Tag Archives: rawatan resdung

PETUA MERAWAT RESDUNG MENGGUNAKAN AIR

Pelbagai kaedah semulajadi untuk mengurangkan resdung. Salah satunya adalah dengan menggunakan rawatan air. cara-caranya diterangkan seperti berikut:

Hidrasi

Banyakkan minum air mineral tanpa gula. Cecair ini akan bekerja membantu mendorong lendir keluar dengan cara mengencerkannya. Elakkan minum alkohol, kafein, minuman manis, dan jangan merokok. Semua zat pada minuman itu boleh menyebabkan lendir menebal dan menyumbat pada saluran pernafasan sehingga mencetuskan keradangan lebih teruk.

 

Sedut Wap Air Hangat

Petua hilangkan resdung dengan menghirup wap air hangat.

  1. Pertama, rebus air sebanyak satu gayung, lalu campurkan dengan air garam.
  2. Matikan api selepas air menggelegak.
  3. Letakkan kepala anda 30 cm di atas air, lalu hirup wap hangat dengan tenang.
  4. Supaya lebih berkesan, Anda boleh menyelubungkan kepala dengan tuala yang menutup wap air panas hingga terkumpul.
  5. Hirup selama 15 minit. Lakukan tiga kali dalam sehari hingga resdung reda.
rawat-resdung
rawatan air panas untuk resdung

Memampatkan Muka Dengan Air Hangat

Bila tidak kuat dengan menghirup wap, Anda boleh cuba petua kedua iaitu memampatkan bahagian pipi dengan air hangat.

  1. Panaskan air, lalu diamkan hingga hangat.
  2. Celupkan tuala ke dalam air, lalu peras airnya.
  3. Letakkan tuala untuk menutupi wajah Anda.

Cara ini dapat membantu menggalakkan rambut silian agar mengeluarkan lendir yang terkumpul di bahagian bawah mata dan kawasan sekitaran hidung.

Mahu rawatan asma yang mujarab? dapatkan Asmak herbs sekarang.

Hubungi:

Norah. Pengedar sah mhamsb. SD03001

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

Petua menghilangkan resdung menggunakan bahan semulajadi

Tahukah anda beberapa bahan semulajadi boleh dijadikan rawatan redung yang boleh diamalkan sendiri di rumah? Berikut diberikan contoh bahan-bahan tersebut.

Lidah Buaya

Mungkin sepanjang ini kita hanya tahu khasiat lidah buaya untuk merawat rambut. Namun faktanya, lidah buaya boleh dipakai untuk mengubati resdung sebab mengandungi sifat antiseptik. Cara pakainya adalah dengan menitiskan lendir atau gel lidah buaya pada hidung. Agar lebih berkesan, minumlah rebusan lidah buaya secara teratur.

rawatan-resdung
Daun lidah buaya boleh digunakan untuk rawatan resdung

Kunyit atau Halia

Kedua rempah ini biasa dijumpai di India dan beberapa negara di Timur Tengah. Pada kunyit terkandung sifat anti-inflamasi semulajadi dan antioksidan. Apabila digabungkan dengan halia yang dibancuh bersama teh, maka minuman hangat ini dapat membantu mencairkan mukus pada hidung serta membantu mengurangkan tekanan di kawasan wajah akibat sinus. Kesan positif lain dari halia adalah menenangkan perut.

Cuka Epal dan Madu

rawatan-resdung-kronik
Cuka epal yang mempunyai banyak khasiat

Petua menghilangkan resdung semulajadi selanjutnya adalah memakai cuka epal dan madu.

  1. Ambil tiga sudu makan cuka epal, masukkan ke secawan air panas atau teh.
  2. Tambah limau dan madu secukupnya, lalu minum tiga kali sehari.

Adakah anda masih mengalami resdung? perlukan rawatan segera ?

Dapatkan produk Asmak Herbs yang diperbuat dari herba-herba terpilih serta mujarab merawat resdung.

Hubungi kami:

Norah. pengedar sah mhamsb. SD03001.

016 831 3664

016 831 3664

Penawar resdung yang mujarab

“KAPSUL HALALGEL DGN RAMUAN HERBA TERPILIH INI MAMPU MELEGAKAN RESDUNG ANDA HANYA SEAWAL 3 HINGGA 14 HARI”

Terkejut bangun pagi tadi ! dah tak bersin dan gatal2 hidung lagi !

