Tag Archives: minyak herba asmak

KINI minyak herba asmak didatangkan didalam pelbagai saiz.

Lebih pilihan untuk anda.
Waah seronoknya, #Minyakherbaasmak kini didatangkan dalam 3 saiz utama.
💖10ml (mini) – boleh dijadikan sebagai tester dulu. Lagipun senang nak letak kat handbag.

💖30ml – letak kat umah / opis. Sekeluarga boleh pakai. Dari baby sampai dewasa.

💖50ml – lebih jimat dan tahan lama untuk lebih penjimatan wang anda.

Best best.

#minyakviral
#rawatanbatuk
#rawatkahak
#rawatanasma

23795352_10210814369537903_4401329547251616045_n

FAKTA PESAKIT ASMA DI MALAYSIA

5% GOLONGAN DEWASA & 10% GOLONGAN KANAK-KANAK ADALAH PENGHIDAP ASMA
DAN ANGKA INI TERUS MENINGKAT!!!

Ini adalah fakta menakutkan yang dikeluarkan oleh Pakar Perunding Kanan Dada dan Pengarah Institut Perubatan Respiratori (IPR) Kuala Lumpur, Datuk Dr Abdul Razak Abdul Muttalif.

Menurut tinjauan mereka juga, 93 peratus responden di Malaysia tidak menganggap penyakit lelah mereka serius dan 79 peratus percaya mereka boleh menguruskan lelah tanpa bantuan doktor.

“Walaupun kematian asma di Malaysia tidak begitu tinggi, ia membimbangkan. Ini kerana ramai dalam kalangan pesakit yang meninggal dunia disebabkan mengabaikan rawatan atau tidak bertindak segera apabila mendapat serangan”

Apakah anda tahu gejala dan cara pencegahannya? Baiklah di sini kak norah kongsikan infografik mengenainya. Semoga mendapat manfaat.

Mahu mencari solusi tentang permasalahan ini? Jangan risau, Insya allah kak norah akan kongsikan lebih info mengenainya. Wassap je kak norah di 0168313664.

#TimFarrahCare
#LeaderMhamsbNorah
#solusiasma

gejala_asma

cegah_srangan_asma

Lelah kronik

Setiap kali customer kak norah beri feedback. Jiwa kak norah terharu sangaaaat. Tiba-tibe je airmata berlinangan. Pecah jugak empangan, boleh banjir dibuatnye. Waaaaaaa.
.
Adik Fiqah (bukan nama sebenar) sakit asma/lelah sejak kecil lagi. Hospital tu dah jadi cam rumah ke dua . Kerap ulangalik,tak kira siang malam. Semata-mata nak ambik rawatan inhaler.
.
Mak ayah tambah runsing, cuti tahunan semakin berkurangan. Mereka juga rasa bersalah, sape yang akan bawa anak ke hospital selepas ini???? Huhuhu
.
Mereka mula cari ikhtiar dengan pelbagai rawatan. Namun hasilnya krik.. krik.. krik. Malam bila entah, kak norah dapat call berpuluh kali. Biasa sebelah malam, kak norah silent kan je handphone. Hati kak norah dub dab dub dab. Kenapa? Siapa? Last-last kak norah call semula.
.
Dipendekkan ceta, kak norah bawa #minyakherbaasmak dan sapu-sapu kat adik Fiqah. Mak ayah Fiqah tekejut besar, kahak yang kuar dah kaler kuning pekat. Sejak tu, adik Fiqah dah sihat dan ceria.
.
Terus hati kak norah berbunga2 & melayang-layang sampai ke langit ke tujuh. Punya le rasa hepi. 😊😊😊😊😊

#Diamondmhamsb
#specialtask

Gambar sekadar hiasan
Gambar sekadar hiasan

6 Cara mudah mengatasi batuk di rumah.

infant-cough
sumber: Gambar google

Untuk mak mak kat umah, sape-sape yang ada anak kecik dan selalu batuk-batuk, boleh lah tera ni tips. Cer intai-intai kat dapur, kot-kot bahan-bahan ni ada boleh guna terus. Jiiiimaat.

1. BANYAKKAN MINUM: Cairan akan mencairkan kahak. Contohnya minum air kosong, teh hijau panas, sup ayam, jus sitrus seperti oren, lemon dan limau nipis.
2. Buat anak rasa selesa dan nyaman. Posisi kepala ditegakkan atau ditelengkupkan. Keadaan bilik tidur jangan terlalu sejuk.
3. Jika anak menderita asma, pantau & beri ubat asma yang sesuai mengikut nasihat doktor.
4. Jangan dipaksa anak yang tidak mahu makan.
5. Jangan panik apabila anak muntah, itu adalah cara anak keluarkan kahak setelah batuk.
6. Kurangkan minuman manis dan sejuk. Perbanyakkan makanan hijau.

