Tag Archives: minyak herba asmak

Sapa kat sini selalu kena gastrik?

Korang mesti tak lalu kan makan pil dia yang besar tu kan.Pastu kena kunyah pulak tu.Untuk bagi mudah serap kat dinding perut yang gastrik tu.Rase dia? 😣

Ada yang tanya saya,boleh ke minyak herba asmak hilangkan gastrik?

Dik non, untuk sembuhkan gastrik tu tak lah tapi insyaallah boleh melegakan sakit perut tu.

Caranya?

Dik non sapu kerap kat perut dan keliling pinggang.Lebihkan sapu kat bahagian perut belah kiri, tak lama mesti kentut dan rasa selesa. Boleh minum air kosong suam untuk bantu seimbangkan asid dalam perut.

Jadi,cara terbaik elak kena gastrik semula, jaga lah makan. Dan time makan.

Dinding Perut kita bila dah terluka dengan asid gastrik ni,memang mudah akan kena gastrik semula bila makan pun main bedal saja la.

Luka lama di badan boleh berdarah semula inikan pulak luka di perut.Gitu lah dik non 😂

Untuk tempahan:

hubungi 0168313664 (Norah)

#MinyakHerbaAsmak

gastrik

KINI TIADA DRIP, TIADA NEB, TIADA SEMPUT!

Tahun 2016 Merupakan mimpi ngeri dalam hidup saya sebagai seorang ibu. Anak saya yaya umur 4 tahun dokter sah kan ada asthma.
Paling teruk yaya di serang semput masa bulan 10. Sampai check in 1 minggu onn antibiotik 3hari ke 1minggu saya tak ingat
hati Mana tak risau dia yang lincah dan ceria tiba-tiba terbaring dan cepat penat,
nafaz berbunyi macam kuda demam onn/off
batuk dan berkahak
Neb pula harus ambil 4jam sekali😰😓

Selepas yaya di benarkan balik saya iktiar,puas google konon nak mencari penawar tapi tak tahu mana harus saya pilih.

Saya teringat pada sorang Adik ni dia jual MINYAK HERBA ASMAK selalu LIKE dan perhati status dia. Jam tuu juga saya inbox adik tuu..huhuhu

Ikhtiar dengan “minyak herba Asmak” dulu sebab bajet cheta kureng. Selang berapa hari saya Nekad untuk beli JUS ASMAK GOLD untuk yaya, Alhamdulillah sangat positif batuk makin hilang,tidur pon tak berdengkur nafas tak berbunyi.

sampai sekarang yaya masih amalkan Minyak Herba Asmak dan jus Asmak gold bila perlu.
kini yaya lebih selesa untuk pergi ke sekolah menuntut ilmu.

Kredit: Pengalaman pengguna Cheta.

Mahu mendapatkannya?

Hubungi norah di 0168313664

rawatan-lelah

5 Perkara Yang Perlu Dielakkan Semasa Mengurut Bayi

urutan

Sudah menjadi lumrah bayi, sentiasa sukakan urutan. Tahukah anda ada perkara yang tidak boleh dilakukan sebelum, semasa dan selepas mengurut bayi? Jom baca supaya kita tahu hal penting ni.

.
Jangan mulakan urutan sehingga bayi betul-betul rileks dan bersedia.
Usah lakukan urutan bayi di atas permukaan yang lembut seperti tilam atau sofa.
Lakukan di atas lantai yang dialas dengan tuala atau kain yang bersih.
Semasa mengurut, perhatikan reaksi bayi. Jika bayi tersebut sudah mula menunjukkan tanda-tanda tidak selesa.
Antara tanda-tandanya: menangis, menahan nafas, mata melihat ke arah lain.
Jika bayi mudah teruja dengan urutan anda, cuba elakkan bercakap atau menyanyi semasa urutan. Ini kerana semasa teruja, otot mereka berada dalam keadaan yang tidak rileks. Urutan memerlukan otot-otot mereka rileks.
.
.
Urutan bayi sama sekali berbeza dengan urutan orang dewasa. Urutan bayi hanya pada permukaan kulit kereka sahaja, tidak perlu menekan jari ke dalam otot mereka.
.
.
#infobyMHAMSB #MinyakHerbaAsmak

Rawatan batuk

Hari hujan.
Rasa sejuk.
Tidur pun sedap ni.

