Tag Archives: rawatan ekzema

Tiada lagi masalah kulit Ekzema

Bayangkan apabila kulit ekzema yang sis alami selama ini hilang dengan cara yang mudah & murah. Baiklah, jap lagi kak norah nak share cara uolss dapat hilangkan ekzema. Prosesnye taklah susah sangat dan tak perlu nak makan ubat pun. Sapu-sapu dah hilang. Best tak?

.

Uolss tahu tak khasiat tanah liat putih? Inilah rahsia sebenar bagaimana orang terdahulu berubat  untuk penyakit-penyakit kulit yang gatal seperti ekzema. Ianya jugak adalah saranan Rasulullah saw berkenaan tanah liat putih untuk penawar masalah kulit. Masalahnya mana nak dapat tanah liat putih tu sekarang kak norah? Don wori sis sayang, inilah kandungan utama yang terdapat dalam #bedakasmak.  Penawar penyakit kulit yang mujarab dan antara item paling hot jualanya.

.

Kak Zilla salah seorang penghidap ekzema. Kak zilla dah try pelbagai jenis ubat yang dijual samada dari klinik atau farmasi tapi semuanya tak sesuai malahan ada ubat yang dia alahan. Sampai satu tahap dia feedap sangat. Suatu hari dia terbaca mengenai khasiat  #bedakasmak di FB.  Dia terus beli dan pakai secara konsisten sehingga habis 4 unit. Apa katanya?

.

“Alhamdulillah, ekzema saya berkurangan dan saya amat lega kerana tidak lagi merasa rimas dan gatal-gatal yang keterlaluan bila alami ekzema. Syukur sangat dipertemukan denga bedak asmak” – puan Zilla, Bandar Baru Bangi

.

Uolss ada tak alami masalah yang sama dengan kak zilla? Jangan risau ye sis sis saying. #Bedakasmak ini selamat digunakan kerana tiada campuran bahan kimia merbahaya melainkan 100% tanah liat putih.

Jangan malu jangan segan, mailah hubungi kami di:

Norah- 0168313664

Norah – 0168313664

Norah – 0168313664

13939301_1777959585817160_714055154319925706_n

Tanah liat putih penawar sakit luaran dan dalaman badan

Tanah liat putih mengandungi mineral-mineral semulajadi yang sangat diperlukan oleh kulit untuk menjadi sihat dan bersih. Mineral – mineral ini akan merangsang dan melancarkan peredaran darah pada kulit. Penggunaan gabungan tanah liat putih bersama air mineral semulajadi yang betul boleh membantu untuk membuang sel-sel kulit mati, membuang toksin dan racun yang terdapat pada kulit, membersihkan pori-pori muka dan lain-lain.

penawar-ekzema
Tanah liat putih penawar sakit dalaman dan luaran badan

 

Tanah liat telah dikenali sebagai bahan yang baik untuk kesihatan kita, baik secara luaran  mahupun secara dalaman. Penggunaan tanah liat untuk kesihatan telah dipraktikkan sejak dahulu kala oleh orang-orang Indian di pegunungan tinggi Andes, penduduk asli Mexico, oleh suku  di Afrika Tengah dan suku Aborigin di Australia. Dari sejarah, rawatan ini sudah dikenal 4000 tahun yang lalu.

Selain itu, beberapa suku di Indonesia juga memakan tanah liat untuk mengubati sakit perut mereka. Jika dimakan, tanah liat juga akan membantu menghilangkan racun dalam sistem pencernaan. Buruli Ulcer (mirip dengan lepra) dan tuberculosis mycobacterium (penyakit yang memakan daging) juga dapat disembuhkan dengan rawatan ini.

Untuk luka di  bahagian luar, tanah liat dipakai untuk mengurangi rasa sakit dan jangkitan, baik bagi manusia mahupun haiwan. Dari beberapa kajian menunjukan bahawa haiwan, secara semulajadi akan menjilat tanah sebagai diet seharian mereka dan berguling-guling diatasnya untuk meringankan luka mereka. Lumpur menyihatkan sapi dengan pneumonia. Doktor haiwan menggunakannya pada anjing, kucing, kuda, dan lain-lain untuk berbagai macam penyakit termasuk luka ,diarrhae, racun dan infeksi. Manakala, bagi burung pemakan tumbuhan beracun, memakan tanah liat untuk menetralkan racun tanaman yang mereka makan. Beberapa manfaat dari terapi tanah liat adalah untuk luka luar, colitis, diare, hemoroid, luka pada perut, masalah pada perut, jerawat, gondok,osteoporosis, anemia, kecantikan, membersihkan organ dalam, anti parasit, membersihkan racun, dan anti radiasi.

Anda boleh menggunakan tanah liat sebagai terapi dengan cara menyapukannya pada bahagian yang sakit, memakan/meminumnya, atau berendam dalam baldi air yang bercampur dengan tanah liat. Apabila Anda berendam selama 30 minit dalam larutan tanah liat, logam-logam beracun dalam tubuh anda akan ditarik keluar dan diserap oleh tanah liat tersebut.