” I suka sngt kat produk ni, bangun pagi tadi ketara sangat nampak, i dah tak bersin dan gatal2 hidung lagi. Kat mana2 pun dah tak bersin lagi, ada yg tanya pakai pe berubah sampai camni?
.
Sebelum ni kat mana2 mesti kena pakai mask, mcm2 produk cuba, cukup bulan duit gaji buat beli benda tu jer…Sekarang dah jimat dahhh…Thanks taw bro kenalkan KAPSUL HALALGEL ni kat i, tu yg i nak repeat lagi tu nak tengok 2nd botol cam mana…Finally i jumpa apa yg i nak…I hope kekal”
~WIMA-SEREMBAN
.
LIHAT LEBIH LAGI TESTIMONI KAMI
KLIK DI SINI
.
UNTUK PERTANYAAN
-> WHATSAPP “AH” di 016-8313664
-> WHATSAPP “AH” di 016-8313664
-> WHATSAPP “AH” di 016-8313664
.
==================
PRODUK ASMAK HERBS
==================

penawar resdung
Izinkan kami perkenalkan ASMAK HERBS ini;
ASMAK HERBS – Diperbuat dari herba terpilih menggunakan KAPSUL HALALGEL bersih dan suci bagi membantu melegakan resdung seawal 3 hingga 14 hari produk muslim bertaraf GMP TIADA BAHAN KIMIA MAHUPUN STEROID

Ianya diramuankan dari herba2 terpilih, antaranya;
•AKAR MENGKUNYIT
•AKAR SERAPAT
•LADA SULAH
.
“39 DARI 55 RESPONS MENGATAKAN PRODUK ASMAK HERBS INI TELAH MEMBANTU MEREKA MELEGAKAN RESDUNG SEAWAL 3 HINGGA 14 HARI”
.
================================
BAGAIMANA NAK TAHU GEJALA RESDUNG
================================
•Sering mengalami hidung tersumbat
•Mempunyai lendir dari hidung dan tekak
•Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
•Sakit tekak berpanjangan dan berulang
•Gejala alahan hidung seperti kerap bersin dan gatal hidung terutamanya pada waktu pagi
•Mengalami jerawat dimuka dan badan
•Kulit kepala berkelumumur, gatal dan rambut gugur
•Sering berasa sakit kepala, pening dan migrain
•Demam atau rasa tidak sedap badan yg berpanjangan

BAGAIMANA, SUDAH TAHUKAN ‼
.
===================================
DENGAN ASMAK HERBS, BANYAK FAEDAHNYA!
===================================
FAEDAH 1 : Melegakan Resdung
FAEDAH 2 : Melegakan Pernafasan (ASMA)
FAEDAH 3 : Melegakan Sakit Kepala
FAEDAH 4 : Melegakan Selsema
FAEDAH 5 : Melegakan Migrain
FAEDAH 6 : KELEBIHAN UTAMA Asmak Herbs ialah tak perlu dimakan setiap hari. Sebaik sudah semakin baik, boleh hentikan pengambilan dan makan bila perlu sahaja.
.
====================================
BAGAIMANA RESDUNG MEMUDARATKAN ANDA!
====================================
•Jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata
•Jangkitan otak
•Sakit tekak yg kronik
•Jangkitan tulang muka
•Menerukkan keadaan ASMA
•Berdengkur secara kronik
•Menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil
•Alahan hidung
•Selsema biasa yg melarat

BAGAIMANA, APA TINDAKAN ANDA ‼
.
ASMAK HERBS SESUAI DARI UMUR 3 TAHUN KE ATAS KECUALI IBU MENGANDUNG
.
Insyaallah. Anda BAKAL berpuas hati dengan Produk Resdung yang terbaik ini. Bukan saja TERBAIK, tapi turut BERKUALITI LAGI BERKESAN.

GAMAT GOLD salah satu kandungan utama didalam minyak herba asmak.

Secara tradisional, Gamat digunakan oleh nenek moyang kita sejak beratus tahun dahulu untuk membantu mempercepatkan penyembuhan luka selepas bersalin, sebagai minuman tonik untuk mengembalikan tenaga, dijadikan minyak urut untuk meredakan sakit sendi dan otot malah turut diaplikasikan pada gigitan serangga untuk mengurangkan kesakitan dan bengkak. Gamat merupakan famili Timun Laut di mana 9 spesies daripada 49 spesies Timun Laut telahpun dikenalpasti di perairan Malaysia. Menariknya, paling istimewa dan bernilai dari sudut perubatan iaitu “Gamat Emas” adalah dari spesies Stichopus horrens melalui kajian DNA oleh Kamarul, Ridzwan dan Gires pada tahun 2010 (dahulunya dikenali sebagai Stichopus hermanii).

Gamat berbentuk silinder dengan leper pada bahagian dorso-ventral, tanpa tulang belakang dan mempunyai bukaan pada bahagian hadapan dan belakang. Terdapat beberapa mekanisma pembiakan bagi gamat iaitu secara seksual, atau aseksual (pembelahan badan) dan autotomi (penyerpihan kulit badannya).

Hasil penyelidikan mendapati “Gamat Emas” kaya dengan kandungan protein melebihi 44%, 3-5% karbohidrat dan kurang dari 2% lemak kasar. Lebih memberangsangkan turut mempunyai pelbagai bahan bioaktif yang berkhasiat antaranya asid amino dan asid lemak perlu, vitamin, mineral dan sebagainya.