Sekali anak merengek.Batuk tak berhenti.Berjangkit dari suami la ni.Hidung masing-masing meleleh.

Mama is rimas tau.Ajak pergi klinik.Siap punya siap jam dah pukul 12.30pm.Sampai klinik pukul 1pm sebab cari parking lambat.Kena tunggu pulak doktor rehat katanya.Pukul 2pm masuk jumpa doktor.

Doktor check anak dan suami.Ok,ke kaunter lah nak buat bayaran.Mak aih,mahalnya kena.Ubat pun berderet.

Sekali ada yang tegur. “Kak,kenapa tak cuba Minyak Herba Asmak.Bagus dengarnya”.Dia pun bercerita dan bagi no seller terdekat.

Lepas call,akak pergilah jumpa pengedar tu dan dapatkan cara pakai.Balik akak bagilah si kecik dan bapanya pakai.

Alhamdulillah mereka nampak lega dan tidur lena.Esoknya ..
Eh,mereka dah makin segarlah.Tak sempat guna ubat-ubat tu semua.

Inilah cerita pembaziran masa,tenaga dan wang.Maka berhuhu la.

Serasi untuk saya sekeluarga,Insyaallah serasi untuk kalian semua.

Mai pinang sekarang.Berbaris stok bersedia untuk dipinang.Akak jual apa yang akak pun guna tau.

Hubungi 016-8313664 untuk keterangan lanjut.

#minyakherbaasmak
#rawatasmak
#rawatbatuk

rawatan-batuk

Rawatan penyakit Impetigo

Beberapa bulan yang lepas anak kak cyla dijangkiti sakit kulit yang agak serius. Doktor kata impetigo sejenis penyakit kulit seperti kudis buta. Kalau lihat muka die masa tu sedih sangat, lagi teruk dari kene chicken pox. Muka bintik merah & luka berdarah akibat di garu sebab gatal. Pergi ke klinik doktor cme bagi ubat sapu, tapi kak cyla tengok si icha semakin rancak menggaru pulak. Akibat semakin di garu kulit menjadi luka & semakin merebak ke tempt lain sehingga ke sekitar badan.

impetigo

Mujur la ada nya bedak asmak & minyak herba asmak. Hari2 kak cyla konsisten sapu kejap bedak, dah kering sapu plak minyak asmak. Alhamdulillah setelah konsisten akhirnya luka cepat kering & akhirnya sembuh sepenuhnya. Hasil sapuan bedak asmak parut luka pun semakin lama semakin pudar dan terus hilang.

impetigo2

impetigo3

Masa kene sakit kulit tu ckup malu nak ble kite amik gambar die, segan.sekarang suh amik gambar serah jer kat die. Alhamdulillah, asbab asmak kini anak kak cyla kembali ceria. Tq founder Asmak Nor Fazilah Abd Mohd sebab keluarkan produk yang sangat berkesan❤️

Kredit: Kak Cyla

bedak-asmak

Mahu mendapatkan Bedak Asmak dan Minyak Herba Asmak?

Hubungi kak norah di 0168313664.

#MinyakHerbaAsmak
#BedakAsmak

CARA MENGHILANGKAN LENDIR DALAM DADA DAN TEKAK

Masalah utama kestemer yang selalu kak norah terima adalah mereka mengalami batuk berkahak yang agak lama.
Masalah ni dialami oleh semua peringkat umur, samada dari baby sehinggalah dewasa.
.
Baiklah. Di sini kak norah sertakan beberapa tips cara hilangkannya menggunakan bahan-bahan semulajadi. Boleh klik gambar untuk info lanjut.

kahak

 

kahak2

 

kahak3

 

kahak4

 

kahak5

 

kahak6

 

kahak7

 

kahak8


Sila LIKE dan SHARE dengan gembira. 😊

KISAH BENAR

AKHIRNYA HIDUNG TERASA LEGA,KAHAK YANG BERSARANG TIADA LAGI

Assalamualaikum dan salam sejahtera…
Klu dilihat pd pic kat tangan pasti tertanya2 ape benda tu..eeee gelinya…pengotornyaaa dan macam2 lagi la.