Selamat mengguna tips.

Sumber: bijak-antibiotik.com
Perkongsian Norah Tuah

#Diamondmhamsb
#TimFarrahCare
#Tipssihat

9 Makanan Yang Mengurangkan Kahak Dan Lendir

Hi uolss, kalau dah batuk selsema memang tak rasa selesa kaaaan. Dada rasa sesak, hidung merah sebab kerap buang hingus.. Huhuhuhu
.
Habis berkotak2 tisu dan tuala muka kat umah. 😁😁😁
.
Ok uolss. Sekarang tak perlu susah hati. Akak nak share tips
Mengurangkan kahak dan lendir secara semulajadi.
.
Ni dia:

+ Semua jenis sayur berdaun hijau
+Brokoli dan bunga kobis
+Bawang putih (ini yang paling efektif)
+Asparagus
+Bawang merah
+Halia dan kunyit
+Cili
+Buahan citrus (limau, lemon, oren)
+Nenas
.
Baiklah, tu je akak nak kongsikan hari ini. Semoga bermanfaat.
.

Berminat untuk mengetahui cara alami menghilangkan batuk dan kahak ???

Hubungi:

Norah – 016 831 3664

Norah – 016 831 3664

Norah – 016 831 3664
#Timfarrahcare #Jusasmakgold
#pengedarsahmhamsb

KETAHUI CARA MENCEGAH PENYAKIT ASMA,SEMPUT,BATUK

Jika anda menderita batuk asma, segeralah lakukan pengobatan untuk mencegah kondisinya semakin parah. Berikut adalah cara menyembuhkan batuk asma yang kami sarankan, semoga dapat bermanfaat.
Ketahui punca asma,semput,batuk
 Penyakit yang berkaitan dengan virus seperti selesema,
 Jangkitan pada salur pernafasan atau paru-paru
 Alahan
 Asma
 Merokok
 Penyakit paru-paru seperti chronic obstructive pulmonary disease (COPD)
 Terdedah kepada habuk, asap dan bahan kimia di tempat kerja
Anda Dan Anak Anda Dalam Bahaya!!
Asma Bukan Satu Mainan.
Alhamdulillah,syukur kepada ALLAH SWT kerana dengan minyak herba asmak ini,telah ramai mendapat manfaat kebaikan kesihatan darinya.
Secara Asasnya Minyak Herba Asmak ini Dapat Membantu Meredakan;
 Asma,semput dan lelah
 muntuh-muntah
 Kegatalan akibat gigitan nyamuk
 Luka,sakit kepala,sakit mata
 Bengkak,lenguh
manfaat-minyak-herba-asmak
Manfaat Minyak herba asmak
Kandungan minyak herba asmak terdiri Daripada;
 Minyak zaitun
 Minyak kelapa dara
 Habbatus sauda
 Gamat
Sesuai Untuk Semua Peringkat Umur.
ciri-minyak-herba-asmak
Bahan utama dalam minyak herba asmak

AWAS ANTIBIOTIK

Antibiotik.Dia bukan makcik yang korang panggil aunty.Bukan juga barang antik.Tapi dia ubat yang unik sebab pengambilannya hanya selepas mendapat preskripsi dari doktor.Bukan sembarangan boleh dibeli di farmasi.

.
Kak Farrah gerun lah bila ramai ibubapa kalau anak baru 2-3 hari selsema, batuk dan demam berani minta doktor antibiotik.Antibiotik ni kalau diambil sembarangan kesan dia sangat dahsyat tau.
.
Ok, simple je kak Farrah nak explain pasal antibiotik ni.Ni beberapa perkara penting pasal antibiotik yang wajib terutama mommy daddy kena tahu.

1.APA ITU ANTIBIOTIK?
Antibiotik adalah sejenis ubat dibuat dari bahan kimia. Kerja dia hanya bunuh kuman atau bantutkan pertumbuhan kuman jenis BAKTERIA. Lain dari bakteria bukan kerja dia. Selsema,batuk dan demam ni kuman diorang jenis VIRUS. Jadi buang masa je telan antibiotik. Sebab antibiotik hanya berkesan untuk bunuh bakteria bukan virus ye.Dah la buang masa, bagi mudarat pulak tu kat badan. Aduii.

2.KENAPA BATUK,SELSEMA TAK PERLU ANTIBIOTIK?
Penyebab terjadinya batuk,selsema adalah VIRUS.Antibiotik hanya berkesan ke atas BAKTERIA sahaja bukan pada virus tau. Biasanya selsema batuk ni akan hilang dengan rehat serta pengambilan air secukupnya walaupun tanpa penggunaan antibiotik. Ada yang guna alternatif rawatan semulajadi.Itu terpulang pada individu. Asalkan bukan dengan makan antibiotik ye.