“Gamat Emas” sangat berkhasiat untuk membantu penyembuhan luka dalaman dan luaran. Kajian juga mendapati gamat berupaya membantu mencegah penyakit jantung, mengurangkan keradangan, penahan sakit, mencegah dan mengawal kencing manis serta tekanan darah tinggi, mengurangkan sakit sendi, meredakan ulser dan gastrik serta berpotensi merawat jangkitan kulit. Gamat turut mengandungi  antioksidan semulajadi yang bertindak memberi perlindungan terhadap radikal bebas punca kerosakan dan kemerosotan sel.

Perlukan minyak herba asmak untuk merawat luka dalaman dan luaran?

Hubungi:

Norah. SD03001. Stokis.

016 831 3664

016 831  3664

rawatan-luka

Faktor penyumbang kepada berlakunya resdung.

Di artikel yang lepas kita membincangkan terdapat 2 virus utama penyebab berlakunya resdung iaitu

* Streptococcus
* Staphylococcus

asmak-herbs-kota-kinabalu
Namun terdapat beberapa punca utama kenapa kedua-dua virus tersebut boleh membiak di pintu-pintu rongga sinus dan tersumbat.
Antaranya ialah:

a. Radangan pada hidung.

Faktor-faktor yang menyebabkan radang hidung ialah apabila berlakunya:

* Jangkitan kuman dan alergi (alahan).

Sekiranya keadaan ini berlaku dinding hidung membengkak. Apabila lapisan ini membengkak ia akan menutup pintu sinus.

b. Ketumbuhan atau polip pada hidung di mana tumor ini menutup pintu rongga sinus (ostia) seperti ketumbuhan malignant (kanser    di hidung)

Apabila ostia tertutup cecair daripada rongga sinus tidak dapat keluar dan bertakung. Apabila berlakunya takungan ini, bakteria akan membiak yang menyebabkan terjadinya resdung.

c. Jangkitan pada gigi geraham atas

Akar umbi gigi geraham atas berada di sinus maxilla. Apabila seseorang mengalami sakit gigi, ia akan menjangkiti akar gigi dan keluar ke sinus. Keadaan ini berlaku sekiranya gigi yang berpenyakit tidak dapat dikeluarkan sepenuhnya oleh doktor gigi. Ada kalanya dalam proses mencabut gigi, akarnya terpatah dan tertinggal.

d. Genetik

Resdung bukanlah penyakit genetik, tetapi alahan yang diwarisi yang menyebabkan sinusitis itu merupakan genetik.

 Adakah anda masih mengalami masalah-masalah di atas dan ingin mendapatkan rawatan?

Jangan risau, kami ada penawarnya.

Hubungi:

Norah. SD03001.Stokis.

016 831 3664

016 831 3664

+0168313664

 

Apakah yang dimaksudkan dengan resdung (Sinusitis)?

Satu keadaan di mana berlakunya kerengsangan hidung yang menjadikan hidung dan kawasan-kawasan disekitarnya menjadi gatal dan rasa tidak selesa.

Secara saintifiknya ia merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.

asmak-herbs

Terdapat 2 jenis kuman yang menjadi punca kepada penyakit ini:

* Streptococcus
* Staphylococcus

 

Pada keadaan normal, kedua-dua jenis kuman ini sememangnya sedia ada terdapat pada rongga hidung tetapi ia tidak menyebabkan apa-apa penyakit.

Malah, dengan sistem pertahanan tubuh yang kuat ia dapat dikawal. Sebaliknya, sekiranya berlakunya kepincangan pada pertahanan tubuh bakteria ini dapat membiak tanpa kawalan dan menyebabkan resdung.

Seterusnya, mari kita ketahui apakah gejala-gejala resdung.

GEJALA RESDUNG (SINUSITIS)
• Hidung selalu tersumbat
• Lendir dari hidung dan tekak
• Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
• Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
• Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
• Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya

Jika, gejala resdung tidak dikawal atau diubati, dibimbangi penghidap akan mendapat kesan kemudaratan seperti:

KEMUDRATAN RESDUNG (SINUSITIS)
• Jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata
• Jangkitan otak
• Sakit tekak yang kronik
• Jangkitan tulang muka
• Menerukkan keadaan lelah
• Berdengkur secara kronik
• Menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil
• Alahan hidung
• Selsema biasa yang melarat

Oleh, itu sama-samalah kita mendapatkan rawatan jika sudah mengetahui gejala-gejala di atas terhadap diri anda/keluarga anda.

Berita baiknya, kami menyediakan ubat yang dapat membantu merawat gejala-gejala resdung tersebut. Maklumat lanjut?

Hubungi:

Norah

SD03001

Stokis

016 831 3664

016 831 3664

016 831 3664

+0168313664