Tanah liat putih adalah bahan utama bedak asmak. Oleh itu, jika anda mengalami masalah dalaman atau luaran anggota badan seperti yang disebutkan di atas, boleh dapatkannya sekarang.

Hubungi Kami:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

bedak-asmak-kota-kinabalu-2
Tanah liat adalah kandungan utama didalam Bedak Asmak

 

Apakah yang anda tahu tentang resdung?

Ada benda-benda yang kita anggap kecil, tapi sebenarnya memberi kesan terhadap kehidupan kita

Kebiasaannya, penghidap penyakit resdung mempunyai masalah seperti kerap bersin, dengkuran yang kronik, batuk, gata-gatal hidung, mata, telinga dan muka, tidak sedap badan, letih dan berasa sakit kepala, manakala pada tahap yang kronik, penyakit resdung boleh memberi kesan kepada telinga sehingga menyebabkan seseorang itu pekak malah boleh menghilangkan deria bau.

Apa yang lebih menakutkan, jika dibiarkan tanpa sebarang rawatan, resdung sebenarnya boleh mengundang maut akibat masalah komplikasi pada otak.

Tanda-Tanda Penghidap Resdung:

★Hidung tersumbat dan berbau busuk

★Gatal-gatal di kawasan muka, telinga, mata dan hidung

★Hidung kerap berair walaupun tidak selsema

★Kerap bersin terutama di waktu pagi

★Rasa berat muka atau sakit terutama di kawasan antara mata

★Sakit tekak secara berpanjangan serta berulang

★Mengalami demam atau rasa tidak sedap badan secara berpanjangan

★Kerap sakit kepala

Tanda-tanda diatas muncul secara berulang terutama di waktu pagi, cuaca sejuk, tempat berhabuk, selepas mengambil makanan laut, belacan, budu, cencalok dan sebagainya.

Sekiranya anda mempunyai tanda-tanda tersebut, kebarangkalian anda mempunyai penyakit resdung dan jika dibiar belarutan, masalah resdung boleh menyebabkan kecacatan, sehingga memerlukan rawatan pembedahan yang mana kosnya lebih tinggi.

Mahu merawat resdung, dapatkan Asmak herbs iaitu halalgel bermutu tinggi.

Hubungi

Norah.Pengedar sah mhmsb.SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

Apa itu Psioriasis?

Psoriasis sebenarnya penyakit kronik gangguan autoimun yang dialami secara umumnya oleh 1% – 3% penduduk di Malaysia. Ia boleh dialami oleh semua peringkat umur.

psioriasis
1 -3% rakyat malaysia mengalami psioriasis

Punca psioriasis tidak diketahui namun kecenderungan penyebabnya adalah factor genetic dan alam sekitar.

Penyakit ini dikatakan berkaitan dengan masalah sistem imun yang berhubung rapat dengan sel badan di mana pertumbuhan sel kulit berlaku pada kadar abnormal yang luar biasa sehingga terkumpul dengan pantas di atas kulit.

Sel kulit tambahan kemudian akan membentuk sisik berwarna perak yang tebal dalam tompokan merah yang gatal, kering dan menyakitkan. Lebih malang apabila dianggarkan sehingg 30 peratus penghidap psoriasis mengalami artritis psoriatik di mana pesakit mengalami kesakitan, kekakuan dan bengkak pada sendi.

Nisbah kecenderungan boleh diserang penyakit berkenaan bagi kedua-dua lelaki dan perempuan adalah sama. Penghidap artritis psoriatik bukan saja dibelenggu masalah bengkak dan sakit tetapi juga mengalami beban emosi seperti tekanan dan kebimbangan yang mempengaruhi tahap fungsi seseorang dalam aktiviti harian dan juga kualiti kehidupan mereka.

Biasanya pesakit akan mengalami gatal yang teruk dan kulit cedera akibat digaru. Ada ketikanya pesakit perlu mengikis kulit mati di badan dan berendam dalam air suam untuk melegakan kegatalan dan sakit pada kulit.

Akhirnya psoriasis dan artritis psoriatik memberikan kesan yang ketara terhadap kesihatan fizikal dan emosi pesakit. Ini bukan saja menjejaskan kualiti kehidupan tetapi juga menjejaskan keyakinan penghidap.

(Sumber: utusan Malaysia, 19 jun 2016)

Adakah anda/ahli keluarga yang mengalami sakit psioriasis? Mahu mendapatkan rawatan secara semulajadi untuk menyembuhkannya?

Hubungi kami untuk FREE consutiation sekarang.