Ni yg terjadi pada sy , semalam sy demam panas , selsema beserta batuk2 berkahak…
Jadi ubat yg sy ambil hanya ubat tahan sakit dan selebihkan sy *LEBIHKAN SAPUAN MINYAK HERBA ASMAK*..
lepas mandi je , sy akan minta suami sy sapu dan urut sikit belakang badan sy ..bahagian depan dada dan sekitar leher sy akan buat sapuan sendiri..
Sy akan lebihkan sapuan pd leher, bila duduk2 tgok tv je sy sapukan minyak herba asmak, termasuk la waktu nak tido..

Nak dijadikan cerita , pagi ni sy ada sessi berurut bdan, masalahnya tekak rasa dan hidung terasa mcm ada lendir tersangkut2 je lagi, bila nak muntahkan lendir tu hanya keluar sikit2 je lendir tu… jadi sy minta mak cik urut , urutkan sy gunakan *MHA* , xsampi seminit dia sapu kat belakang badan sy…sy batuk dan termuntah lendir berketul yg agak pekat dan kemerahan.. *YA ALLAH* punya terkejut nya , selepas terkeluar lendir berketul tu , tekak dan hidung sy terasa lapang sesgat…..

Kejadian pd diri sy sendiri *NUR AIN*
Melaka

27.02.2018

kahak

KINI minyak herba asmak didatangkan didalam pelbagai saiz.

Lebih pilihan untuk anda.
Waah seronoknya, #Minyakherbaasmak kini didatangkan dalam 3 saiz utama.
💖10ml (mini) – boleh dijadikan sebagai tester dulu. Lagipun senang nak letak kat handbag.

💖30ml – letak kat umah / opis. Sekeluarga boleh pakai. Dari baby sampai dewasa.

💖50ml – lebih jimat dan tahan lama untuk lebih penjimatan wang anda.

Best best.

#minyakviral
#rawatanbatuk
#rawatkahak
#rawatanasma

23795352_10210814369537903_4401329547251616045_n

FAKTA PESAKIT ASMA DI MALAYSIA

5% GOLONGAN DEWASA & 10% GOLONGAN KANAK-KANAK ADALAH PENGHIDAP ASMA
DAN ANGKA INI TERUS MENINGKAT!!!

Ini adalah fakta menakutkan yang dikeluarkan oleh Pakar Perunding Kanan Dada dan Pengarah Institut Perubatan Respiratori (IPR) Kuala Lumpur, Datuk Dr Abdul Razak Abdul Muttalif.

Menurut tinjauan mereka juga, 93 peratus responden di Malaysia tidak menganggap penyakit lelah mereka serius dan 79 peratus percaya mereka boleh menguruskan lelah tanpa bantuan doktor.

“Walaupun kematian asma di Malaysia tidak begitu tinggi, ia membimbangkan. Ini kerana ramai dalam kalangan pesakit yang meninggal dunia disebabkan mengabaikan rawatan atau tidak bertindak segera apabila mendapat serangan”

Apakah anda tahu gejala dan cara pencegahannya? Baiklah di sini kak norah kongsikan infografik mengenainya. Semoga mendapat manfaat.

Mahu mencari solusi tentang permasalahan ini? Jangan risau, Insya allah kak norah akan kongsikan lebih info mengenainya. Wassap je kak norah di 0168313664.

#TimFarrahCare
#LeaderMhamsbNorah
#solusiasma

gejala_asma

cegah_srangan_asma