3.APA KESAN SALAH GUNA ANTIBIOTIK?
Akan berlaku kerintangan terhadap bakteria. Senang kata,bahasa johornya Bakteria tak lut dengan antibiotik. Bakteria menjadi semakin KEBAL dan KUAT. Menyebabkan jangkitan jadi lebih teruk dan tak boleh disembuhkan dengan antibiotik yang sama. Doktor terpaksa gunakan antibiotik yang lebih kuat kerana yang lama tidak berkesan. Jika antibiotik yang kuat ini pun disalah gunakan, maka bertambah la kuat dan kebal bakteria terhadap antibiotik.Ia akan berterusan sehingga tiada lagi antibiotik yang berkesan terhadap badan.Ini lah dinamakan kerintangan antibiotik.Badan dah tak dapat terima sebarang antibiotik untuk bunuh bakteria.

4.MACAM MANA NAK ELAK DARI TERJADINYA KERINTANGAN ANTIBIOTIK?
-Elak minta antibiotik daripada doktor.
-Makan antibiotik ikut masa yang sama dan dos yang diberikan doktor.
-Habiskan antibiotik dalam waktu yang ditetapkan walaupun sudah sembuh.
-Jika ada baki antibiotik, buang terus. Jangan guna semula antibiotik untuk penyakit yang sama di kemudian hari.
Kalau korang rajin,boleh g kat kaunter farmasi kerajaan,masukkan kat kotak pemulangan ubat yang tidak digunakan atau expired.
-Jangan beli antibiotik di farmasi (jika ada yang menjualnya).
.
Sekarangkan info semua dihujung jari telunjuk kann.So, tips tambahan dari kak umi,apakata lepas dapat ubat dari doktor tu Gugel la nama ubat yang korang dapat tu.Cek samada antibiotik tu common used untuk sakit yang korang alami atau tak.

Banyak kes, pesakit diberi terus antibiotik berdos tinggi dan dari kelas yang tinggi (antibiotik pun de kelas/level tertentu tau ) supaya cepat sembuh sedang kan ia perlu dimulakan dengan dos yang rendah.Jika tidak berkesan baru lah dinaikkan sedikit dos ubat dan jenis kelas.

Kesannya memang lah sakit cepat sembuh tapi jika sudah terbiasa ambil, kesan jangkamasa panjang antaranya kegagalan fungsi buah pinggang,alahan pada kulit dan paling ngeri sekali boleh bawa maut.

So,jadilah rakyat yang bijak ok.Sayangi diri ,Sayangi family. ❤️❤️
#Timfarrahcare

 antibiotik

APA MAKANAN YANG MENGAKTIFKAN ASMA?

Kalau bab-bab makanan ni, ibubapa perlu memberi perhatian yang tip-top kerana ada sesetengah makanan yang mampu mengaktifkan asma anak.
.
Antara makanan yang paling biasa menjadi alergen kepada kanak-kanak adalah telur, produk tenusu, oat, gandum, jagung, coklat dan kekacang. Ibubapa boleh kenal pasti dahulu sama ada makanan-makanan tersebut menjejaskan kesihatan anak atau tidak.
.

elakkan-makanan
Makanan yang perlu dielakkan untuk pesakit asma

Jika tidak, maka boleh teruskan makan. Namun perlu hati-hati kerana lebih 90% kanak-kanak alah akan makanan tersebut.
.
.
#info by MHAMSB #minyakherbaAsmak #rndteknologinano

PERBEZAAN ORANG SIHAT DAN KURANG SIHAT .

Akak nampak tak perbezaan di dalam gambar ni?

pernafasan
sistem pernafasan

.
Yang sebelah kiri tu, adalah salur pernafasan orang yang sihat/normal. Yang sebelah kanan pula adalah salur pernafasan orang yang kurang bernasib baik – penghidap asma.
.
Keadaan yang sebelah kanan tu selalu terjadi semasa serangan asma berlaku. Nampak tak cecair berwarna kuning tu? Kalau nak tahu, itulah namanya mucus, yang dikeluarkan semasa serangan tu. Mukus ni pun salah satu yang menyebabkan salur tersumbat juga.
.
Kalau akak-akak perasan, dinding salur tu asalnya nipis je, tapi semasa serangan berlaku, terus jadi tebal. Daripada luas, kini dah jadi sempit.
.
Inilah gambaran mudah tentang perubahan salur pernafasan semasa serangan asma.
.
#info by MHAMSB #minyakherbaasmak #rndteknologinano

Adakah anak anda masih mengalami asma? Perlukan rawatan yang mujarab? Mari dapatkan Minyak Herba Asmak sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah MHAMSB.SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664