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001

016 831 3664

016 831 3664

bedak-asmak-kota-kinabalu-2

Rawatan ekzema untuk bayi anda

Kaedah rawatan ekzema untuk bayi bergantung kepada tahap keterukkannya. Jika bayi anda mengalami ekzema yang ringan iaitu mempunyai ruam merah dan gatal yang sedikit, anda bolehlah menggunakan losyen emolien, krim ataupun salap. Di samping itu juga ia boleh ditambahkan dengan penggunaan krim rendah steroid untuk jangka masa pendek.

bedak-asmak-kota-kinabalu
Bedak asmak menggunakan bahan semulajadi untuk rawatan ekzema

Sebenarnya ekzema bayi anda akan semakin teruk jika dibiarkan didalam keadaan kering, oleh itu untuk mengelakkan karadangan maka anda perlu sentiasa memastikan kulit bayi dilembapkan. Oleh itu, bayi yang menghadapi ekzema perlu menggunakan kuantiti emolien yang banyak beberapa kali setiap hari.

Pelembab dan emolien mempunyai banyak jenis. Anda perlu mencuba beberapa jenis krim, salap dan losyen dan mengenalpasti yang mana paling sesuai. Terdapat satu krim yang dinamakan akueus iaitu sejenis emolien yang murah yang selalu dilabelkan sebagai ubat ekzema, tetapi anda harus elak untuk menggunakannya sebag ia mengandungi bahan pencuci yang boleh melecetkan kulit bayi anda.

Anda mungkin perlu menggunakan sekuantiti emolien yang banyak pada kadar yang kerap. Doktor anda seharusnya mengulangi preskripsi anda setelah menetapkan yang mana paling mujarab.

Masih buntu untuk memilih jenis losyen emolien yang sesuai?

Apa kata anda cuba bedak asmak yang dibuat dari bahan semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya.

Hubungi kami:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

Apa itu Ekzema?

Ekzema adalah satu keadaan kulit yang kering dan gatal pada suatu masa tertentu. Lebih kurang 15 – 20% kanak-kanak biasanya akan mengalami keadaan ini. Ekzema mudah berlaku sebelum anak berusia 2 tahun.

Namun para ibubapa jangan terlalu risau, kerana kanak-kanak yang menghidap ekzema ini akan beransur pulih menjelang umur belasan tahun. Ekzema tidak boleh dipulihkan, namun ia boleh dikawal dengan rawatan yang sesuai.

Ekzema juga dikenali sebagai ekzema atopik atau dermatitis. Atopik bermaksud kecenderungan mendapat penyakit seperti ekzema, asma dan demam alergi. Kesannya sama: kulit kering, gatal, merah dan rekah, yang kadangkala meleleh cecair dan berdarah. Ruang yang lazimnya terkena ialah tangan, muka, leher, siku dan belakang lutut.

rawatan-ekzema
Penyakit ekzema biasanya menyerang kanak-kanak berumur 2 tahun kebawah

Ekzema bermakna penghalang kulit tidak berfungsi dengan baik. Ini boleh membuatkan kulit bayi anda lebih senang diserang infeksi dan alergi yang boleh membuat keadaan lebih teruk.

Adakah anak anda masih mengalami ekzema? mahu mendapatkan rawatan menggunakan bahan semulajadi?

Hubungi:

Norah. pengedar sah mhamsb.SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

Ubat penawar ekzema.

Adakah anak anda ada masalah macam ni?

 Kulit anak anda yang kering , gatal dan kemerahan.
 Kulit menggelupas kerana anak anda kerap garu kerana tak tahan gatal.
 Sudah menggunakan ubat ekzema di pasaran tapi ekzema masih berulang.

Sis pernah dengar produk meletop ini?
BEDAK ASMAK

Ciri ADVANCE bedak ini ialah:

* Bedak ini dihasilkan daripada 100% tanah liat yang mengandungi mineral semulajadi.

* Ia mengandungi mineral semulajadi yang bertindak menyerap segala kotoran dan toksik yang terdapat pada kulit.

* Cepat meresap dalam kulit. Kulit terasa sejuk dan lembut .

* Satu bekas tahan agak lama. Selalunya saya guna beberapa bulan.

* Walaupun ia tidak semahal produk-produk lain, Alhamdulillah setiap kali sapu ruam atau penyakit kulit anak-anak kita semakin berkurangan.

* Bebas Paraben dan juga bahan-bahan kimia berbahaya.

* Selamatlah anak-anak anda terutama yang masih bayi, sebab kandungannya dari 100% bahan semulajadi seperti tanah liat putih dan air galian yang telah ditapis secara khusus.

* Bedak Asmak ini sememangnya sangat menjadi pilihan ibubapa untuk bayi mereka terutama masalah berkaitan ruam.

Ramai yang cakap berbaloi, murah dan berkesan! Banyak testimoni pelanggan yang sangat berpuas hati.

Boleh baca testimoni kat sini: Testimoni pengguna bedak asmak

Perlukan khidmat nasihat kaedah untuk rawatannya??

Hubungi: Norah. pengedar sah mhamsb. SD03001
✆WHATSAPP ➤➤ 016-8313664
✆WHATSAPP ➤➤016-8313664
✆WHATSAPP ➤➤016-8313664