madu yang dicampur gula kan naya tu.. huhuhu
.
Sekarang kak norah tak perlu dah banyak fikir. Madu asli asmak ni dah cukup puashati sebab:-

💖Madu asli yang diperakukan oleh sirim.
Sape-sape yang dah beli madu asli asmak ni, pastikan ada nombor SIRIM tercetak di botol.

💖Harga Jimat.
Harganya memang murah untuk kandungan 300ml. Jadi setiap bulan kita mampu restock dengan senang hati. Ye la, dah hage mampu milik, minumlah madu dengan gembira. Nak sihat ..betul kan?😉😉

💖Dijamin halal
Insya allah dijamin halal dan selamat diminum. Pengesahan oleh pihak berwajib.

Rasanya 3 benda ni pun dah cukup untuk kak norah konsisten minum madu. Insya allah kesihatan terjamin.

Uolss pulak bagaimana?
Nak info lanjut?

#maduasli
#maduhaliabentong
#TimFarrahCare

21369341_10210199265400684_4435001215104068096_n

4 MANFAAT MEMAKAN MADU SEBELUM TIDUR

Penat seharian dengan kerja-kerja rutin? Mai ambik sesudu madu sebelum tidur. Banyak khasiatnya tau. Mai kak norah kongsikan.

1. Meningkatkan sistem imunisasi badan
Madu jadi satu alternative semulajadi sebagai antibiotik utama tubuh badan. Oleh itu, madu dapat menghindarkan pertumbuhan bakteria jahat. Ini menjadikan tubuh badan kita sentiasa sihat dan bertenaga sepanjang hari.

2. Menjaga kesihatan ginjal
Ginjal merupakan organ utama yang berfungsi untuk menyaring sisa-sisa metabolism dalam tubuh dan mengeluarkannya melalui urin. Ginjal mudah jadi rosak jika selalu menggunakan ubat kimia, zat pengawet dan pewarna dalam makanan.
Madu mempunyai zat vitamin dengan kualiti yang baik yang membantu memperbaiki fungsi ginjal.

3. Mencegah penyakit jantung

Proses oksidasi kolestrol jahat yang tinggit dalam tubuh akan mewujudkan plak dalam darah dan boleh mengakibatkan penyakit jantung dan strok. Memakan madu sebelum tidur setiap hari dapat mencegah gumpalan kolestrol di dalam pembuluh arteri. Ini kerana madu ada zat flavonoid dan anti oksidan.

4. Menurunkan berat badan
Penggunaan madu setiap hari dapat mengurangkan lemak didalam tubuh. Sebab madu ada zat vitamin dan mineral yang sangat baik untuk melarutkan gula dan kalori dalam makanan sehingga mencegah timbunan lemak.

Mai lah kita sama-sama berazam untuk menggunakan madu sebagai diet harian kita demi kesihatan tubuh badan

SUMBER: www.refillmadu.com

#maduasli
#maduhaliabentong
#Timfarrahcare

download-1

Anda sakit tekak / batuk?

Sape sini sakit tekak / batuk ??

Hari ni kak norah berasa teruja nak berkongsi cara penyediaan ubat untuk mengurangkan sakit tekak / batuk menggunakan bahan semulajadi.
.
Caranya mudah saja dengan menggunakan bahan-bahan sedia ada kat dapur .
.
Bahan-bahan:
1. Madu Asli Asmak
2. Sebiji lemon
3. Halia

Caranya:
1. Hiriskan buah lemon
2. Campurkan madu asli asmak ke dalam balang
3. Simpan dalam peti sejuk.

Cara penyediaan untuk dimakan:
Masukkan sesudu ke dalam gelas, dan tuangkan air suam secukupnya.

Selamat mencuba😊😊

Dipersilakan share dengan hepi atau tag rakan-rakan uolss. tq

#mhamsbdiamond
#tutorialbergambar
#Timfarrahcare

Bahan-bahan
Bahan-bahan
Hirisan Halia
Hirisan Halia

19554208_10209621932847731_7054019877018701874_n

Madu asmak + lemon + halia
Madu asmak + lemon + halia

Rawatan tekanan darah tinggi (hipertensi)

Tahukah anda satu dari 3 orang penduduk di Malaysia mengalami tekanan darah tinggi (hipertensi) ?
.
Yang lebih merunsingkan apabila hanya 25% daripada pesakit hipertensi mengambil ubat rawatan
.
Mereka takut untuk mengambil ubat-ubatan risau menjadi kebiasaan dan kebergantungan lebih dengan ubat. Oleh itu, mereka sanggup menahan sakit tanpa mengambil apa2 ubat.
.
Jangan biarkan perkara ini berlarutan, sekurang-kurangnya ambil langkah rawatan secara alami dengan pengambilan makanan seperti madu, bawang putih, lemon dll.
.
Madu jika diamalkan sangat bermanfaat untuk sistem peredaran darah, mengurangi tekanan dari hati, dan memberi kesan menenangkan pada pembuluh darah dan seterusnya dapat membantu mengurangkan tekanan darah tinggi.
.
Ada tak mak ayah / saudara / rakan yang mengalami masalah ini? Kak norah bersedia untuk memberikan khidmat nasihat PERCUMA untuk 20 orang yang pertama.
.
Inbox atau wassap ke 0168313664 atau klik

http://www.wasap.my/60168313664

#Timfarrahcare

#maduhaliabentong

Rawatan darah tinggi menggunakan madu halia bentong
Rawatan darah tinggi menggunakan madu halia bentong

Madu halia bentong baik untuk seisi keluarga

Produk berkualiti terbaru dari MHAMSB.

Ketahui kelebihan-kelebihannya:

🐝Madu halia bentong baik untuk merawat masalah batuk kering, batuk hingga hilang suara dan selsema
🐝Ia juga membantu memanaskan badan dan melembabkan hati
🐝Halia madu membantu pencernaan ke arah lebih baik
🐝Menguatkan antibodi badan
🐝Membantu melancarkan peredaran darah
🐝Ia juga berupaya mematikan bakteria dan sel kanser
🐝Boleh di gunakan untuk masalah saraf
🐝Mengurangkan tekanan darah tinggi
🐝Membekalkan tenaga
🐝Mengawal berat badan
🐝Baik untuk minda
🐝Membekalkan oksigen ke seluruh tubuh badan
🐝Melawaskan pembuangan air kencing
🐝Melegakan “morning sickness”
🐝Mengelakkan masalah usus
🐝Bagus diamalkan selepas bersalin
🐝Mencuci darah kotor

Berminat untuk mendapatkannya?

Hubungi:

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

Pengedar sah produk mhamsb SD03001

18554994_10209214165933813_560119449_n